Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Smultronsaga:
Jag sjukskrev mej själv en vecka och sen hade jag lov en vecka (påsklov jag jobbar i skola)men det var för tidigt, arbetar med rörelsehindrade elever o en del lyft.
Tre v. hade varit bra men ville inte sjukskriva mej för pga. snack.
Arbetade tre dagar den veckan det var INTE kul.
Ok det värsta är att jag börjat ett nytt jobb och kan vara ledig nästa vecka sen så ska jag samåka med en jobbarkompis mån-tis och sen MÅSTE jag tyvärr följa med på en viktig konferans ons-fre.... Det känns så jäkla stressigt allt just nu... Tror ni att jag klarar det? :(
smultronsaga :
När ska du bli opererad?
Konferensen, är det så att ni åker bort?
Det kan vara riktigt svårt o komma upp ur sängen bara så att du vet.. tror ingen hör har klarat av att gå upp ur sängen direkt.
Kanske bra o ha med nån kompis/släkting som kan ta hand om dig då?
Vad är det för jobb?
det kommer nog o fixa sig ska du se:)
Jag är säljare. Ska följa med en jobbar kompis i 2 dagar för att se hans sätt att jobba. Han vet om vad jag ska göra och på konferansen är det några som vet oxå så jag är ju inte själv! Har ju gått exakt en vecka då...
Har opererat mig 3 gånger innan dock inga planerade så jag vet ungefär hur det känns. Skulle nog viljat ha kanske en till vecka på mig men tyvärr går det ju inte... typiskt att allt ska hända på en gång!
Får man en bh efter operationen på Victoria? Har nämligen inte hört att jag skulle ha med mig någon? Jag ska ha anatomiska gelehallon med snitt under bröstet.
Jengirl
Jag ska ha anatomiska geléhallon LF 270.
Fast jag funderar på att ringa och ändra till 300. E så svårt att veta hur stora dem kommer bli. Jag vill ha stor B liten C-kupa. Just nu har jag knappt A. Jätteproblem att hitta någon BH som passar. Jag väger cirka 50 kg och är 174 cm lång.
Vad tror du blir bäst 270 eller 300???
Hoppas jag också får opereras så fort som möjligt när jag kommer dit. Kommer ju bli ännu mer nervig om man får sitta och vänta i flera timmar på op.
Hur länge var du sövd???
Jengirl
Ringde narkosläkaren dig några dagar innan op???
smultronsaga :
Okej.. det kanske kan funka... jag mådde bra efter en vecka men jag har vänner som har mått dåligt i flera veckor.. ganska individuellt...tror du att du kan ta med nån ifall...?
smultronsaga :
Hej igen!
Nej man får ingen bh från kliniken, du kommer o få använda bh efter 1-2veckor tror ja utan bygel, köp en bra sportbh.
Jag har också snitt under, har runda geléhallon. Jag fick börja använda bh efter 1vecka dygnet runt i 3veckor....
Smutronsaga,:
Det kommer att bli tufft för dej men allt går om man vill.
Jag var väldigt osocial ville typ gå in i min grotta och läka.
Men du får göra det vi kvinnor är bra på bita ihop haha.
En sak är säker du kommer att sova gott på natten även om det är på rygg.
Har du en bra arbetskamrat som hjälper dej är det mycket värt, jag hade det min jobbiga vecka guld värt.
Ok men jag klarar mig utan sport-bh tills jag orkar gå och köpa en efter operationen?
Jag kan inte ta med nån när jag ska åka med min jobbarkompis men jag vet att det är bara att åka hem om det skulle vara nått, han är väldigt inne på vad som ska hända.. haha. Han har själv haft en flickvän som opererat sig för några år sedan så jag tror han vet hur det var då...hoppas jag i varje fall :)
En annan fråga förresten? Måste man stanna i Stockholm i 2 dygn eller kan man åka hemmåt dagen efter redan? Har bokat hotell till andra natten men jag måste kanske sova där helt ensam och det känns mindre roligt så det skönaste skulle vara att få åka hem till lite sällskap...
Jag börjar bli mer och mer orolig för detta ju mer jag tänker på det.. :(