Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
du&jag:
Jag gjorde min operation i torsdags... Mår inte illa, äter Citodon med jämna mellanrum. Kan förstå att hon känner som du beskriver. Jag tycker självklart också att det gör ont, det är fint väder ute,men man kan inte gå ut direkt, det spänner, känns obehagligt och mår man dessutom illa och inte kan äta förstår jag verkligen att hon är deppad...
Men jag tror det går över rätt snabbt!
Jag känner mig betydligt piggare idag och börjar att bli rastlös av att inte kunna göra ngt...
Kan hon inte prova vanliga alvedon, för att bli av med lite smärta?
Du får pyssla om henne extra mycket, vilket du ju såklart redan gör när du skrev här :)
Hoppas det snart blir bättre :)
du&jag:
En sak till, gå in på Qvinna.info och läs om tiden och känslor efter operationen.. Står rätt bra saker där.....
blåsippa: Ja det har hon. Då var vi tvungna att åka in till akuten igår pga hennes smärtor/illamående. Men det verkar även som hon mår dåligt när hon bara tar alvedon/panodil. Jag vet inte om hon helt enkelt reagerar väldigt dåligt pga hela processen, eller om det är ämnet/na ifrån implantat när det "svettas" eller dylikt.
Joanna: Vilken tur du har! Om det bara gjorde ont är väl en sak. Men tänk att leva i en dimma av baksmälla 24/7 utöver det. Man får ta det dag för dag. Angående qvinna så har jag läst det stycket tidigare för henne. Försöker intala henne att det kommer gå över, men det är inte så lätt eftersom man befinner sig där man är just nu.
Jag misstänker att vissa är mer eller mindre känsliga än andra, och min sambo hör till den känsligare parten.
Jag uppskattar era synpunkter!
du&jag
Får man fråga vilken klinik hon opererats på???
Har ni pratat med läkaren om att hon mår så dåligt???
Hon verkar ju må oerhört dåligt efter sin operation. Jag är ännu inte opererad men har läst de mesta som skrivts på den här sidan o så dålig som din sambo blivit verkar ju ingen annan här blivit.
Hoppas det blir bättre snart för henne.
du&jag
Jag har mobilnr till min läkare och fick ringa precis när jag ville under helgen, bara det känns tryggt och bra!
Man kan väl få medicin för illamåendet, det fick jag när jag vaknade efter operationen....
Försöker bara hjälpa :)
Hej du&jag.
Försök att kontakta läkaren han kanske vet ett sätt att hjälpa din sambo.
Vissa är väl känsligare än andra har lägre smärt tröskel o så.
Men eftercen vecka tyckte jag att livet blev lättare att leva.
du&jag :
Hej Hej!
jag mådde också illa när jag tog mina tabletter men jag spydde aldrig, har du mobil numret till hennes kirurg så man kan kontakta honom/henne ifall det e akut, viklet det verkar vara!
Om hon har jätteont o det inte försvinner kan det vara att stygnen o implantatet skaver mot revbenen, min kompis fick så, så hon fick åka tillbka till kliniken för o fixa det.
Eftersom det är bara 4dagar sen hon blev opererad så är det nog ingen fara eftersom maximal svullnad o smärta kommer efter 3,4dagar...
gör det inte direkt, utan det tar månader innan det börjar göra det, samma sak om man inte tål silikon. Vad sa dom på akuten då?
det bästa vore kanske om hon slutade att ta smärtstillande o bara tar penicillin?
Vart blev hon opererad?
Klart man e deppig o så, men försök o hjälpa henne o så positivt på saker o ting, vissa upplever att en bröstförstorning är psykist påfrestande!
Lycka till nu :)
Hej! Jag ska göra en bröstförstoring med gele fyllda implantat och snitt under bröstet och läkaren lokalbedövar endast. Undrar om det är någon som har gjort op med endast lokalbedövning och hur var det?
Hej på er!!
Välkommen hem igen algit :) Vad roligt att han var så nöjd över dina behag(du oxå för den delen) ;) Jag tycker faktiskt oxå att man behöver klappa sig själv på axeln ibland o säga att "det där gjorde jag bra" :D
Molly1: Jag tappade känsel i brösten som har kommit tillbaka :)
du&jag: Stackars din flickvän :( Har faktiskt inte hört någon bli så dålig :o Ser att du fått många goda råd av dem andra så jag hoppas att det går åt rätt håll nu ;)
mysan99: Det var en tjej här inne som opererade sig under lokalbedövning. Så gå tillbaka bland sidorna så kan du nog hitta det.
Nu skall jag jobba så ha en toppendag allihopa :D
Helloo!!
Linslusen!
ok..hoppas verkligen att känseln kommer tillbaks..har som sagt känsel i ena bröstvårtan men i det andra e det borta..känns lite obehagligt..men det kommer nog tillbaks så småningom.. är ju bara snart 2 veckor sen operationen..hehe man måste ha tålamod!
Ja jag får också gråtatacker!! o det får ja fortfarande men det e så mycket annat som händer i mitt liv just nu.. man e nog extra känslig nu känns det som!
läste om biverkningarna på smärtstillande o där stod det att man kan få depressioner så dom har jag slutat med nu!
Det går i perioder med brösten..ibland känner jag ingenting o ibland känns det som om jag har två tunga hårda stenar i bröstet typ..men jag mår bättre o bättre för varje dag!
Och imorgon får jag ta bort stygnen!!!!
Ska bli så skönt!!!! äntligen får jag duscha som en normal människa igen! o så kan jag sola! har inte velat göra det så mycket nu om man blir svettig med stygnen o så..känns inte så bra
Imorgon efter jag har tagit stygnen så ska jag köpa mig själv en present!! En bikini!! hehe lägntar!
haha Är det nån här som har blivit lite besatt av brösten?? haha känner att jag börjar bli det! kan ta av mig bh:n ibland o bara stå o stirra på dom! haha kan inte få nog! eller så tar jag kort på dom o tar fram digitalkameran ibland o sitter o tittar på dom där istället! haha sjuuuk jag känner mig! men men det blir väl så om man inte har haft bröst tidigare o plötsligt så har man det! overklig känsla!
hehe oops vad mycket jag har skrivit nu..
Men ha det bra alla i sommar värmen!!!
Kram!!