• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Tjej77

Hej hej!

Tack för alla svar, alla är så snälla här!!

Lindistjejen27 du hade gjort din op på spc va?

Fick du några papper på vad du har för implantat o så? Frågade honom om det men han bara surrade bort de..

Har du dina ärr i armhålorna? Har du isf som knölar inanför ärren? För de har jag o de är jag orolig över!! Men visst sa du att han lagt in olika mängder på dig också? Hade du märkt skillnad på dina bröst innan? För de hade inte jag gjort på mina, därför känns de jätte konstigt nu..

Vad hade du för storlek innan o vad fick du efter?

Ojoj va mycket frågor de blev...

• vaxad

Algit:
    Jag har också tränat en hel del, det var därför jag undrade.

Jag hade inte speciellt ont efteråt, men märker nu att de börjar att bli större... Jippie!!
    Först tyckte jag att de var för stora, antagligen av svullnaden, men efter tre dagar så tyckte jag att de var för små (mäter med måttband) Nu så tycker jag att de är lagom!!! Vet inte om de fortfarande är svullna, men jag tror att när muskeln ger med sig ytterligare, så jag tror att det blir bra tillslut!!
    Väntar bara på formen... De är fortfarande väldigt runda och spända.

Mina plastikoperationer var helt klart det bästa jag har gjort!!! Har aldrig haft så bra självkänsla som jag har nu!!
    Det tråkiga är ju allt skit snack som blir när man bor på en liten ort, men det är det värt!!
    Folk får prata jag bryr mig inte
    Ångrar bara att jag inte gjorde det tidigare bara!!! (även om jag fortfarande är väldigt ung)

• Elektra03

Lemon!

Jag ska äta en penicillin kur till! Jag mailade bilder till doktorn och han sa att det skulle läka till sig, men det tar ju sån tid - över en månad sen jag opererade mig!!

Jag har en stor kompress på ena bröstet, så jag kan ju inte ha tajta tröjor eller linnen för då syns det igenom. Det är inte så kul nu när det börjar bli sommar och varmt.

• Elektra03

Ang läkarintyg - jag fick lämna mitt till min arbetsgivare dvs min chef....

Men som tur var stod det inget på det. Jag sa att jag ramlat och skadat svanskotan.

• Lindistjejen27

Tjej77: Japp gjorde min op på SPC.
    Jag har low profile silikon. Tänkte inte ens på att be om papper... Dumt! Men man kan ju ringa dit och be att få en kopia av journalen!
    Knölarna har jag oxå! Det är helt ofarligt! Dom gör skit ont!! Kommer nog att vara så ett tag! All vävnad som växer ihop igen! Mina bröst var det lite skillnad på innan så jag fick 350cc o 400cc..Före hade jag typ en liten b eller a kupa. Nu har jag D eller E kupa deroende på bh... Men tänk på att inte stirra dig blind på att dom är olika! Verkliga bröst är ju liiite olika...Mitt ena var väldigt mycket mer svullet än det andra och det har börjat att gett sig nu!! Det tar ju ända upp till 6 månader innan man kan se det slutgiltiga resultatet. Annars får du ringa honom och prata om det! Vad hade du före?

• Elektra03

Mam måste få ett papper med sig hem där det står vad man har för slags inplantat.
    Det är jätteviktigt för att ska man någon gång göra mammografi, då måste dom veta vad man har för inlägg....

• algit

Hej sliQ:
    Vet inte om jag förstått alla frågor rätt men jag provar.
    Jag masserade utan bh o band framför spegeln så man ser vad man gör så sa han till mej.
    Glöm inte att töja på bröstmuskeln så du hjälper den att ge med sig.
    Som när man stretchar på alla håll så du känner att det drar i muskeln.
    Jag hade tomma bröst efter ammning o hård styrketräning.
    Jag hade stor b cupa.
    Nej jag tyckte inte att de var platta efter ,utan snygga från början.
    var stenhårda men inte särskilt svullna.
    Har sett rätt likadana ut hela tiden.
    Har hängt ner sig lite bara.

Men jag tycker att de blir större hela tiden.
    De bh jag hade efter op. kan jag inte ha. kan , kan jag men de sitter för hårt.
    det var 75 d köpte igår 75 e satt mycket bättre.
    Men jag tror oxå att eftersom mina bröst försvann oxå av hård styrketräning, som jag inte gör nu (inga bröstmuskelövningar)
    så kankse det oxå är mina egna bröst som kommer tillbaka lite .
    Kanske slutar som Pamela hahaha.
    Det verkar olika detta med som allt annat vissa säger att deras krymper andras blir större .
    Jag tänkte måla i strecket men min bh satt alltid där så jag gjorde det aldrig.

Ja jag vill oxå ha typ ett intyg på vad man har i sig.
    Jag tror man får det på sista besöket annars ska jag kräva det.

• algit

Bra att du är nöjd vaxad
    skit i folket de är bara avundsjuka för du får såna snygga bröst som de själva vill ha .

• sliQ

Tack för alla svaren, algit! Tyckte du svarde p det jag undrade.

som du ser ovan sa ju elektra att de tydligen krävs vid mammografin så det är väl bara att hävda det antar jag.

Ql att det gick så bra för dig pernilla! vad sa han på åb idag?

Ha en skön frdag alla!

• Jojjsan

sliQ!
    Jag e lång..1.80 typ o 66 kg..så du tyckte att dina bröst blev små?? Vilken storlek skulle du få med 325 då?
    Konstigt att din läkare sa till dig att du skulle kontrollera dig..när du var nyopererad o allt..skulle bli skit irreterad! hehe men jag e ganska lättkänslig också

Var o köpte en sport bh idag..som sköterskan tipsade om..jag har 70 A nu men köpte en 75 C, sköterskan tyckte jag skulle ta den storleken så att inte själva nedre delen skaver mot ärren sen..
    Men den kändes inte så himla stor..
    hoppas det blev rätt storlek nu bara..den kostade fan 400 spänn!!

Svar på tråden Bröstförstoring