Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
marran05:
Ingen aning om varför dem sjukskriver olika tider. Men det beror väl på vad man har för typ av jobb. Jag har ganska anträngande jobb, med mycket tunga lyft och så.
Fast jag vet inte hur jag känner efter operationen. Då kanske det känns som jag kan berätta. Tror det är lättare när man liksom är i den situationen. Känns bara som jag inte orkar med massa med kritik just nu...
Lisa 22e:
Jag hade inget intyg läkarintyg.Men enligt loppalina stod det bröstop. på hennes läkarintyg.
Loppalina:Hur länge kände du det hårt o kuddigt,som du säger?
Lisa22e,
Du kommer tyvärr inte ifrån att du måste informera din chef om läget. För på sjukskrivningspapperet kommer det stå bröstoperation.
Sen så ska du veta att chefen har tystnadsplikt och ni kan komma överrens om vad ni berättar för andra men om du vill vara helt säker så måste du ta ut semester om du inte vill berätta för någon. Ev kanske du kan ta tjänsledig utan lön men då måste du också ha ett giltigt skäl, vilket ev kan vara personliga problem inom familjen eller dyl.
Lisa22e:
Jag hade nog inte berättat om jag arbetat på en arbetsplats som du beskriver.
Men som kiaaa säger har chefen tystnadsplikt så hitta på nån annan operation eler liten "olycka".
Har precis pratat ikväll med en kvinna som ramlade när hon cyklade och slog handen så illa att hon var tvungen att operera den ett exempel.
Dom brukar inte skriva på läkarintygen vad man har gjort för operation, men nu så har tydligen Försäkringskassan blivit skitgriniga och vill att klinikerna skriver varför personen ifråga är sjukskriven.....
Gomorron på er tjejer!
Algit:I 3 månader upplevde jag att brösten var ganska hårda om man låg på mage. Skulle jag sola ryggen brukade jag ta en handduk o lägga överkroppen på så att det inte kändes så obehagligt ;)
Tyvärr var det så hela perioden vi var i Turkiet så jag valde helllre att sitta i solstol (O dricka kall öl) :D
Elektra03: Jag opererades för 1 år sedan och på mitt läkarintyg stod det bröstoperation.
Algit: Åker du till Mallis snart? Vart på Mallorca var det du skulle?
ohoj nu är jag på benen. Herregud vilken bergådalbana det här var. Vaknade upp och det första jag kläckte var att "de för sm! ni får göra om det" herregud vad oförskämd jag kände mig. och ledsen. men jag var väldigt groggy av narkosen. sedan följde ca 18 timmar av den värsta smärta jag kännt. och illamående. tålde ju inte smärtstillande så jag var fast i en smärtsam cirkel så att säga. trodde aldrig jag skulle kunna ta mig hem 09.00 igår..men när jag väl kom på tåget så somnade jag å vaknade bra till mods.
väl hemma kände jag mig så ledsen. jag borde ju vara sprudlande lycklig över min nya behag men där fanns i princip inte mer än, ja kanske max dubbelt min egna size. gissa om jag var förkrossad!!
men väl hemma hos mina föräldrar tog jag på en av de andra 70D bharna och vips! där var dom ju!!! ooohhh jag är kalas glad!!! dessutom verkar det som att ju mer tiden går, ju mer töjer hud och musklerna ut sig och släpper ut det hårt tilltruckta implantatet!!
- så det blir nog nice! formen är fantastisk iallafall! och nu har det bara gått ca 36 timmar.
Frågor: det är stastat i brösten. halva det ena är dessutom total domnat :,(
ingen känsel undertill. känns typ som när man varit bedövad hos tandläkarn.
Är detta något ni upplevt?
Försvinner det?
Jag tycker det känns läskigt med massagen när man inte känner så mkt..
algit & isla: hur länge masserar ni åt gången och typ hur???
cosmo sa att det räckte om jag masserade en upp, en ner, en in och en gång ut - morgon middag och kväll. Låter lite att inte massera mer? så jag knådar försiktigt lite mer å lite oftare. bra eller skadligt?
all lusft som bubblar runt är det som orsakar mest obehag. känns som någon gjort tusen nålar. men jag käckar inget smärtstillande iaf.
hmm.. kollade i FASS för jag fick 5 st oxyconlin. det är ett opiat som är starkt beroendeframkallande. (Narkotisk, av opium) det kan jag def inte käcka iaf eftersom de är väldigt vanlig med illamående som biverkning.
jag har hellre smärta än illamående!
hur mår du pernilla?? vad och hur mkt la du in?
algit vad hade du för profil på ditt implantat?
Gomorron tjejer.
Idag fyller mina bröst en månad. Och jag sitter här på jobb o kan inte "fira" med någon för det är ingen som vet om det här. Har bara jobbat här i ett par mån o känner dem inte så bra. Men var bara hemma en vecka. dock fick jag ändå ta till en halvsanning när jag kom tillbaka om varför jag varit borta. fick ångest av att ljuga men samtidigt är det ju mitt liv, mina pengar och mitt beslut.