• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Glömde säga hejdå alla underbara!!!!!!
    Jag försvinner i två veckor till Mallorca.
    Ha det jätte bra och lycka till alla som ska operera er under tiden .
    Knapra era tabletter o vila så blir allt bra o ni får snyggaste brösten i världen.

• linslusen

smultronsaga :

Jag har ingen aning om man ska stanna i sthlm området 2dygn...
    Jag bor här så jag e ju i närheten hela tiden.
    Va snällt av din jobbarkompis o ta hand om dig :)

Tänk på allt detta positivt, oroa dig inte i onödan det är inte bra... det kommer o ordna sig ska du se :)

kram!

• Kicky

Pernilla25;

Jag får mitt snitt runt vårtgården eftersom jag både ska göra lyft och förstoring. Kl är 6 óch jag ska snart åka. Fy vad nervöst och äntligen! Lite blandade känslor just nu! Jag får sova över på kliniken och det känns tryggt. Åker hem i morgon bitti. Ha det bra allihopa så länge, och lycka till ni som ska operera er!

• smultronsaga

Linslusen:

Ja det gör det ju alltid på nått sätt! Nu ska jag iväg och jobba, tittar in senare!

Ha en bra dag!

Kram

• KickanF

Usch o oj:
    drömde inatt att jag skulle ta på mig en tight tröja så sprack ärren upp. Det såg inte mysigt ut kan jag säga. gissa om jag var glad i morse när jag vaknade o upptäckte att det bara var en dröm.
    Annars är det 6 v sen jag op mig nu o jag tänker inte på det sä mkt nu. Brösten har redan blivit en del av mig. Har dock inte fått tillbaka alls känsel ännu. Ena bröstvårtan och undre delen av brösten, d v s ovanför ärren.

• Jojjsan

hej alla!

usch hjälp mig...jag e så nervös o orolig för operationen nu!!
    bara 1 vecka kvar!
    Jag har drömt om det 3 nätter i rad nu! Det e det sista jag tänker på innnan jag somnar o det första jag tänker på när jag vaknar!
    Har fått sådan huvudvärk också..o jag har svårt att koncentrera mig!
    Det ända jag gör e att storstäda!!
    hehe började igår o städa ur en massa lådor o idag tänkte jag börja rensa ur garderoben!
    Nån som känner igen sig?? eller kändes allt bra för er veckan innan operationen??

Börjar småtvivla lite..känns så overkligt att "lilla svensson jag" ska operera brösten! sånt händer ju bara på tv liksom..
    Och det e just rädslan om tänk om jag inte blir nöjd!

Alla i min familj vet om att jag ska fixa brösten förutom min pappa...vill att han o hans fru ska veta..men jag vågar inte berätta..
    Nåt tips om vad jag kan säga till honom?

Vad skönt det e att skriva av sig här!!

Tack för att ni finns tjejer!!!

• Mellow

Hej alla :)

Har precis loggat in mig här. Följt hela den här tråden faktiskt. Har själv tänkt göra en bröstförstoring så snart det finns utrymme för det. Har hela tiden saker på gång (som nu tex en förestående flytt) som gör att jag inte kan vara sjukskriven.
    Har lus läst allt som finns att läsa om bröstförstoringar känns det som. Verkar ju väldigt osäkert vad silikon gör med hälsan, men gör man en sådan operation får man ju iallafall låssas att man tror att det är ofarligt. Jag är iallafall 174 cm och väger 52 kilo. Bh storlek idag 70A/B. Jag är 30 år.

Kicky
    Lycka till med operationen idag!

• KickanF

Hej Jojjsan:
    Känner igen din veckan-före-ångest ! Själv fick jag också stora tvivel när det var ett par dagar kvar. Typ -Ska jag verkligen göra detta, operera in "två stora främmande geleklumpar" i min kropp. Men så tänkte jag på flera av mina väninnor som op sig för över 10 år sedan och som aldrig ångrat sig. Sen hade jag som en tröst-tanke att om ifall att jag skulle ångra mig, så är det ju inte världens ände, man kan ju faktiskt ta ut dem igen då !
    Hade faktiskt lite ågren efter operationen och kände mig lite vissen några dagar efteråt. Men NU är jag jätteglad över att jag tog tag i saken och gjorde det efter att ha funderat på det (och sparat pengar) i ca 10 år !:)

• Elektra03

Smultronsaga!

Jag åkte hem dagen efter, bor i Umeå!
    Så jag behövde inte stanna i 2 dygn....

• Marran05

Isla,

Hej! Jag mår rätt så bra, men det går rätt låångsamt (för långsamt för min smak) JAg kan inte vara ute och promenera några längre sträckor än då blir magen alldeles hård och det känns ung som "förverkar". Har fortfarande en del sårvätska som inte gått bort och det kan tydligen ta lite tid att blir av med för vissa, men jag mår ju bra men känner att jag vill kunna börja jogga lite och komma igång.... men min sköterka säger att jag ska ta det lugnt och låta kroppen bestämma takten. :(
    Hon sa att jag inte bör göra tyngre lyft el situps förrens efter 10-12 veckor.... suck men men den som väntar ......osv
    Det är väl samma sak som du får göra antar jag dvs lyssna på din kropp när du arbetar, så att du inte överanstränger magen och får fula ärr.
    Hur ofta byter du din tejp? Jag tycker inte att den ramlar av efter sig självt efter 1-2 veckor utan man får dra av den själv hela vägen. Ibland har den lossnat i ändarna lite grann förståss. Ha det!
    //Marran

Svar på tråden Bröstförstoring