Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
mysan99
Nope, jag gick till en och där kändes det hel bra! Men jag valde också en känd klinik, så det var inget att tveka om för mig.
Jengirl
Det känns också bra för mig, tänkte det kanske kunde vara bra att gå till fler.
mysan99
det känner du bäst själv, om du vill konsultera flera läkare...
Tack loppalina:
Då är det väl så för att min syster aldrig simmar.
Jag fick en sån känsla av att vissa saker blir inte som förr att det fick man acceptera.
FAST min läkare sa just så som du säger att är det nåt som känns konstigt så är det det man ska göra för att vänja bröstmuskeln igen i sitt nya läge.
Så det blir simträning i poolen varje dag nu då för mej.
För mina muskler känns ibland väldigt motsträviga till denna nya förändring.
Fast de sa att det var jobbigare när man tränat så mycket styrketräning och hade så starka bröstmuskler som jag.
Men jag är envis så jag ska nog få bukt på dem.
Mysan99: Jag hade 75b på gränsen till c tomma bröst ,jag la in 350 idag har jag 75 e.
Jag tror att den läkaren inte har koll på bh storlekar.
Hej på er!
Undrar om det är ngn av er som varit med om att ena bröstet är mer svullet än det andra?! Det har bara gått 5 dagar sen operatioen och det ena bröstet var mer svullet redan då.... Har 380 ml inlagt, lika i båda...
Hur lång tid tar det innan första svullnaden lägger sig? Ska in på koll på torsdag, så jag kan ju fråga då.. Tänkte bara höra om det hänt ngn :)
Måste också hålla med om att jag kollar i spegeln många, många ggr.. Liksom för att kolla att det verkligen är sant :)
Joanna/Nojsan
Mitt vänstra bröst var mer svullet än högra en tid.. kan tycka att det är det fortfarande ibland.
mysan 99: Jag håller med Jengirl! Du måste få D-kupa! Det sägs ju att 180 ml/cc/g på en normal tjej ger en kupstorlek större.
Stämde perfekt på mig, 169/65. Hade 75B(pytte-C), la in 360 och fick full D. Jättenöjd. Ta inte mindre, tror du ångrar dig då. Man vänjer sig fort, jag skulle gärna haft lite större, drygt 400
Joanna/nojsan:
Mitt ena bröst var lite större än det andra jag har inte funderat så mycket på det förut,men läkaren sa att det var så lite så att det var risk att det blev tvärtom om han la in olika.
Men det jag vill säga är att jag tyckte att skillnaden syntes efter op.
Kanske så för dej med.
Jag störde mej så på det.
Men inte nu längre eller så har jag vant mej, men det ena är 1 cm större om man mäter över bröstvårtan.
Men det syns inte längre tycker jag, när de inte är så spända.
Är där någon som har gjort op hos Dr Marcus Gerlee i Helsingborg??
Ni som har gjort op tror ni att det har någon betydelse att man får bet. mer eller mindre är kirurgen bättre sämre?