• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • mjuka bröst

Algit, tack...
    jaha..här fick man värdefull information... .... men är inte utseendet beroende på hur brösten ser ut innan då? Fast det är klart om det är anatomiska så blir väl formen en annan.....
    /Anna

• algit

Mjuka bröst:
    Jo utseendet är ju mycket hur man ser ut innan.
    Men vi jämförde igår så frågan kom så lägligt.
    Jag hade typ tomma bröst efter tre barn.
    hon är mycket yngre hade små bröst inga barn.
    Men jag hade nog en "bättre" form trots 3 barn o plus 20 år.
    Alla har vi nog gått igenom samma funderingar som du : Vad är bäst?

• algit

Glömde jag har inte antomiska utan runda gelehallon

• loppalina

Hej!

mjuka bröst o algit: Min läkare förklarade för mig att gelehallonen var fastare i konsistensen än vanlig silikon och att koksalt var lite lösare än silikon.

• loppalina

Algit:

Svar på din fråga: Vad är bäst? Jag tror att det hela är en smaksak.

• mjuka bröst

Tack för svar!!!
    Fast att dömma av dom senaste svaren så är alltså koksalt mjukast -på en del...Ingen här om har koksalt själv?
    Vissa (vet inte vilka) säger att dom blir skvalpiga, men jag har aldrig sett någon som själv har inlägg som sagt detta.

Fast på något vis kan jag förstå om man in i det längsta inte vill erkänna för sig själv eller andra att man tycker att dom blev för hårda eller att dom skvalpar (fast mina bröst är lite skvalpiga dom oxå) -fast det låter inte förståss

Och sen ville jag bara fråga om känslan man får av hur inlägget känns PÅ KONSULTATIONEN -alltså känner man igen känslan sen i brösten?? Jag menar annars är det väl ingen ide att sitta och jämföra känslan..Jag har så många frågor kring detta och jag är jätteglad om ni svarar.

• Jengirl

mjuka bröst

Jag har gelehallon inlagt. Dom kändes jätte mjuka när jag provade ut dom på första konsultationen, men när jag har dom nu i bröstet känns dom en aning hårdare,ena bröstet är dessutom mjukare än det andra.. Jag hoppas verkligen att det ger med sig snart och mjuknar mer.

• Jojjsan

Towe:

ah ok spännande! men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
    men det e ganska bra så hinner man förbereda sig lite o känna att man e säker!
    Ja det känns skönt att vara klar med det här nu faktiskt! men jag känner mig inte 100% klar ÄN..eftersom jag fortfarande e öm o så där..men nu e den värsta biten över iaf!
    opererade mig för 2 ½ vecka sen ungefär..
    Kände samma sak..ville inte heller ha några jätte bomber till bröst! hade knappt en A innan o nu har jag en liten C o det e perfekt! la in 350 ml
    När ska du på konsultationen då??
    Har du bestämt dig för klinik än då?
    Kram

• Jojjsan

mjuka bröst

Håller med Jengirl..implantatet var mjukare när man höll det i handen än nu när man har det i sig..men mina bröst e ju rätt så färska än så dom kommer ju bli mjukare

• blåsippa

Jag har koksalt. Är helnöjd. Op mej i slutet av förra året.De är mjuka, min sambo tycker att de känns som vanliga bröst.
    Implantatet sitter bakom bröstmuskeln vilket gör att det man först känner är ens eget bröst.
    Inget svalp eller så. Ingen som jag träffat på som har koksalt har upplevt det skvalpigt.

Jag hade innan en a-cupa som ammats av två barn! Efter 275 koksalt har jag stor b- eller liten C , olika på behåar.
    Jag är lite o smal ca 162 lång o väger 48 kg. Om jag hade velat ha större implantat så sa min dr att då skulle implanatet ev, kunna synas lite efter sidorna, eftersom jag är så smal över bröstkorgen. Ett större implantat har en större "botten".
    men det hade varit lika med silkon också.

Men de blev precis som jag ville, jag ville ha passande storlek på brösten till min kropp o det blev det.

Svar på tråden Bröstförstoring