• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • vaxad

Mysan99:
    Ja, jag fick komma hem samma dag.
    Vad hette läkaren du var till?

• mysan99

vaxad
    Jag har varit hos Dr Marcus Gerlee i helsingborg, men jag tror att jag ska även träffa citadell kliniken Landskrona, jag börjar känna mig osäker om det här med storlek, om han vet vad han pratar om.
    Ha det bra måste gå till jobbet nu!

• Jengirl

mysan99

Jag tror så här.. Om en kirurg är mycket billigare än andra, så tror jag att han kanske kan vara lite mer "desperat" efter pengar.. Om en klinik är lite dyrare och har längre väntetider, så anser jag att dom har "råd" att vara dyra + att det spelar ingen roll om en kund inte vill op sig där, för dom har redan så mycket, så dom klarar sig ändå.. Om du förstår vad jag menar. Jag skulle aldrig operera mig utav en kirurg som inte hade bra meriter och som inte jobbat inom plastikkirurgi några år. + att han måste vara medlem i svensk plastikkirurgisk förening. Detta är dock mina krav.

• Jojjsan

hey chicas!!

Vaxad!

haha ok vad bra! då e jag inte ensam om att göra så då!!

Joanna/nojsan!

Det e samma för mig! mitt vänstra bröst e lite mer svullet än det andra! och jag har haft mer ont i det också..
    Sen e det ju så att båda brösten läker ju inte exakt lika..så det e inget du behöver vara orolig för!

wiiii idag ska jag åka in o ta bort stygnen!! sköönt!

• lemon

Mysan99

Tänkte på det där med priser på operationer. Jag op hos Plastikakdemin i Linköping, och de hade väldigt låga priser jämfört med andra. Jag ringde upp och frågade varför. Och det var för att de hyr lokaler på Linköpings lasarett, och de bekostar ingen dyr inredning. Det är alltså ingen spa-miljö utan sjukhusmiljö. Min dr är professor i plastikkirurgi och medlem i Svensk Plastikkirurgiförening samt med i styrelsen, varit med i TV T ex "Fråga Olle". Så i det här fallet hade det inget med hans kompetens att göra. Så lägre priser behöver inte betyda lägre kompetens. Fråga varför de är billigare.

För mig spelade det ingen roll hur det såg ut på kliniken, jag skulle ju bara op där o sen åka hem. Viktigast var att personalen är kunniga.

Lycka till!

• Jojjsan

mysan99

Jag tror som lemon skrev!
    Bara för att dom e lite billigare så behöver inte det betyda att läkaren e sämre för det!

Ni som har anatomiska gelehallon..vad betalade ni för brösten??
    ni behöver inte svara på det om ni inte vill men tycker det e intressant hur mycket det skiljer på priserna egentligen!

• Jengirl

Jojjsan

Jag betalade 46.000 för mina gele..
    49.000 blev det med försäkringen..

Du då?

• Jojjsan

heej jengirl!

ah ok! då var dina lite dyrare
    Mina kostade 41.000 kr! + 500 för första träffen men läkaren! vart var det du opererade dig nu igen?
    Vad täcker din försäkring?

har inte betalat för nån försäkring...
    om det händer nåt med implantatet så står tillverkaren för nya o om det händer nåt med mig, typ kapselbildning så behöver jag bara betala en vanlig sjukhusavgift som e på 200 eller nåt sånt.

Har det svidit nåt för er att ni har lagt ut så mycket pengar på brösten??
    Trodde att jag skulle få lite ångest efteråt pga att man lagt ut så mycket pengar..men jag har inte ens tänkt tanken faktiskt!! Känns jätte bra! o det e det bästa jag någonsin har köpt till mig själv!!!

• Jengirl

Jojjsan

Jag op mig på Akademikliniken. Försäkringen täcker op kostnader om något oväntat skulle uppstå framöver.

För mig har det inte svidit något att jag har betalat så mycket. Det är helt solklart för mig att detta var något som jag var tvungen att göra (för min egen skull). Så det är helt klart värt det. Ångrar det inte

• Benetton

Hej! Jag är ny här på forumet! Trevligt att man kan dela med sig sina synpunkter och få också andras resonemang kring bröst op. Jag funderar nämligen själv på att operera mig här i Malmö men vet inte vilka kliniker som är bra. Har någon något förslag på vilka kliniker och kirurger som är bra här i Malmö? Någon som har operetat sig själv här?

Svar på tråden Bröstförstoring