• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Jengirl.
    Klart de kommer att mjukna men det tar sin tid vi får alla ha tålamod.
    mina är på nåt konstigt sätt både mjuka o hårda ,mjuka överst o hårdare på sidorna svårt att förklara.

• loppalina

Hej tjejer!

Annika72: Vad roligt att du mår bra och är nöjd :) Det är ju liksom det som är själva grejen med hela operationen, att man själv blir nöjd!

Jojjsan: Det där att gå ganska direkt efter sövning hade inte jag viljat vill jag lova, jag var bra groggy ett tag efter. Mig rullade dem upp till rummet så jag fick vila lite till innan jag skulle upp o gå på toa. Då var dem 2 st som hjälpte mig om jag skulle ramla.

• Jengirl

Jojjsan

Ja anatomiska är ju "bröstformade" men jag lovar att du inte kommer få hängbröst.
    Jag fick också prova vanliga runda men det tyckte jag kändes helmysko inte alls som med dom anatomiska. Sen finns det ju olika stilar på dom anatomiska också. Så det beror nog lite på det också hur det kommer att se ut sen.

• Pernilla 25

Hej!
    Återbesöket hos sköterskan gick jättebra, hon tyckte boobisarna såg fina ut och linjen under brösten var bra så nu slipper jag använda bh:n, har bara bröst bandet nu.
    Har oxå börjat massera min boobs nu, kändes lite underligt första gången. Tycker redan att de blivit lite mjukare framförallt upptill.
    Den 20:e ska jag ta styngnen, spännande.

Jag är så nöjd med mina boobisar, min läkare har verkligen förstått hur jag ville ha det, kunde inte blivit bättre.

Efter op blev jag upprullad till uppvaket, där låg jag tills jag kvicknat till. Sen kom de med kaffe och mackor till mig. Efter jag hade ätit gick jag till omklädningsrummet och där mötte läkaren upp och berättade om hur op hade gått och att han var väldigt nöjd med resultatet. Sen fick jag klä på mig och ta hissen ner till min sambo som kom och hämtade mig.

• Pernilla 25

Snacka om att min sambo var villig att hjälpa till när han hörde att boobsen skulle masseras, då var det helt plötsligt inga problem att ställa upp. Män

Det är så skönt att man känner förbättringar varje dag, idag gick det tex lite lättare att ta sig ur sängen.

• LisaML

algit och Jengirl;

det funkar jättebra att gräva gropar för brösten i sanden när man vill sola baksidan, i alla fall på mina naturligt stora bröst. Det borde väl inte vara nån skillnad med era? Jag gör det jämt, sen lägger jag över handduken och sen kan man ligga bekvämt på sina behag utan att de får hela kroppens tyngd på sig.

• algit

LisaML:
    Tack !
    Ja det borde ju funka,(även om våra "nygjorda" bröst är lite mer ömma än dina kanske)jag brukar gräva hål för rumpan så jag inte svankar för då får jag ont i ryggen.
    Jag ska prova på tisdag det är snart!!!!!
    Det enda jag kommer att sakna i sverige dessa 14 dagarna är er underbara tjejer.

• Pernilla 25

algit:
    Hoppas du får en härlig resa, vi kommer att sakna dig här oxå.

Det jobbigaste med op är att man inte kan tvätta sig ordentligt, känner mig lite ofräsch, men det är ändå något av det bästa jag gjort. Hur ofta gör man något för sig själv?

Ska jobba imorg, hoppas att det går bra. Min moster som oxå jobbar där har berättat för övriga att jag blivit op men inte varför, så de kommer nog se till så att det går bra för mig. Kommer slippa lyften så det blir nog bra.

• Jojjsan

Jengirl

Ok men det undrar jag också..finns det olika stilar på ett anatomiskt implantat alltså??
    frågade det förut här men ingen svara...
    Alltså hög profil, låg profil osv?
    För jag har nämligen inte fått välja mellan nåt sånt! eller läkaren har inte nämnt nåt om det.. därför trodde jag att det kanske inte fanns med dom anatomiska..?
    Måste verkligen veta om det e på det viset!! isf måste jag ringa dom!
    Jaa det e just det..att brösten får ett mer naturligt utseende med anatomiska..specillt på mig som knappt har några bröst..ett par vanliga runda skulle bara bli som två bollar på mig.

loppalina!
    Oj då..får se hur jag mår efteråt då..
    Jag e sååå nervös för hela sövnings procesen!!! Usch jag vågar inte!

• Tjej77

Lindistjejen27:

Jag hade en b kupa innan. Men nu när jag tittar ner på mina bröst tycker jag inte alls att dom ser så stora ut, jag vet dock inte vilken storlek jag har nu..
    Ska på mitt andra återbesök nu på tisdag, vet du vad man gör på de? Jag vill bara bli av med jävla bindan ovanför brösten, kan ju inte andas riktigt i den o dessutom har jag nästan inga kläder som döljer den... Haha.. Vill verkligen inte att mina bröst ska krympa mer! Vill att dom ska bli lite större =/ Eller iaf att de som är mindre blir lika stort som de större och inte tvärt om!

Tycker du han är lätt att prata med, för jag tycker att när jag ställer en fråga så bara pratar han bort den.. =/

Svar på tråden Bröstförstoring