• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Kiaaa

Joanna/Nojsan

Hejsan,
    Vad spännande för dig, själv har jag ännu inte kommit till skott... är lite trög i starten

Vad har du för mått (bröstomfång, cupstorlek nu, längd, vikt) och hur mycket har du tänkt lägga in?
    Vilken läkare kommer du att ha?

Jag ringde till Kirurgcentrum och pratade lite med dom och de verkade verkligen väldigt kunniga och trevliga.

• Kiaaa

linslusen

Tack för dina svar Jätte gulligt av dig att dela med dig.

Sitter här i valet och kvalet och läser allt jag kommer åt.

Sitter dina bröst högt upp eller har de hängt till sig?
    Tycker du att de är hårda för att de är av sorten gelehallon?

Min mardröm är att de hamnar under hakan eller att de blir som runda bollar... och det vill man ju inte direkt.
    Fast på alla amerikanska siter så är de flesta runda implantat och se ser jätte fina ut.

• Annika72

Tjolahopp allihopa!!
    måste bara höra nån mer som märkt fenomenet att när man är ute å går så känns den ena bröstet blir större det liksom "växer" och blir spänt som fan!
    plus de har snart gått 2 veckor och jag har skitsvårt att sova på rygg känns som en betongplatta ligger på bröstet men sidan funkade märkte jag i natt.
    och har ni känt av att stygnen "värker" innan ni plockade bort dom har problem med det vänstra "igen" e så less på stygnen nu tur att dom ryker på onsdag!
    och detta resår band Varför? sitter mest i vägen tycker jag och frågade om man skulle spänna det nått men nope sa sköterskan därav vilken nytta har den då?
    de enda negativa jag märkt just nu är att dom står ut mycket på sidan men de lägger väl sig hoppas jag. annars så ska man inte klaga man har ju bröst för en gångs skull *asg*

• Annika72

jojjsan vilken tid skulle du opereras på onsdag?

• Joanna/Nojsan

Moniz83 och Kiaaa:
    Jag har varit på Kirurgcentrum idag och pratat med Ingemar Blomgren som ska operera mig....
    Jag är 170 lång och väger 63 idag ;o)...
    Har ammat tre barn och gått ner i vikt och tränat bort det sista jag hade av brösten.. Har idag A-B-kupa och kommer att få B-C-kupa. Jag som var nervös för det mesta, att inte få träna, lyfta, gå promenader...osv, har idag blivit lite lugnare efter ha pratat med honom. Han ger ett lugnt intryck!
    Ska ha koksalt, för jag tycker det känns bäst bara.. Han ville ha foton idag på hur jag ville att det skulle se ut..
    Kolla på Qvinna.info där finns massor av före/efter -bilder...
    Ja, det verkar som att de är mycket trevliga där.. Som sagt, jag får återkomma efteråt =)

• linslusen

Kiaaa

Hej Hej :)
    Mina bröst sitter högt upp, det är för att jag vill att dom ska sitta högt uppe, det sa jag på konsultationen också.
    Mina sitter ca 3,4cm från nyckelbenet, och dom är runda!
    Dom har lagt sig på plats nu, dom har hängt till sig lite så att det blir en bulle nerifrån och upp eller hur man ska förklara.
    Om du går in på www.qvinna.info, och sedan letar fram nr 80, så ser mina ungefär ut fast mina e mycket större samt att dom sitter högre upp!
    Nja,,, mina e ju inte genom mjuka, men dom har blivit mycket mjukare, dom känns "kuddiga" på sidorna!
    Vad har du funderat på att ha för sorts implantat?

Ha det gott i värmen :)

• Pernilla 25

Hej alla!!
    Var och klippte trådarna idag, kändes bra. Slipper brösbandet nu vilket är ännu skönare, skulle använda bh:n jag fick i 4 veckor innan jag fick använda bygelbh.
    Allt såg bra ut förrutom att lymfkörteln under höger arm är svullen, beror på min förkylning. Skulle svullnaden mot förmodan inte gå ner när jag känner mig frisk skulle jag kontakta dem igen.
    KÄnns jätteskönt att allt gått så bra som det gjort.

• Jojjsan

Hej alla underbara tjejer!!
    Ni har varit ett otroligt stöd för mig så ni vet! så tack!

Det verkar som om dom flesta av er har återhämtat sig snabbt! skönt o höra! men jag är ändå helt inställd på det värsta..man vågar ju inte hoppas för mycket

Min halsont har gått över nu! hade ont fredagen o hela lördagen trodde verkligen att jag skulle bli sjuk..men idag mår jag bra!!

Vaxad: ska operera mig i uppsala på läkarhuset..fyller knappt en A kupa (men efter onsdag blir det andra bullar!! hihi)
    ska lägga in 340 ml gelehallon, anatomiska.

Jag berättade för min pappa igår!!
    Har verkligen dragit mig för det för jag hade ingen aning om hur han skulle reagera o vi har inte haft någon super kontakt heller..Men han tog det sååå bra!!!
    blev nästan lite rörd..han var så förstående! inte alls vad jag hade trott..
    så pernilla 25..din pappa kanske oxå reagerar så? who knows så försök berätta tycker jag!

Kram på er alla!!

• Gnägget

Har frågat förut, men frågar igen ni som har gelehallon blir de mjukare efter ett tag? Mina är så fasta och ganska hårda.

• linslusen

Jojjsan :

Va skönt att du berättade, man är nervös hur dom ska ta det men om man verkligen förklara hur det ligger till så brukar dom förstå det, det känns bra va?
    Jag förberedde mig också på det värsta när det gällde återhämtningen, men tji så fick ja, jag hade inte ont alls, jag lovar ingeting alls.. kändes bara som lite träningsvärk men inget annan värk.
    Så det kommmer nog gå bra ska du se :)
    VAd ska du ha för profil på dina anatomiska!

Ja snart är det dags för dig, håller tummarna :)
    Ha det gott i värmen!

kram!

Svar på tråden Bröstförstoring