Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hur gör ni tjejer med Tejpen?`
Har ni alltid tejpade är??
Tjej77 :
VAr det på SPC du opererade dig, hos Michal Simsa?
Jag känner 2st som har opererat sig där, och deras bröst ser bra ut, men han går bara efter bilder hur mycket man ska lägga in, vilket jag tycker är skumt, han mätte inte heller hur bred man var runt bröstkorgen eller så, men dom är nöjda med sina bröst, en av dom opererades för ca 2mån sen och den andra över 3år sen.
Va tråkigt att det syns jättemycket, hade han nån slags försäkring du kunde få, har du ringt honom? Försök förklara flr honom att det syns att det är olika stora och att du kräver en om operation om det inte försvinner.
HAr du fortfarande svullja bröst? Det kan ju visa sig att dom blir lika stora efter 6-12ån.
*kram*
Jengirl:
Japp jag tejpar mina ärr ALLTID!, efter jag har duschat, det har gått snart 4mån sen min operation och min läkare att till mig att man sk atejpa ca 6-12mån, så vi får se om jag ska fortsätta tejpa efter 6-mån kontrollen!
Ha det!
Hej allihopa!
Jengirl! Jag tejpar mina ärr jämt, byter ca en gång iveckan. Min dr sa att jag ska tejpa i tre månader, till slutet av juli. Men jag kanske tejpar längre, för att vara på den säkra sidan.
Kul för er algit o linslusen! Jag måste säga att mina nu har blivit jättefina! De är verkligen perfekt runda, o har börjar hänga till sig nu! De är lite hårda ännu, men det är bara 2,5 mån sen jag op mig. Men de är lite "bubbliga" nertill, men det mjukna det oxå. Så allt känns just nu toppen!
Det enda är att jag tycker de har blivit större...Efter op tyckte jag de var för stora, sen blev de lite mindre o de var bra, men nu är de större igen! Fast jag är jättenöjd, men undrar ibland om jag tog för mycket? Fast samtidigt, hade jag gjort en op med det jag vet nu, hade jag antagligen tagit 300 cl som jag har idag.
Ska shoppa en snygg bh idag! Har just nu två "vanliga", men fina, men känner att jag vill kolla runt o prova lite..! Måste säga att bikinin i ros/vit halterneck var urläcker med nya tuttarna...! Just nu lever livet!
Jo jag tejpar också alltid. Men tycker att det är lite jobbigt med klistret som blir kvar som man ska försöka gnugga bort efter bytet
Jengirl vad har du för tejp??
tänkte på det du sa om "klister"
jag köpte kirurgtejp på apoteket
micropore kirurgisk pappertejp, den e helt suverän köpte smal tejp...
inget kladd
sitter bra
lossnar lätt
Annika72
jag har kirurgisk tejp som jag fick av min klinik... klart att det är klister på, hur ska tejpen annars sitta kvar? .
Jag kanske är för petig, min är inte heller svår att dra bort osv. Jag kanske byter för ofta.. jag menar den hinner inte släppa förrens jag är där och byter..
Tjej77:
Jag opererade mig för över en månade sen på Plastikkirurggruppen i Stockholm. Mina bröst har oxå en så stor skillnad som du beskriver. Och jag ringde min läkare, och på min 6-månaderskontroll så ska hon kolla om det fortfarande är så. Och då ska hon lägga in mer i det andra. För hon la in olika mycket i mina bröst, men måste ha gjort tvärtom vad det skulle vart. Ganska irriterande o gå med olika stora bröst i 6 månader. Men jag tycker att du ska ringa din läkare o säga vad som hänt, det måste ju va på hans avsvar eftersom du inte ens fick välja storlek själv.
Min läkare sa att jag skulle byta tejpen ca var 5 dag, att vittsen var att det skulle sitta kvar så länge som möjligt. För att få det bästa resultatet?
Jengirl:
hahaha den va bra :)
syftde mest på att jag inte upplevt massa "klister" då jag tar bort tejpen..
men de förstod du nog...
Hej alla glada!!!
Ni som har snitten/ärren under armarna, när efter op vågade ni raka er igen?
Har försökt raka lite runt om, men det är svårt att se ordentligt. Har köpt en kräm man stryker på som ska sitta i 8-10 min sen torkar man av den och sköljer sen med rinnande vatten, men är osäker på om jag vågar använda den. Står visserligen sensitive på den.
Några tips och idéer?!?
Kram!!!