• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jojjsan

linslusen

okidoki! ska kolla efter den! Usch det känns så tråkigt för jag tycker verkligen att brösten e jätte fina!..o sen igår för första gången efter operationen kunde jag dra ett linne över huvet, har bara kunnat ha tröjor med dragkedjor innan, o så såg det för jäkligt ut pga av den j*vla bh:n
    vill inte visa mig så..så jag måste verkligen hitta en bra ny!
    Ja jag ska ha bh:n dag o natt i 2 månader! plus att jag har ett resår band runt nu som trycker ner övre delen av bröstet.
    Jag la in 350! o jag e sååå glad för att jag INTE tog 310 som läkaren rekomenderade först..för jag tycker det blev precis lagom som det e nu! hoppas bara att dom inte blir så mindre än vad det e nu bara..
    Hur mycket la du in?

kram!!

• Jojjsan

Joanna/Nojsan!

LYCKA TILL imorgon!!! Det kommer säker gå jätte bra!!

Kramar!!

• Joanna/Nojsan

Kan inte ni följa med allihop? :) Skulle kännas så mycket lättare då ;)
    Hörs igen =)

• Lisa22e

pijaten

Det finns ju olika stilar på hallongelén L står för låg tror jag o F för fullt put.
    Läkaren har ju svårt att säga vilken storlek man får, han har sagt att jag kommer få 1 ½ strl större med implantaten. Men jag vet inte riktigt hur jag ska räkna om jag ska räkna att jag har aa eller a. För det är inte många a kupor som passar mig.
    Hoppas iallafall att jag efter op får full B liten C.

Det är lång stund kvar tills jag ska operera mig. 31:a augusti...känns som en evighet. Jag vill ha det gjort nu.

• linslusen

Jojjsan :

Jag la in 460cc, är mycket nöjd!! Fick en ja vad ska man säga, en Stor d-kupa, fast jag kan ha dd bh:ar, dom putar ut otroligt mycket också vilket ja tycker är snyggt :)
    Jag hade också band över brösten för o trycka ner dom, hade det i 1vecka o sen tog min kirurg bort den!! Implantet krypmer inte.. utan man blir lite van vid svullnaden, så det är bara d som minksar o krymper inte implnatatet :)

Tjej77 :

Vart opererade du dig nånstans?
    Tror inte att man kan ta ut implantaten så fort, har hört av min kirurg att man måste vänta minst 12mån innan man kan göra en ny operation pga att brösten ändras hela tiden o att dom är "klara" efter ca 12månader. Är det jättemycket skillnad?

Algit:

Hehe.. känner igen mig, jag var på återbesök o min läkare vart jätteglad över att dom var så snygga, så han var tvungen o kalla in sköterskorna för o dela med sig hehe...Ja nu har d gått över 3mån sen ja opererade mig o mitt sista återbesök är i augusti, 6 mån kontroll :)
    Va skoj att du e nöjd med dina bröst :)

Ha det!!

• algit

Hej tjej77:
    Min läkare sa att det var hans ansvar om nåt gick snett på allt utom storleken därför var han noga att vi var överens där.Och de kan nog aldrig säga exakt hur det blir bara ungefär.
    Pernilla 25:
    Min semester var skön o mycket varm är brun som en pepparkaka.
    Även brösten solade utan bh ibland, det har jag inte velat innan med mina tomma skinnpåsar.
    Lycka till imorgon Joanna/nojsan det kommer att gå bra.

• Tjej77

Linslusen

Jag opererade mig i Falun, men jag fick inte alls vara med o bestämma hur mycket han skulle lägga in.. Jag fick bara ta med mig bilder på storlekar jag ville ha o sen skulle han göra så.. Inte heller att han skulle lägga in olika mycket i varje bröst.. Jag fick inte ens se ett inlägg innan, har forfarande inte fått se något.. O ja de är skillnad så det syns igenom tröjor t.o.m så jag o alla jag frågat tycker att de är stor skillnad iaf!!

• Jengirl

Tjej77

Var det hos en "känd" plastikklinik du op dig på? Låter märkligt att du inte fick bestämma hur mycket du skulle lägga in. För det är väl det viktigaste av allt, strl! Sedvanligt är ju att man provar ut olika strl och implantatstyp och sedan bestämmer sig för vad som känns bäst.

Sånt här förekommer hos oseriösa kirurger, och det är oftast dom det står om i tidningarna. Så drar dom alla kirurger över en kant. Jag tycker att ska man operera sig SKA man välja en seriös klinik, ofta får man betala mer för det, men det är mycket mer värt det i slutändan.
    Nu säger jag inte att du har opererat dig hos en oseriös kirurg, men det låter märkligt det du skriver. Om jag var du, skulle jag konsultera en annan kirurg.

• algit

Hej tjej77:
    Detlåter inte alls bra tycker jag att du inte fick vara med och bestämma.Det är ju din kropp.
    Jag tycker du ska mäta brösten med måttband ,mät över bröstvårtan på varje bröst iniifrån bröstbenet till där det slutar på sidan.
    Så har du ett faktiskt mått på att de är olika .Ring sen och tala med läkaren det måste ju gå på hans ansvar.Annars är han inte seriös.
    Jag menar du har ju trots allt betalt en massa pengar för detta.
    Det var någon annan som skrev här för ett tag sen om en kompis som fått gjort om det för denna anledning.
    tydligen är det mycket lättare när man redan gjort det en gång o allt är uttöjt liksom ,inte sån smärta.Lycka till

• Lindistjejen27

Tjej 77: Jag tycker att det är jättesynd att du inte är nöjd! Jag opererade mig på samma ställe som dig och jag är jättenöjd!!! Hoppas att det ordnar sig för dig!!

Svar på tråden Bröstförstoring