• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jojjsan

Pernilla25:
    Visst e det svårt?! vet inte alls hur jag ska säga det till honom..Men visst har du redan opererat dig??
    Jag vill gärna att han o hans fru ska vet om det innan operationen..o till skillnad från dig vet jag inte alls vad han tycker om sånna här operationer, har aldrig hört honom säga nåt.

Gnägget:
    ah a just det..trodde att du inte hade opererat dig än..Så du har fortfarande dom där känslorna efter din operation? Men du e nöjd med resultatet?
    Hur gammal är du? har för mig att du var i min ålder ;.)

• Jojjsan

Hej Swing!
    ahh ok! Men shit vad förvirrad jag blir nu..
    Kanske bäst att jag ringer dom imorn o hör efter??!
    Vet inte från vilken tillverkare dom beställer ifrån..men jag fick en liten bok från mentor av dom efter mitt första besök.
    Japp jag ringer dom imorgon o frågar om det där..e nog bäst
    Tack swing!

• Annika72

Jojjsan när jag läser dina inlägg/frågor
    så ställer jag mig frågan är du verkligen 100 procent säker på din sak. jag vet att man har miljoner frågor i skallen m.m men det går oxå att läsa sig till mycket av dom frågor du vill ha svar på.
    häftet du fick med dig va samma som jag fick och där står det väldigt mycket om det implantat m.m du ska ha och mycket andra bra saker att veta. Att vela inför storleken kan inte heller vara bra.. du gör nog läkaren osäker tillslut om vad du egentligen vill ha. självklart är det ett stort steg man tar att göra en sådan operation. men med tanke på att det inte är långt kvar för dig till op. så hoppas jag att du bestämmer dig snart, i vilket fall som helst så kommer det gå bra för dig

• Jojjsan

Annika72

förstår inte riktigt din poäng??

Självklart är jag säker på min sak! Annars skulle jag aldrig i hela mitt liv lägga mig frivilligt på ett operationsbord! (??)

Du känner inte mig men jag skulle aldrig göra något sånt här om jag var det minsta osäker.

Jag vet att jag kan läsa om allt och det har jag gjort också! Men det ger mig tusen gånger mer att fråga folk som själva har opererat sig eller ska.
    Vilken storlek jag vill ha på mina bröst har jag aldrig tvivlat på! därimot storleken på implantatet.
    Jag är bara 21 men har velat det här sen jag var 17..och jag känner ingen som har opererat sig..så det e väl inte så konstigt att man vill fråga folk som har gjort en operation eller är i samma sits som en själv!

Och du behöver inte vara orolig att jag ska göra läkaren osäker för den delen heller.

• *Hanna*

Jojjsan!
    Har inte orkat läsa dina tidigare inlägg, men jag skriver ändå.
    Jag är också 21 i år, och vill operera mig, har dock inte gått så långt ens som att boka konsultation. (Har velat göra det ända sen jag gick i högstadiet ungefär). Är lite nyfiken på vilken klinik du ska göra det på, vilken typ av implantat osv. Vad säger dina föräldrar om det? Jag har berättat för min mamma, som blev väldigt besviken på mig, och tyckte att jag var knäpp....

Hanna

• linslusen

Jojjsan :

Hej Hej!
    det kommer o gå bra ska du se :) Alla vi har varit oroliga att ngt ska gå fel eller om brösten blir förstora/försmå osv osv...
    Det är helt normalt ska du veta :)

Det kommer o gå så bra... Lycka till :)

*Hanna*:

Hej Hej!
    Jag vet att det är svårt för vissa föräldrar o acceptera att ens barn vill operera in främmande material i kroppen, det är ju helt förståeligt..
    Prata med din mamma hur mycket du verkligen vill göra d, att du har tänkt på det länge osv tror hon kommer o förstå i slutändan ska du se :)
    Jag är också ung, 18år, opererade mina bröst för lite över 3mån sen och jag ångrar absolut ingenting.
    Nu var min mamma glad o positiv inställd på detta, men det finns vissa som man måste förklara hur mycket man vill göra det, osv.
    Jag valde runda geléhallon 460cc, o blev opererad på Victoriakliniken!

