• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Swing

Jag använde Stay In Place superzipper sport-bh med dragkedja fram. Jättebra, men jag är även flitig användare av deras vanliga, utan dragkedja, sedan många år.

Inamed's "McGhan Style 410" anatomiska implantat: L betyder att höjden på implantatet är lågt, finns i F M och L. Full, medium, low.
    F är hur mycket det putar ut. L M F och X (low, medium, full, extra full projection).
    LF=låg höjd, full projektion

Hälsningar från mediummänniskan som har MM...

• Lindistjejen27

Hello girls!

Nu var det länge sedan jag var här! Har flyttat... *Phuuu* Äntligen klart!
    Sitter på jobbet och firar att mina boobisar är 1 månad gammla/unga Tiden har gått fort! Nu tänker jag inte ens på att dom är opererade! Det är som jag alltid haft dom så här! Jag är super nöjd! Något jag märkt är att det är svårt att hitta bhar! Innan op hade jag en liten A kupa nu har jag D eller E beroende på bh. Är det fler som tycker lika?

• Joanna/Nojsan

Pernilla 25:
    Tack!! Får se om jag kan sova inatt :)
    Klart det känns nervöst! Men nu är det bara att rulla med, liksom!!
    Ska skriva och berätta hur det gick sen...om jag överlever ;)
    Kram Joanna

• algit

Hej alla !
    Har precis kommit hem från mitt sista återbesök .Måste dela med mig av min glädje!!!!!
    När jag tog av mej tröjan blev läkaren tyst o bara stirrade sen sa fan va snygga de blev ,de är det snyggaste brösten jag gjort.
    De ser helt naturliga ut de är perfekta ,han bara gick påoch gick på.
    Och kunde inte sluta titta.
    Sen sa ursäkta att jag tjatar men någon gång så måste jag få klappa mej skjälv på ryggen och tycka att jag är mycket duktig.
    Gissa om jag blev glad?????

Ja lindistjejen: Jag har märkt att det är svårt att hitta.Jag har lyckats hitta två Chantelle 75 E sitter perfekt (hittade på Twilfit)men de får inså få i den storleken sa de till mej så man ska ha tur.
    Vad jag har märkt att jag står inte ut med att ha en bh som sitter sådär ,måste ha en som är perfekt = dyr hahaha.

• Joanna/Nojsan

algit:

Förstår att du är glad :)
    Måste kännas jättebra att ha kommit så långt.... Lite avis då jag har mitt framför mig imorgon ;)

• Tjej77

Hej allihopa!

Det är nu en månad sen jag opererade mig, va intehelt nöjd då pga av att de blev SÅ stor skillnad på brösten vilket jag inte alls märkt av innan, trods att läkaren sa att jag hade de.. Jag blev dock nöjd med de största bröstet, jag ville ha väldigt fylliga (E-kupa. Nu är dom fortfarande olika stora, men MYCKET mindre än dom va från böjran..

På båda efterkontrollerna berättade jag att jag va missnöjd med resultatet, att de inte alls va i närheten av bilderna vi kommit överens om innan.. Men han sa bara att jag måste vänta minst sex månader innan jag kan klaga på resultatet, men dom lär väl knappast bli större under tiden....? När jag läst här inne är de ju flera stycken som har 500cc - 550cc, o jag har 375 - 400, tror jag, har inte fått några papper på det..

Kasn jag göra något åt saken? Är det någon som vet? Om de blir en ny operation måste jag stå för några kostnader då??

*orolig*

• Pernilla 25

Resultaten på bilderna är bara exempel på hur det kan bli, de kan inte garantera att det slutgiltiga resultatet kommer se likadant ut som på bilderna. Det är vad jag hört iaf.
    Hoppas att det löser sig för dig och att du i slutändan kommer att vara nöjd med dina bröst.
    Vet inte om du behöver stå för några kostnader vid en ny op, kan tänka mig att du kanske får stå för narkoskostnaderna iaf, men det är kanske olika hur klinikerna väljer att göra.

• Pernilla 25

Joanna/Nojsan:
    Jag är övertygad om att det kommer att gå jättebra.
    Jag sov betydligt bättre än väntat natten innan min op, det kommer säkert du oxå att göra.
    Stort lycka till än en gång!!!!
    Ser fram emot att höra av dig igen när du orkar sätta dig vid datorn.
    Kramisar!!!!!

• Pernilla 25

algit:
    Så roligt att ditt återbesök gick så himla bra!
    Hur har semestern varit?

Svar på tråden Bröstförstoring