Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Jojjsan:
Man brukar säga att 3 v är en vändpunkt. Då känner man sig som människa igen. Annars så började jag jobba efter en vecka, dammsög och körde bil någon dag innan. (dock inte samtidigt :) )
LYCKA TILL PÅ ONSDAG. Du oroar dig säkert i onödan. Det gjorde jag.
Jojjsan!!
Efter tre dagar var jag på stan och fikade med några vänner. Gick lite i affärer och kollade... Men jag tror att det är väldigt olika hur ont man har.
Var skulle du operera dig och vilken storlek har nu och hur mycket ska du lägga in?
Vet att du har skrivit det förrut men jag har glömt bort...
Lycka till på onsdag!!!
Jag undrar när det är okej att festa loss, har inte vågat druckit ännu, men ska ta mig en cider ikväll. Bara en.
Men snart vill jag ut och festa ordentligt... Är dans-sugen!!!!!
Men visst borde man kunna göra det efter en månad?? Hur har ni gjort??
Kram på er i den underbara sommarkvällen!!!
(att jag sitter inne är ju fy och skam)
sliQ:
Tråkigt att du har haft det jobbigt med dina nya boobs, hoppas du känner dig bättre snart.
Hur mycket var det du la in?
Ska ta mina styngn imorg, är lite nervös men kommer säkert gå bra. När ska du ta dina?
Har fått en förkylning, inte alls kul , känns lite i brösten när jag hostar, jobbigt.
Vad tycker era respektive om era nya boobisar? min verkar väldigt nöjd och tycker det är den bästa investering vi gjort på länge.
Jojjsan:
Dagen efter min op var jag ute och handlade studentpresent, gick faktiskt rätt så bra. Var lite stel och hade lite svårt att ta mig ur bilen men annars inga större problem.
Mina var rätt runda i början men börjar få en lite mer "normal" form nu när de inte är så spända längre.
Man får lita på läkaren, han vet vad som är bäst. Min läkare förstod precis hur jag ville ha dem, stl blev perfekt och passar min kroppsbyggnad som handen i handsken.
Hoppas verkligen att det inte är en förkylning, det vore ju synd. Blir säkert inget av det ska du se.
Lycka till på onsdag!!!!!!!
Lovar att tänka på dig.
Ni som har tagit era styngn, hur känns det?
Jojjsan: ql att det snart e dags!! oroa dig inte för att det blir två bollar - det kommer bli tvärfint! var i princip obröstad å la in runda geléhallon, 325 ml mellanprofil å dom e dårakt inte förstora! lite små...å ja ville som dig ha normala bröst. man vänjer sig snabbt ;)
min mamma var extremt imot en op just för att 2 bollar är fruktansvärt som hon sa. hon tycker att mina ser "riktigt normala ut" å hon säger ALLTID vad hon tycker. - annars håller hon tyst, om det inte e positivt.
åt inte heller nåra smärtstillande! två panodil på natten de 3 första nätterna bara.
BLI INTE FÖRKYLD!!!! då söver de dig inte. ät ecineagard! så blir du frisk på ett paar timmar! (ingen vitlök eller e-vitamin=blodförtunnande!!)
pernilla 25: hur mkt och vad la du in? hur liten var du innan? är du nöjd? har du mkt vätska, troligen lymfa, i brösten? mitt ena skvalpar som en vattenballong men det börjar äntligen absorberas lite =)
hur länge blir du sjukskriven?
tog stygnen efter en vecka- känns knappt!
om nån undrar varför han tog dem så snart sa min mamma som e sjuksköterska att ärren blir finare ju snabbare man kan plocka abort dem.
jag var pigg redan dag två. DOCK kan jag fortfarande inte koncentrera mig och fokusera mer en nån timme åt gången. nu snart två veckor efter op kan jag nästan knäppa tajta brallor och smälla igen bildörren. kroppen vill men hjärnan å brösten proitesterar skulle man kunna säga.
drack 4 starköl i fredags. men ta det lilla lugna i ca 4 v! min läkare menar att det är läkt efter ca 4 veckor.
sliQ:
har lagt in geléhallon, 310.
mina bröst var små, nästan obefintliga tidigare. Ja, jag är nöjd, känns som att de blev lagom i förhållande till resten av mig. Det viktigaste för mig var att de skulle se naturliga ut, ville inte bli ngn Pamela.
Har ingen vätska i brösten, inte vad jag vet iaf. skönt att ditt börjar bli bättre.
Jag har jobbat denna veckan och ska jobba nästa oxå, sen är jag arbetslös.
Hur länge är du sjukskriven?
När ska du ta dina styngn?
En vännina var över idag, hon tyckte inte det märktes . Men det är kanske inte så konstigt eftersom man använt vadderad bh och inlägg i bh:n tidigare, dessutom hade jag en rätt så pösig tröja på mig. Utan kläder är det iaf skillnad, det är en sak som är säker.
sliQ:
fick du tvätta dig ordentligt när styngnen var tagna? min vännina trodde att man var tvungen att vänta ngr dagar till nämligen.
När kan/vågar man raka sig under armarna igen?
sliQ:
Kände du dig rörligare när styngnen var tagna? en tjej där jag jobbar nu har oxå op brösten och hon kände sig rörligare när styngnen togs.