Lycka till :)

• Jojjsan

Hej Hanna!

ah ok..jag ska operera mig på läkarhuset i Uppsala om en vecka
    Jag ska ha anatomiska gelehallon..kommer nog passa mig bäst..vill att det ska se så naturligt ut som möjligt! 340 ml..kommer få en full B eller kanske mer troligt en liten C
    Men det e ju bra att du har berättat för din mamma iaf! Min mamma reagerade som din tror jag..i början alltså..nu accepterar hon det men hon tycker ju fortfarande inte att jag ska göra det.. Men hennes första reaktion var bara "nej nej nej" men så e det nog med alla dom "äldre" tror jag..dom e ju lite mer gammelmodiga o inte så vana med sånt här..Så jag tror din mamma också kommer acceptera det till slut..när hon förstår hur du känner osv
    Lycka till med allt!

linslusen:
    Tack så mycket gumman!
    ja snart e det dax!!

• linslusen

Jojjsan:

Så lite så :)
    Jag vet själv hur det var, man var jätte nervös, jag var på konsultation och fick op tid typ direkt efter, hann knappt tänka att jag ska verkligen operera mig, blev opererad en vecka efter konsultationen... så det gick snabbt.
    Men du ska veta att det är helt normalt att känna så som du gör, jag var orolig för narkosen ifall ngt skulle gå fel, ifall brösten blir fula osv, listan kan göras lång.
    Men det är bara o lita på sig själv, o tänka positivt så kommer allting lösa sig och gå bra :)
    Efter operationen kommer du o känna att det var inget o va orolig för.
    Jag kan känna att det är fortfarande lite läskigt ifall man skulle få kapsellbildning eftersom man kan få det direkt efter op:n eller efter 10år...
    Men om man ska börja oroa sig för såna saker så börjar man oroa sig för andra saker med.
    så din operation kommer o gå jättebra :)
    Har du stöd o sånt från vänner/killen/familj? D hjälper!!

Lycka till med allt nu :)

kram!

• smultronsaga

Tjena tjejer!

Det här med storleken är svårt... jag hade ett par veckor efter konsulationen där jag var jätte rädd att det skulle bli för små. Men nu har jag tänkt om och tror att Charles kan sin sak och skulle de bli för små så finns det ju alla dessa inlägg jag redan har i bh:n idag :) så det ordnar sig nog!

Nu är det bara några dagar kvar för mig och jag är så glad! Jag kan inte tro att det är sant att tiden gått så snabbt och nu är det snart dax.

Det här med föräldrar tror jag kan vara svårt, men i mitt fall så är det min pappa jag lånar pengar av för att göra detta. Jag har alltid varit jätte missnöjd med mina bröst och det har min mamma vetat om i snart 10 år nu. Så en dag kom det bara på tal när min pappa var med och då sa han "att om det verkligen är så jobbigt så skulle han hjälpa mig!" Det trodde jag ALDRIG!

Men jag tror att det är allt i media om detta med silikonbröst osv som får det att bli så märkvärdigt och konstigt. De flesta tror att man ska göra det för att man ska göra karriär i Slitz, men många tänker inte på att man kan må dåligt och att det är därför. Mitt råd är att sätta er med era föräldrar och berätta vad ni känner och så får ni ta det från det!

Lycka till!

Många kramar

• Bröllopstokiig

skrev ett långt förlåt att du tog illa upp inlägg till jojjsan igår....men nånting hände forumet det totalt dog... har inte kommit in föränns nu? prövade en gång på dan i dag nån mer som haft de problemet?? ialla fall
    förlåt om du tog illa upp de va inte negativt menat de jag skrev

Svar på tråden Bröstförstoring