• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Hej Gnägget:
    Klart att du har ont om du opererades i torsdags, ät dina värktabletter så mycket du får stoppa i dej.Varför ha ont i onödan.
    Jag fick oxå väldigt ont i ryggen av att sova i samma ställning varje natt.
    köpte sån ipren gel att smörja på hjälpte lite.
    Efter en vecka är det mycket bättre jag lovar.

• Jengirl

Lisa22e

Ja det kändes jättebra att bli opererad där.
    Först när man kommer dit så får man ett eget rum (hur bra är inte det?) det finns många som får vakna upp i salar med flera stycken nyop. Så får man byta om till operationskläder.. Finns sköna morgonrockar också om du skulle frysa .
    Sen när jag hade bytt om kom Jonas in och pratade lite och ritade och tog kort. Det gick fort för jag var den som skulle först in på morgonen, så när han hade gått kom narkosläkaren och pratade lite.. Sen var det nästan bums in på operationsbordet. När jag vaknade upp mådde jag jättebra. Men jag kom i håg att jag tänkte när jag låg där på uppvaket, när jag tittade under skjortan att det syndes ju knappt nåt. Hjälp tänkte jag.. Sen när jag gick på toaletten första gången då WOW hjälp vad stora.. då tog jag snabbt tillbaka det jag tänkte först.
    Nej jag fick inget lugnande direkt när jag kom dit. Klart man är nervös, men det går bra ändå.. Jonas röjdmark var det som op mig, och jag gjorde min op den 3 maj. Jag är jätte nöjd med resultatet, jag har lagt in 295 anatomiska gelehallon. Jag hade nog som mest ont den första veckan, men om man ska lägga ihop det så hade man ju rätt ont i 2 veckor ungefär. Sen så släppte det ganska så fort. Jag tog semester en vecka för min op.. Jag ville inte berätta för min chef på jobbet så jag tyckte det var bäst att ta semester.

Vad ska du ha för strl och implantat?

• Annika72

Tänkte bara höra är det någon som har/haft en jävligt berännande smärta (i mitt fall högra bröstet) framför armhålan känns som en blandning av sendrag och ordentlig håll när de e som värst går de inte att tryckka på bröstet elle knappast andas... Annars nu 5 dagarar efter mår jag jätte bra förutom 2 jäkligt spända bröst å så stora gjorde som KickanF la in 500cc e super nöjd. men gillar inte bandaget man ska ha ovanför brösten för att "trycka" ner implantanten ,och hur hårt ska den sitta egentligen?

• Joanna/Nojsan

Hej algit!
    Tack så jättemycket för svaret... det är samma för mig.. Kan knappt tänka mig att inte få träna på tre månader.. det är mog som du säger, man får nog känna sig för...
    Kan ju tänka mig att jag försöker rätt tidigt.. Träningscykel har jag, och hantlar... Men är det inte så att bröstmuskler används även vid biceps, triceps-träning?

• Kicky

Blomman27,

Nu har narkosläkaren ringt mig! Kändes skönt att prata med henne. Blev så nervös när hon ringde att jag inte kom på en enda fråga, men det släppte efter ett tag. Nu bara längtar jag tills det är klart! Jag skulle vija se dom nu...! Hur dom kommer att se ut. Det är så spännande! Kommer inte kunna sova inatt.

• algit

Hej joanna /nojsan:
    Jo ,triceps var lite svårt vissa triceps övnigar går.
    Men biceps är ok.

• Gnägget

Känner ni någon som har blivit sjuk av sina implantat och behövt ta bort dom?

• vaxad

Kicky:
    Hej!! Jag är ungefär i samma storlek som dig och har lagt in 260ml Hade 70A förrut och nu har jag stor B el liten C. Så om det är det du är ute efter så blir det nog bra med 240ml.
    När ska du operera dig??

• KickanF

Annika 72:
    GRATTIS till dina nya kompisar.

Jag hade nästan inte alls ont i det vänstra bröstet, men i det högra så hade jag en brännande smärta mellan snittet (under bröstet) och armhålan. SSk på kliniken sa att om man är högerhänt så har man oftast mer onti just högra bröstet då den muskeln har svårare att "acceptera" implantatet. (ja, hon sa inte så men jag har glömt de exakta orden). ;)

Jag tröttnade också fort på det där tryckbandaget som man ska trycka ner brösten med. Fuskade ibland och tog av det på natten för att kunna få lite sömn.

• Pernilla 25

Kicky:
    Välkommen hit och lycka till med op
    Det kommer gå jättebra ska du se!
    Jag var själv nervös innan min op.
    Mådde jättebra efter op, lite groggy bara. När jag vaknade var jag tvungen att titta/känna efter om jag verkligen hade gjort det, kändes lite overkligt.
    Mina nya boobisar är 1 vecka gamla imorg och jag är jättenöjd, har inte haft speciellt ont heller vilket jag är lite förvånad över.

Var ska du få ditt snitt?
    Jag har mitt i armhålan, det enda jobbiga är att man inte kan tvätta sig ordentligt och känner sig lite ofräsch.

Lycka till än en gång!!!!!!!

Svar på tråden Bröstförstoring