• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Marran05

Elektra03 & Smultronsaga

De rekommenderar att man stannar i närheten av kliniken åtminstone två dygn efter operationen. Det var i alla fall vad de sa till mig, men alla säger så olika. Ring och fråga din läkare.
    //Marran05

• Gnägget

Kickan F

När gjorde du din OP! Dina kompisar som OP sig för över 10 år sedan, har de bara mått bra inte fått några bindvävssjukdomar eller ångest attacker? Vad du vet om. I så fall låter det ju ganska tryggt. Är också orolig ibland.

• Jojjsan

KickanF:

ok..så det e helt normalt att känna så här då??
    Känner mig inte alls peppad eller särskilt glad just nu..
    Men det e ju det här jag vill..ingen snack om saken men rädslan o oron tar lite överhand just nu!
    Vad bra att du är nöjd! när opererade du dig då?

Gnägget:
    När ska du operera dig?

• Jojjsan

Hej jengirl!
    Ok..så jag behöver inte ringa dom o fråga om dom olika stilarna då? eller vad tycker du? Konstigt att läkaren inte nämnde nåt om det..därför jag trodde att det bara fanns en slags stil på dom anatomiska..

• Pernilla 25

Jojjsan:
    Jag har inte heller berättat för min pappa och hans sambo, har ingen aning om hur jag ska säga det. Min pappa har förutfattade meningar om kvinnor som op brösten. Jättejobbigt

• Jengirl

Jojjsan

Gör som du vill.. .

• Gnägget

Jojjsan

Opererade mig i torsdags, det har gått bra, har ont i ryggen eftersom man inte kan ligga hur som helst just nu. Tog av omlägget i dag såg jätte fint ut, inga blåmärken alls. Men jag känner som dig, att tänk att jag har gjort det här och är lite orolig att det ska bli något fel. Men man får försöka att tänka possitivt.

• Jengirl

Lisa22e

Ja jag vet inte vad som blir bäst på dig. Själv tog jag strl 295. Och det blev alldeles perfekt.
    Det är jättesvårt att veta i förväg vad för strl man kommer att få. Men vad spelar det för roll egentligen? Det viktigaste tycker jag är att det är fint till kroppen som man har, och att dom blir snygga. Jag bryr mig inte så mycket om det är C eller D osv.

Hur länge jag var sövd?? Hmm man är ju ganska så virrig när man vaknar, men om jag minns rätt kom jag in på Operation kl 08.00 och vakna ca 10.30

• Bröllopstokiig

op i torsdags, med droppformade hallon Mentor, brösten är fortfarande hårda, hur länge dröjer det tills de börjar bli lite mjukare?

• Swing

Jojjsan: Det finns flera olika tillverkare, Eurosilicone, Mentor och Inamed. Inamed tillverkar McGhan's anatomiska geléhallon (cohesive gel). Dom finns i tre olika höjder och varje höjd finns i fyra olika projektioner (hur mycket dom putar ut). Alltså 12 olika variationer och tillsammans med de olika storlekarna gör det att det finns långt över 100 varianter. Läkaren bedömer vad som blir bäst utifrån patientens förutsättningar och önskemål. Det är konstigt att du inte fått nån närmare info. Men det kan bero på hur påläst man är själv. Min doktor tyckte att jag var på tok för frågvis och påläst. Ett riktigt pain in the...., alltså *ler*.....

Svar på tråden Bröstförstoring