Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Jengirl och Jojjsan
Fick ni inte veta vad ni skulle få för stil på era anatomiska gelé hallon.
På min konsultation gick jag och läkaren igenom vilka olika stilar som fanns och jag fick själv vara med och bestämma vilken stil jag ville ha.
Blandannat får man ju välja hur mycket dem ska puta ut.
Jag bestämde mig för LF efter läkarens rekomendationer. L står för låg profil eller nåt.
Och F för fullt "putt".
Kicky: Välkommen hit o lycka till!!! Det kommer nog bli bra om du provat med ristestet och tycker att det känns ok ;)
Jengirl
Hej. Så du har opererat dig på akademikliniken.
Kan du inte berätta lite hur det gick till. Kändes det som du var i goda händer osv???
Jag är jättenervös för operationen fast det är långt kvar. Får man lugnande direkt när man kommer dit???
Om man inte får det kommer jag klättra på väggarna
Mats Von Wachenfeldt ska operera mig.
Vem var det som opererade dig???
Hur länge sen var det du opererade dig?
Blev du nöjd med resultatet?
Hade du ont länge efteråt?
Hur länge var du sjukskriven?
Linslusen
Vet ej om jag ska ha runda eller anatomiska. Jag tror inte Charles sa nåt om det på konsultationen. Eller oxå var jag för nervös för att uppfatta det... Ringde narkosläkaren dig innan? Det står på hemsidan att han ska ringa veckan innan, men ingen har hört av sig än. Och i morgon är det dags...Huu! Jag är så nervös!! Men alla ni som skrivit på den här tråden har hjälp väldigt mycket. Jag är inte lika rädd nu när jag läst om alla som redan gjort det och som verkar nöjda!
Hej Kicky!
Välkommen hit!
Jag ska oxå operera mej på Victoriakliniken på tisdag!!
Jag är 166 cm lång och väger 54kg. Jag vill ha rätt stora bröst och på mej ville han ändå inte lägga in mer än 350. Han tycker att det är viktigt med proportionerna och det är ju bra.
Du som är så liten klarar nog dej absolut med 240 om du vill ha en b - liten c.
Jag har bara hört positivt om Dr. Charles så jag känner mej trygg, han kan sin sak!
Önskar dej stort lycka till så kanske vi ses imorgon!
Jo förresten Kicky, markosläkaren har inte ringt mej heller så det är nog lugnt.. ..hoppas jag..
Halloj alla!! Ska göra min operation om 2 1/2 vecka.. Börjar att bli nervöst!!
Tänkte fråga om träning! Jag går en timme varje morgon och tränar på gym ca tre ggr i veckan, aerobics, step och styrkepass... När kommer jag att kunna börja igen?
Prommisar måste jag väl kunna ta rätt snabbt? Eller?
Börjar bli lite orolig över det med nu =)
Jättetacksam för svar!
Opererades i torsdags, har gått bra tog smärtstillande 1 1/2 dag tomlördag morron. Men fick ta en tabblett i går kväll för jag har så ont i ryggen, eftersom man bara kan sova på rygg, och tycker det gör lite ondare i brösten vissa fall. Är det normalt hur har ni haft det, det är väl inte farligt?
Hej Joanna/nojsan:
Jag är träningsnarkoman nr1.
det var det som hindrade mej att göra en op. att inte kunna träna hemska tanke!!!!
Jag tränar i princip varje dag.
Läkaren kunde inte alls förstå min hysteri.
Han tyckte jag skulle ligga lågt i två mån.Och absolut inga styrkeövningar för bröstmusklerna.
Men samtidigt sa han du får känna själv vad du klarar sunt förnuft typ.
Så jag fick en träningscykel av min mman som vet att jag blir galen av att inte träna.Plus en skivstång.
Så fem dagar efter op. började jag cykla en stund varje dag ökade lite för varje dag.Fick sitta rakt upp för att inte ta tungden på armarna.
18 dagar efter var jag på mitt gym tränade step-up ,spinning o body step.
Hopade över styrkan på slutet.
Började efter en månad att lyfta lite vikter här hemma (inga bröstmuskler).
Nu efter 3 mån går jag på body pump igen men har väldigt lite vikt på bröstmuskelövningen.
Så vad jag vill säga med denna långa berättelse är att visst kan man träna om man tänker till lite och jag lovar att du känner när du gör något som inte är bra då får man sluta.
Det jag inte har börjat med än är boxningen.Känns som att det får vänta till hösten.Jag hade nog kunnat slå men jag tror att det varit svårt att hålla mitsar när någon slår på dem.
Hej Blomman27!
Jag känner mig också trygg med Charles. Har bara hört positivt om honom. Nervös ska man väl vara antar jag, det hör väl till. Men... har man fött tre barn i vaket tillstånd så ska man väl klara detta sovande. Har väntat på detta läänge! Mina barn är inga barn längre utan tonåringar, men jag har aldrig vågat! En dröm som uppfylls!! Reaktionerna från omgivningen har också varit positiva, vilket är jätteskönt! Men man ska ju inte bry sig om vad andra tycker, det här gör jag för min skull.