Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Pernilla 25..
Hej.. tack för svaret..
Ja jag vet, alla säger att dom blir mjukare och mjukare, men jag skulle ändå vilja veta mer specifikt, alltså HUR ,mjuka känns dom? Är fixerad vid detta... jag menar tjejer har väl olika mjuka bröst annars oxå, men känns dom som ett par vanliga bröst, eller är dom hårdare och i så fall hur mycket.. jag skulle helst av allt vilja att kirurgen ropade in sin receptionist
(eller för den delen visade sina egna (om det nu var en kvinna) ......vi har såna könsroller fortfarande....och erbjöd mig att känna.... hahaha... och så skulle jag få känna på några olika liksom.. det känns som att man köper grisen i säcken på något vis..
Mycket tacksam för svar om mjukhet av era alla...
ANNA
mjuka bröst:
Eftersom jag i stort sett inte hade några bröst tidigare och därmed inte direkt ngt att klämma på har jag inte så mycket att jämföra med. Men enligt min M2b så känns de som vanliga bröst, enda skillnaden kan väl vara att de är ngt fastare. Men nu är det trots allt bara 5 veckor(på tis.) sedan min op.
Mjuka bröst:
Jag opererades för ca 2 veckor sen..o jag tycker att mina bröst redan är rätt så mjuka!! hade hört innan om olika personer som hade "klämt" på ett par silicon bröst o sagt att dom e stenhårda..så jag trodde att det skulle bli så..men så e absolut inte fallet!! självklart e dom ju inte preciis lika mjuka som ett par "vanliga" bröst.. men nästan så!
Har du bestämt dig för operation eller?
Trevlig helg alla!!
Har ni läst detta i expressen?
www.expressen.se/index.jsp
Nu blir jag orolig för att operera mig. Hur vanligt är det att det där händer???
Snacka om att få totalförstörd kropp. Usch vilken mardröm. Vet inte om jag vågar operera mig nu.
Alltså jag har velat operera mig hela livet för att jag aldrig har haft några bröst. Men tänk om man blir så där förstörd...:´-/
Jojjsan
åå va kul =) vill också vara klar och nöjd!
ska nog operera mig i vinter nån gång. då har jag alla pengar, för har bara en halvtidstjänst än så länge.
längtar =) och längtar till konsultationerna också, har sååååå många frågor.
Vet inte riktigt vilken storlek jag vill ha eftersom jag inte varit och provat än. har 75b nu men vill ha c-kupa, men inte såå stora för jag är rätt liten, 1.63/48. har rätt ok storlek när jag har bh, iaf med geléinlägg du vet. men skulle vilja ha så utan att behöva ha vadderade bhar och så vidare. är inte lika kul i bikini ... du fattar nog =)
när gjorde du dina bröst? har dom mjuknat och så?
Lisa22e:
Jag tror att detta hör till ovanligheterna.
Om du verkligen vill op brösten så ska du göra det och är du orolig så ta upp det med din läkare, han/hon kan säkert hjälpa dig och svara på dina frågor.
Det är nu snart 5 veckor sedan min op och jag kan inte minnas senast jag mådde så här bra och självförtroendet var på topp, dessutom är det första gången (förutom under mina graviditeter)som jag känner mig kvinnlig. Jag ångrar deffinitivt inte att jag gjorde op.
Hej tjejer!
Välkomna mjuka bröst, Towe o dancing_queen :) Roligt med nya deltagare :D
Vaxad: Vad det gäller implantat byte så kostade där jag opererade mig 21000 kr. Han menade på att det jobbigaste var redan gjort, fickan där implantatet skulle ligga.
Lisa22e: Hon hade ju inte opererat in silicon i kroppen utan tagit av sin egen kropp :o Men stackars tjej det kan inte vara roligt i vilket fall :( Viloken besvikelse det måste vara :( :(
mjuka bröst: Mina är precis som innan jag fick mina barn i mjukhet :) Jag opererade mig för 1 år sedan och har 380 cc silicon.
Trevlig helg tjejer imorgon skall jag på Maiden :)
loppalina..
-vad tror du.. är alltså flytande silikon mest mjukt? jag var såååå himla inne på att skaffa koksalt hos drsanden, har så fina bilder och jag har bokat konsultation och allt.. men så har jag fått för mig att kanske flytande silikon är mjukast trots allt..tyckte att kvinnan i telefonen tvekade aningens för länge när jag fågade om koksaltbrösten blev mjuka... "dom blir precis som vanliga bröst" ....jag velar fram och tillbaka. Det känns ju som ett sånt stort beslut..Jag kan ju förstå om dom blir hårda om själva höljet inte "ger med sig" men om det vore töjbart..(vilken bra ide´)..då skulle väl vatten vara mjukast..jag menar hur hårt är vatten???
velar fram och tillbaka och nu kanske jag ska beställa tid på plastikkirurgiska institutet istället för där gör dom silikon också..
jag ska presentera mig lite bättre...
Har visst all tid i världen och sitta vid datorn idag.. Jag är flerbarnsmamma och är 33 år.. mina bröst (för jag måste ju presentera mina bröst)... är rätt fina men efter ammning och graviditeter så är dom ju inte så välfyllda och fina som innan ..i och för sig har dom aldrig varit stora men i alla fall finare. Och dom hänger lite men inte så mycket så jag tror att det kan bli bra..kanske....
Jag har ungefär b-kupa, ibland kan det kännas som mindre beroende på bh. Jag funderar kring 400g. fast ibland kan jag få för mig att det är fint ändå.. med mina bröst alltså. I alla fall nu när jag liksom allvarligt funderar på detta. I nästa stund är jag säker på att operation är det bästa..VELIG!
Hej mjuka bröst:
Min syster har op, sig hos Sanden (koksalt) jag har gelehallon.
Hennes är defenitivt mjukare men mina är såååå mycket snyggare.
kan vara från person tll person men så är det med oss.
Mina är mjuka men lite fastare än vanliga bröst men så ville jag ha det var trött på mina sladdriga påsar.
Välkommen hit föresten du med.