Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej tjejer!!
Ni som tejpar era ärr, var har ni dem?
Mina är i armhålan och det har inte varit ngn som sagt till mig att jag bör tejpa dem.
algit:
Så brun hade jag oxå velat vara, men det kommer kanske om vädret håller i sig.
Jag är så glad för din skull, att resultatet blev så himla bra.
Hade varit kul att träffas ngn gång.
Kram!!
heej alla!
Har några frågor bara..
några här som är/varit som lite bortdomnade i brösten efter op? jag har känsel e det ena bröstet men det andra e lite mer svullet o jag har nästan ingen känsel i den bröstvårtan..om ni har haft liknande när kom det tillbaks för er??
e det nån som blev deppig efter operationen??
Jag har varit det ett tag nu..men det beror absolut inte pga brösten! e jätte nöjd med dom..men det kanske e så att man blir lite mer lättkänslig nu efter man har opererat sig? usch hatar att känna mig såhär..
hur länge åt ni era smärtstillande tabletter? jag har fortfarande ont o tar tabletterna fortfarande..
Annika72
läste lite inlägg lite längre bak nu..o såg ditt meddelande om mig..att jag inte hade svarat på ditt inlägg där du bad om ursäkt?
Har inte läst nåt sånt! sorry men jag måste ha missat det! inte alls mening om du kände att jag inte ville svara dig..hoppas du förstår det!
Så du var o tog bort stygnen samma dag som jag opererades? gick det bra då?
Jag opererades typ halv 9 o sen låg jag inne i mitt rum till halv 6 på kvällen typ innan jag kunde åka hem..hade såå ont!
Jojjsan :
Hej Hej!
Jag hade inte så mycket känsel i brösten efter operationen, hade inge känsel i bröstvårtorna, och under brösten där jag har snittet, men nu är det snart 4mån sen och jag harr full känsel, så det är helt normalt. Det kommer o brännas till lite då o då, bli inte orolig det är bara känselnerverna som väcks till liv igen o bygger upp sig :)
Jag var jättenere efter min operation, tyckte att jag var världens fetste, fick gråtattacker osv, men det gick över, kan vara att man inte rör sig mycket, sitter inne o så att man blir deppig! Min kille fick sitta o trösta mig hehe :)
Jag fick 3 olika tabletter, penicillin ifall man skulle få nå infektion och samt infektionstabllter o värktabltter... penicillinet o infektionstabletterna skulle ja käka i 10dagar, mådde skitilla av dom!! Värktabletterna slutade ja använda efetr 2dagar eftersom jag hade inte ont alls!
Hur känns det i brösten nu?
Ha det bra :)
Jojjsan:
Känner igen mig i det mesta du skrev. Det är snart 2 mån sen jag op mig och har nästan ingen känsel i ena bröstvårtan. Och inte heller under brösten, d v s ovanför ärren.
Mitt humör åkte berg- och dalbana de första v. efter operationen. Pendlade mellan lyckorus och ångest över "vad jag gjort med min kropp"och att jag operarat in 1 kg silikon i kroppen.
Men nu är jag bara så nöjd. De blev kanonfina och trots att jag tog så mkt som 550 cc så ser de faktiskt naturliga ut. Ser definitivt inte ut som två silikonbollar. Tänker inte så mkt på att jag har opererat mig längre nu. :)
Hej alla!
Undrar hur långt innan man ska höra av sig innan man vill göra operationen? är det lång väntetid eller inte alls?
Heej tjejer!
På lördag är det åtta veckor sedan min op. Med kläder på ser dom ju bra ut men utan så tycker jag att det syns att det är sillisar. Det är fortfarande lite för mycket fyllnad upptill. Men implantaten har väl inte droppat ner dit dom ska riktigt än. Hoppas att dom inte växt fast där uppe.
Sedan så tycker jag att doktorn fick till det ena bröstet lite bättre. På det känner jag inga kanter. På det andra så känner jag implantatet tydligt på sidan precis nedanför armhålan. Det syns inte direkt men det känns som en liten bulle under huden man kan trycka in. På det bröstet känner jag även implantatet på ett ställe på undersidan.
Sedan tycker jag att det ser lite konstigt ut när man spänner bröstmusklerna eftersom brösten trycks till lite då.
Men i det stora hela är jag nöjd. Skönt att kunna ha vilka kläder man vill nu!
Hej Penilla 25:
Jag fick raka mej efter att jag tagit stygnen.
Jag skulle inte tejpa heller.Det ena syns knappt längre.
Är du nöjd med dina?
Mår du bra?
Izadora: Det ser konstigt ut när man spänner musklerna.Men det sa min läkare att det kommer det att göra (vi pratade om det för vi diskuterade träning) han sa att det ser konstigt ut typ vid bänkpress för att muslerna trycker ut inplantatet till sidorna.
Om man ställer sig vid spegeln o spänner musklerna ser det hel konstigt ut.
Men man har ju trots allt lagt något under muskeln.
Pinkie:
Jag tror att det är väldigt olika.
Där jag opererade mej var det ett par månaders väntetid.
Så jag bokade en op. tid samtidigt som jag bokade tid för konsultation.
Jag arbetar på en skola så jag vile göra det vid ett lov.