• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • lemon

Hej izadora!

För mig är det nu över 2,5 mån sen op! Jag måste säga att det hänt mycket se senast 2 veckorna! Tyckte oxå som dig att de satt högt, men nu har de verkligen börjat falla ner o bli jättefina! Jag känner oxå implantatet på båda brösten, men det är inget jag stör mig på. Sen är min bröst "bubbliga" nertill, är dina det? Var på en extra kontroll förra veckan o då sa dr att det är den naturliga kapseln som bildas o därför känns det så. Men nu börjar bröstet bli mjukt även under!

Så ha tålamod, det kan ju trots att ta upp till ett år innan det riktiga resultatet kommer. Och jag lovar dig, de kommer falla ner, tyngdlagen grejar det!

Jojjsan!
    Känner så väl igen mig! Jag blev deppig efter op. Det kändes som att vara gravid på nytt! Magen var svullen o jag grät för ingenting! Jag åt de starka smärtstillande i fyra-fem dagar. Sen åt jag Ipren 400 mg i ytterliggare 1-1,5 vecka tror jag det var. Jag hade rejält ont lääänge efter op. Tog en månad innan jag kände mig någorlunda. Men muskler och sånt måste få tid på sig att töjas ut.
    Vila ordentligt! Och jag lovar dig, det är värt det för all smärta i världen, i allaf nu efteråt!

Kram på er!

• Swing

Pinkie: För 3 år sedan var det 6 månaders väntetid på en stor, känd klinik (AK) hos en viss läkare när jag skulle boka konsultation. Sen ytterligare minst 4 månaders väntan på första operationstiden, ÄVEN om jag bokade in den och konsultationen samtidigt. Efteråt fick jag veta att deras läkare kan ha ganska olika väntetider.
    Sen gick det som det gick och jag blev tyvärr tvungen att avboka allt när det bara var två veckor kvar till konsultationen. Efter ett par jobbiga år kunde jag till slut äntligen göra operationen, på annan klinik med mer normala väntetider.

• Pernilla 25

algit:
    Hade du oxå stygn som försvann av sig själv?
    Den ena ärret ser lite konstigt ut men det beror på min svullna lymfkörtel, ser nog bättre ut när svullnaden lagt sig.
    Jag är väldigt nöjd med resultatet, ser naturligt ut och förutom min förkylning så har jag inte mått bättre på länge.
    Måste vara skönt att ha återbesöken avklarade och att resultatet blev så bra.

• algit

Pernila 25:
    Mina stygn försvann oxå av sig själv ,han klippte av några ändar bara.
    Jag det är skönt att känna sig som en människa igen, och jag är jättenöjd.
    Kul att höra att du är nöjd med.

Men det känns ibland , som när jag hoppade i poolen på mallorca den djupa delen .Jag har inte simmat sen jag op. mej ,Det gick inte !!!! musklerna funkade inte skitläskig känsla.
    Läkaren sa att eftersom jag inte gjort just den rörelsen sen op. så hittar inte nervtrådarna rätt.
    Han sa att när man känner så ,så är det bara att träna på den rörelsen så kommer det tillbaka igen.
    Så man ska inte vara rädd för det menade han utan tvärtom.
    Kan vara bra att veta för er alla.

• Izadora

Lemon;

Jaha! Då kanske det är nu det börjar hända grejer då! :)
    Så du känner oxå implantaten? Jag antar att det inte är så ovanligt. Helst om man som jag inte har nåt hull direkt och bara en A-kupa över implantatet.

Näe, bubbliga nedtill är dom inte. På sidan så känns det som en liten bulle/bubbla man kan trycka in.

På det andra bröstet så kände jag för ett par veckor sedan som ett utåtstående veck lodrätt ned från bröstvårtan, bara när jag låg ned, men det var borta nu när jag kände efter. Som sagt, det tar ju ett bra tag innan dom är färdigbakade ;)

Algit;

Det är bara att gratulera till dina snygga bröst! Du kanske hade bra förutsättningar från början. Är det inte nån endaste liten skavank på dom? Härligt att vara så nöjd!!!
    Jag är oxå klart nöjd. Tyckte brösten var fula förut,skämdes för dom, små och ojämna men det blev ju klart bättre efter op.

Är det nån mer än jag som är rädd för att man kommer vilja flasha sina nya tuttar på fyllan nån gång *hehe*;)

• algit

Hej Izadora:
    Nej, där finns faktiskt inga skavanker utom ett födelsemärke ett sånt utstående, stör mej på det nu , ska ta bort det haha.
    Men jag hade en tom b-c cupa innan som var ok bara tom liksom.
    Så känna implantatet som ni skriver det kan jag inte alls.
    Ja det är härligt att vara så nöjd.

Flasha tuttarna nja, men jag solade mycket topless på Mallorca det har jag inte velat innan.

• Joanna/Nojsan

Nu har jag också fått nya tuttar =)
    Glad att det är över! Antar att det ska kännas såhär, svullet och ont två dagar efter.... Hoppas de blir ngt mindre ;)
    Spännande att se hur det blir och ska bli riktigt kul att köpa lite linnen :)
    Är riktigt glad att jag gjorde det!!!

• molly1

hej! är det någon som tappat lite känsel efter op??

• du&jag

Hej Alla!

Letade efter ett ställe där man kunde få kontakt med tjejer som genomgått en bröstförstoring. Det verkar som att jag har kommit rätt. Jag skulle vilja ha lite synpunkter, tips och råd.

Min sambo genomförde en bröstförstoring för fyra dagar sedan (ondags). Enkelt uttryckt mår hon piss. Hon reagerar i princip jättedåligt på alla läkemedel hon använder sig av för tillfället. Fick först dexofen för smärtlindring, bytte sedan till tradolan pga kraftigt illamående och yrsel. Det blev ingen skillnad. Hon har fortfarande kraftigt illamående och har svårt för att äta. Blir även illamående av sin antibiotika. Är mycket deprimerad just nu och har väldigt ont. Säger att hon ångrar sig, vilket man kan förstå eftersom hennes vakna tid utgörs av illamående framför en spypåse. Sover i ungefär 3-4 timmars intervaller, går upp för att gå på toaletten, och kan inte lägga sig igen för att hon mår så dåligt.

Mina frågor till er är: Är det någon som kan identifiera sig med detta illamående? När gick det över? När ungefär kan man känna att man har en någorlunda dräglig tillvaro? Har hört att den första veckan är värst. Brukar illamåendet släppa efter första veckan? Hur var det för er?

Skulle uppskatta era svar.

/en orolig sambo.

• blåsippa

Måste hon ta smärtstillande har hon provat utan? Mår man så dåligt av dem kan det vara bättre att vara utan. Jag tog smärtstillande första dagen fick jätte ont i magen o mådde dåligt. Provade sedan utan o det gick ok.Bara man inte gjorde häftiga rörelser så gick det bra. Man kan ju om man vill prova vanlig alvedon tex.

Smärtan är ju värst precis första dagarna så jag tycker absolut hon ska prova utan någon dag.

Svar på tråden Bröstförstoring