Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Är det dumt att sluta med tejpen för tidigt tror ni? jag opererades för ca 8 månader sen å jag slutade med tejpen för typ en månad sen för tejpen kliade å gav utslag. Får man fulare ärr utan tejp? Läkaren sa att man inte får utsätta ärret för sol, betyder det att det räcker om man har en bikini på sig när man solar eller måste man ha mer skydd?
pijaten
Jag har fått order av min läkare att tejpa minst 6 månader i alla fall.. Det är naturligtvis kanske bättre att tejpa längre tid, men minimum var 6 månader.
Ärret ska du inte utsätta för solljus på 12 månader, för annars kan det bli missfärgat och fult. Tejpa bara ärret då du är i solen då.. Om du nu blir irriterad av tejpen. Min läkare sa också att blir man irriterad av tejpen ska man inte ha NÅGON ALLS! förutsatt att du skyddar det mot solljus, men det kan man ju göra med handuk etc etc..
pijaten
Och jag tror inte bara bikini räcker för att skydda. du måste ha något för som täcker ärren..
Behöver man ha minst 12 månader tejp ovan ärren även om man gör ingreppet via armhålan? Hur gör man då istälet och hur skyddar man sig då för solen undrar jag?
Benetton
Man ska inte sola på ärr i överhuvudtaget på 12 mån när man har op sig. Oavsett var ärret sitter. Jag har tagit kejsarsnitt och det var samma sak där, ärret kan bli fult om man utsätter det för solljus tidigt.
Benetton:
Jag behövde bara tejpa 14 dagar.
Man ska aldrig sola ärr på ett år, men man behöver ju inte sola armhålan.
Jag har om jag solat typ undersidan av armen lagt handukshörnet i armhålan.
Hej alla tjejer!
Har suttit och läst den här tråden i hundra år nu utan att bli medlem, men nu är det fixat! =)
Har funderat, eller rättare sagt bestämt mig för att göra en bröstförstoring. vill ha anatomiska geléhallon. Kan tyvärr inte göra operationen förens i vinter eftersom jag inte har fått ihop alla pengar än *jobba jobba*
Ska gå på en konsultation snart i alla fall, för jag har tuuuusen frågor som jag vill ha svar på :)
Tänkte höra om någon av er har hört något om att silikon innehåller andra cancerframkallande ämnen? Vet att det inte finns bevisat att silikon kan bidra till sjukdomar, men tänkte bara höra om någon av era läkare nämt något som har med det att göra? Vare sig det är så eller inte?
Tycker att alla här verkar supergulliga och hoppas att ni kan svara på mitt inlägg precis så bra som ni gjort på alla andra =)
KRAM!
(sorry att inlägget blev så långt!:) )
Hej Towe!
Välkommen hit. Det där med cancer framkallande ämne.. Vad ska dom nämna om det? När dom inte vet själva.
Å säg mig nåt som man inte får cancer av nuförtiden
Vart ska du op dig?
Välkommen hit Towe:
Om man tänker på att de opererar in silikoninlägg på bröstcancer patienter så tror jag inte att det finns några såna belägg.
När jag var på konsultation så hade det dagen innan varit ett program om två kvinnor som blivit jätte sjuka som de sa av sina inlägg (typ reumatism).
Vi snackade om det och han sa att han har arbetat med detta i 20 år och har aldrig stött på ett sånt fall .Han menade att de kvinnorna hade blivit sjuka i vilket fall som helst men nu satte de sjukdomen i samband med op. för att de samanfallit.
Oxå USA skadestånd o sånt.
Jag tror oxå att sveriges mest supergulliga tjejer håller till här.
Towe :
Hej Hej :)
Va skoj att du har hittat hit :)
Ang. det där med att implantaten skulle vara cancerframkallande så håller jag med Algit att dom opererar ju in implantat till dom som har haft bröstcancer..
Men min kirurg sa allt som kunde hända en när man opererar in silikon i kroppen att vissa har blivit sjuka av silikonet, att vissa är olika känsliga. Men att han aldrig hade stött på sånt.
Vart har du tänkt o operera dig nånstans?
Jag blev opererad på Victoriakliniken, superbra där :)
Lycka till :)