• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • smultronsaga

Hej tjejer!

Opererade mig i måndags! Mår faktiskt redan mycket bra! På morgonen är det värst, som nu, gör så jäkla ont i ryggen. Men man är val inte van att sova så mycket på rygg. Annars känns det jätte bra.

Ville bara säga tack för alla frågor ni svarade på inna operationen som gjorde att jag faktiskt inte var ett dugg nervös inför operationen.

Kram

• Annika72

hmm nån skrev förut att detta forum (tråd) va beroendeframkallande den hade f*n rätt!! kunde inte låta bli att skriva iallafall.... ;o/

Elektra03 : sant men........

loppalina : hoppas det går bra med din pappa *håller tummarna* :o)
    jorå vart helt paff kom in i går la mig ner, hon tog bort tejpen gjorde nått i 2 sec sen va hon klar me stygnen märkte inte ett skit *Asg* men så skänt de va efteråt kändes inte lika spänt längre under brösten,

enda nackdelen jag har nu är att jag antagligen har vätska i de vänstra bröstet (bakokm eller nått)som gör att det spänner och känns allmänt blääh,kan fortf. inte sova på rygg men på sidan går bra!!

men va f*n man har nya boobisar det är sommar å jag bara njuter, fast va kul noot!! det är när det blir svettigt under brösten det svider såååå *s*

• Jengirl

hej hopp!

Idag ska jag ner och köpa min FÖRSTA behå efter op.. Känns lite spännande. . Ha ju bara gått och dragits med min sportbehå typ dygnet runt. Den har varit stor trygghet för mig faktiskt. Men nu har mina strikta 6 veckor med sportbehå passerat för ett tag sedan.. Och jag tror jag ska våga börja varva lite nu med vanlig behå. Hursomhelst så vet jag nu vilken kupa jag fick.. C-kupa blev det med mina 295 anatomiska. Känns PERFEKKTT!

TREVLIG MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!!

• Jengirl

Annika72

Den där länken du skickade...

Jag tror det finns många som gör skönhetsoperationer av fel skäl. Dom tror att dom ska bli lyckligare osv osv. Men i grunden bottnar det sig psykisk ohälsa. Jag tycker det är lite tråkigt att tidningarna bara hurrar för att lägga ut negativ fakta om skönhetsop, för i dom flesta fallen går det ju bra. Är säkert jättesvårt för en läkare att sålla på dom som gör det av "rätt" skäl, eller vilka som helt enkelt inte klarar av det. Alla vet vi ju som lägger oss på op-bordet att det finns risker. Men man gör det i alla fall för viljan är så STARK. Sen är man förstås rädd att det ska hända något. Sen om det går fel om man ska hålla på att dra in tidningarna för man tycker att man har blivit felbehandlad. så säger jag STOP! VAfan har du väl bestämt dig att operera dig, så vet du riskerna. Och kirurgen gör säkert sitt bästa. Vad han dock inte kan råför är just vissa tråkiga efterlopp. Ska han då för skit för det?? Nää tack. Blir lite arg på allt klankande på plastikkirurger. Jag är super glad att jag har fixat mina bröst! Eller rättare sagt att kirurgen har fixat dom! ALL CREDITS FOR YOU!

• sliQ

Pernilla 25: Hej hej nu känns det äntligen bättre! svullnder och lymfa är nog borta helt. har inte onte men kan inte knäppa tajta jeans lr bära vissa grejer än. Ligger dock på sidan lite emellanåt och har både rökt och intagit alkohol utan någon försämring. Knslen åetrkommer mer och mer för varje dag i det vänstra bröstet så allt går mot det bättre!
    hur mår du själv? Visst är dom vackra även om dominte hängt t sig helt!!
    min bästa vänninna såg dom för första ggn igår å tyckte dom var fantatska! ser ju verkligen inte oopererade ut menade hon och var perfekt strl t min kropp. Håller med men mankan ju faktisket lägga p sig lite med åren och därför tyckte jag att jag vill ehaft lite större...men men jag är super nöjd t 99% så att säga ;)

det är verkligen fantastiskt att tom kunna se en bh och utan att prova den innan komma hem och se att den sitter som juten! =)
    snacka om skillad! - tidigare har jag inte haft mer en en modell från wolford som passat mig. och nu verkar alla funka. - förutsatt att de görs i 70d.. =)

anika 72: ville bara säga att flera kanske gör som mig; går in scrollar å skumläser svarar och komenterar sånt som känns angeläget, vissa dgr orkar man kanske inte ens det. Inget illa menat utan bara det att livet bjuder mkt och tyvärr prioriterar man skaer framför andra.
    Denna tråd och alla som bevakar den är trots allt underbara!!!! Så mkt tips, råd och vägledning som finns här ggår inte attt jämföra m de siter kirurgerna bjuder eftersom de ofta talar till sin fördel... vilket är helt förståligt ;)
    Ha en underbar midsommar alla flickor med eller utan boobisar ;)
    KRAM

• pinkie

Hej alla!

Jag är ny här o har kollat runt lite o tycker det verkar vara en supersida för oerfarna som jag. Jag vill op mig i höst o självklart är det ju en massa tankar man har.

Bor i Uppsala o vore tacksam om någon hade erfarenhet från att ha op sig här?! Det är så svårt att veta vart man ska vända sig för att det ska kännas bra. Men det hör väl till antar jag.

Jojjsan: du var på läkarhuset, kändes det bra där? hoppas allt gick bra?

• Annika72

Hej pinkie!!
    Jag opererade mig på läkarhuset i Uppsala den 8:e juni 500cc silikon i varje....
    är 167 cm lång väger 65
    är sååå nöjd
    kan varmt rekomendera läkarhuset dom va jätte trevliga och hjälpsamma med allt
    Lycka till

• loppalina

Hej allihop!

Ville bara säga att ni får ha en supertrevlig midsommar o njut,det skall bli sol ;)

Annika 72: Jag väntar på bättre besked så vi får hoppas!

Pinkie: Välkommen hit :) Vi svarar så gott vi kan här inne så fråga på ;)

Ha det så bra allihop jag åker bort i helgen så vi syns på söndag :)

• pinkie

tack för svar Annika!

hoppas alla får en trevlig midsommarafton så hörs vi vidare snart!!

Svar på tråden Bröstförstoring