• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • blomman27

Hej allihopa!

Jag har en fråga, det var ju nu tre dagar sen min op och mina bröst är såklart fortfarande jätte svullna, men nu är dom inte längre varma utan mer svala, något kallare än övriga kroppen, tror ni att bandaget över brösten stasar eller har ni också känt att dom är kalla ibland? *orolig*

Hoppas att ni har något svar!

• Elektra03

Blomman27

Så kände jag med ibland, jag kunde börja tokfrysa om bara brösten.

Så det är nog helt normalt!

• Elektra03

Kicky!

Jag opererade mig för 5 veckor sedan!
    Har haft lite problem med ett sår som inte ville läka, fick åka ner till Sthlm i onsdags så Charles fick titta på det...

Är så glad att jag äntligen kan sova på sidan.
    Idag låg jag på magen och solade ryggen också, sååååå skönt!!!!
    Fast man är lite rädd att dom ska spricka om man ligger på dom.

• Elektra03

Att din mage svullnar kan nog mycket väl bero på alla piller man käkar.
    Visst fick du penicillin också?
    Det blir nog bättre när du minskat på allt smärstillande....

Jag fick Alvedon och Dexofen, slutade med Dexofenen ganska snabbt, blev alldeles yr i skallen av den....

• KickanF

Hej Jengirl:
    Kul att höra av dig igen.
    Är här inne o läser varje dag, men det är som du säger, vardagen har tagit över nu och man har nästan glömt att man bara för lite mer än en månad sedan låg under operationskniven. Själv har jag ett annat projekt på gång nu, att Bygga Hus.

Är jättenöjd med mina bröst hittills. Även om jag inte vågar låta min 1½-åring använda dem som studsmatta. Undrar ibland hur mkt de "stryk" de tål egentligen. Tror att jag får förhöra mig lite om det vid 3-månkollen.

HA DET BÄST.

• blomman27

Elektra03:

Hej & tack så mycket för ditt svar, då behöver jag inte oroa mej alltså

Du sa att det var 5v sen din op, har du återfått all känsel i hela bröstet än? Visst kan det ta rätt lång tid innan man får tillbaka den?

• Elektra03

blomman 27

Det var så lite så.

Jag har inte fått igen min känsel ännu, lite trist men den kommer väl förhoppningsvis tillbaka någon gång.
    Det kan ju ta månader upp till år innan känseln kommer tillbaka har jag hört!

Hoppas att det inte gäller för oss.

• Pernilla 25

Jojjsan:
    Man tackar
    Det känns bara bra, har inte direkt haft ont efter op, har mest kännt mig stel. Har bara tagit värktabletter innan jag ska lägga mig förrutom dagen efter op då jag tog hela dagen. Eftersom jag har svårt att ta tabletter känns det skönt att jag klarat mig utan dem.
    Nu längtar jag bara tills styngnen ska tas så man kan tvätta sig och bli lite mer rörlig.

När/var ska du op? (har säkert skrivet det tidigare, men jag har glömt)

Jo, har kanske någon annan som kan berätta det för honom. Får se hur jag gör.

• Pernilla 25

Människor reagerar så olika när man berättar att man vill op brösten.

Min vännina sedan 4:e klass tyckte jag kunde fortsätta gå med inlägg i bh:n, det var väl onödigt med en op. Detta sa hon för ngt år sedan när vi kom in på ämnet så nu när det var dags för op berättade jag inte för henne, dels för att hon inte förstår och dels för att vi inte har samma kontakt som innan.

Min vännina sedan 1 år tillbaka förstod mig verkligen och har stöttat mig hela tiden. Hon är så nyfiken på att få se resultatet (hon är i Tunisien på semester nu , saknar henne)

Min mamma förstod men samtidigt inte, hon förstod inte hur man frivilligt ville bli sövd. Men jag har pratat om detta med henne många, många gånger så hon visste ju att det var ngt som jag verkligen ville göra. Hon tyckte att mina bröst blev fina och lagom stora.

Oj, det blev visst ett långt inlägg.

• Jojjsan

linslusen:
    jo det e just det att jag vill att han ska veta INNAN jag opererar mig..skulle kännas bäst så. Men han e bortrest den här helgen så det får bli på måndag jag berättar isf!
    Du verkar nöjd med dina bröst jag hoppas verkligen att jag också kommer bli det!
    Har haft svårt o sova den senaste tiden..ligger bara o grubblar..min största fasa är om det skulle bli två runda bollar typ! det e det sista jag vill..men det vet även min läkare så det borde ju inte bli så då..men man kan ju ändå inte låta bli o oroa sig för det!

pernilla25:
    åh det e ju skitbra ju att du inte har behövt ta några smärtstillande tabletter! hehe hoppas jag med på!
    Jag ska operera mig på onsdag! så nu e det vääldigt nära..kan knappt fatta det själv haha

Jag är lite orolig för jag har fått ont i halsen! har haft det hela dan! tänk om man skulle dra på sig en förkylning nu! det får bara inte hända!! skulle va så typiskt..

Ni som har opererat er! hur lång tid efter operationen tog det för er tills ni kunde leva "normalt" igen?! typ ta en shopping runda på stan, städa osv

Svar på tråden Bröstförstoring