Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Lisa22e
Janne Jernbeck på ak.kliniken op in mina impl. han är jätte duktig!! Jag kände mig pigg bara 2 timmar efter att jag vaknat och då vill man åka hem jag lovar! En del behöver stanna några timmar till och det är ju helt ok såklart. Jag tror att det är väldigt ovanligt att man behöver stanna över natten faktiskt, men se till att du har någon som kan hämta dig efterråt och som hjälper dig med tunga lyft närmsta veckan.
Man vaknar upp på uppvakningsavd där de tar hand om en hela tiden, sen får man åka in på eget rum när man vaknatoch jag var inte alls illamående el nått bara lite trött. Smärtlindring hm nej jag fick ingen annat än citadon och alvedon. Alltså jag tyckte inte att jag hade så ont, trodde det skulle vara mycket värre!! så det kommer du klara galant :)
Nej jag är inte rädd för att de ska vrida sig och det är nog väldigt ovanligt att de gör det. Det blir skitsnyggt med anatomiska gelehallon!! Jag la mina bakom bröstmuskeln. Vet inte när de vuxit fast faktiskt, men kroppen bildar ju kanska snabbt ny vävnad, så det går nog rätt fort. Följ bara de intstruktioner de ger efter operationen, så kommer det nog gå hur bra som helst. Jag sa inget på jobbet! Opererade mig en lördagmorgon och ringde mig sjuk på måndag och var hemma en vecka. Har kontorsjobb, så det var inga problem att jobba en vecka senare.
Hoppas jag svarat på alla frågor :)
Fråga på om det är något mer du undrar över.
Kram Marran05
linslusen:
Kul att du blev nöjd efter din operation. De flesta här som har gjort sin operation verkar ju ha blivit nöjda. Det känns skönt att veta eftersom man själv är jättenervös.
Fast sen jag hittade den här tråden så känner jag att jag vill operara mig NU direkt. Har sett att många också skrivit att dem ångra att dem inte opererade sig tidigare. Det är också skönt att höra när man är nervös och ibland tvekar om man verkligen ska göra det. Alltså jag vill ju operera mig, men samtidigt är man rädd för komplikationer eller att det ska hända nåt och att det kommer göra jätte ont efteråt osv...
Jag bor i viptorp. Fast har inte bott här i Eskilstuna så länge. Kommer från en mindre ort i närheten av Eskilstuna från början. Flyttade till Eskilstuna för 4 år sen.
Jojjsan:
Jo, jag vet hur du menar. Jag är liksom skitnervös och rädd även fast jag inte ska opereras förrän 31 augusti.
Och du hade väl bara typ 2 veckor kvar till din operation. Eller när var det du skulle opereras?
Fast jag känner mig mer säker på att operera mig nu när jag har läst så mycket på den här sidan.
Och jag har läst igenom alla inlägg i den här tråden, det tog tid. Men jag har inte läst om någon som blivit missnöjd. Alla verkar supernöjda. Förutom att endel verkar ångra att dem inte tog större.
Så det går nog bra ska du se.
Jag måste erkänna att är lite avis på dig som inte har så många dagar kvar till operationen.
Marran05:
Tack för att du berättade lite. Jag är ju lite larvig som sitter här och är nervös när jag inte ska operera mig förän 31 augusti. Men det känns så stort.
Ni som opererat er tycker ni att ni blir annorlunda bemötta av andra människor efter operationen?
Dem ni har berättat för som varit emot operationen behandlar dem er annorlunda?
Är det nån som berättat på jobbet att dem ska operera sig och i sånafall vad har ni fått för reaktioner???
Själv funderar jag på att ta semester när jag ska göra min operation. Jobbar på ett ganska litet företag så det blir så mycket snack annars. Många folk är så fördomsfulla och kanske typ börjar behandla en dåligt om dem vet att man har opererat sig.
Jag jobbar dessutom bland många äldre. Och det är ju oftast äldre som har svårast att förstå hur man kan göra en plastikoperation.
Mrs R!Hej jag undrar om du såg någon skillnad på storleken från 1 vecka efter op till idag? jag op 25/5 med koksalt och jag tycker att det blev för lite,men läkaren säger att det tar tid innan slutstorleken syns, stämmer det?
Lisa22e
Min upplevelse efter att berättat för folk är positiv och det tror jag inte bara beror på att man inte vågar säga vad man egentligen tycker. Jag har ju gjort större bröst för att jag upplevde att mina "försvann" när jag ammat mina barn, vilket är den vanligaste orsakren till att man opererar och sedan tror jag att de flesta nuförtiden tycker att det är ganska okej att lägga i lite silikon om man vill ha större bröst. De som säger nått annat tror jag i mångt och mycket bara är rätt och slätt avundsjuka!
Det där med att berätta på jobbet känner man ju själv..... jag menar folk ska väl skita i vad du gör egentligen, känner du för att berätta så var beredd på en hel del frågor..... och som du säger är det mycket äldre där så har de svårare att ta in det. Nu kommer jag inte ihåg el om du ens berättat om du har barn eller bara känner för att ha större bröst!?!
de i min bekantskapskrets som jag berättat för tycker bara att det är coolt och att de kommer säkert göra likadant när de är klara med barn osv.....
Det är ju i alla fall vad de säger till mig :) Å andra sidan skit i vad folk tycker och tänker.......... tänk på vad som gör dig glad och nöjd med dig själv! det är det viktigaste!!!
Kram Marran05
Lisa22e
Glömde säga en sak!Jag har ju precis gjort en bukplastik och det har däremot varit rätt svårt att "dölja" på jobbet eftersom de var ett betydligt större ingrepp och innebar 4 veckors sjuksrkivning,men jag har fått enbart positiva kommentarer ifrån folk på jobbet! JAg tror att det är lättare att få förståelse bland arb.kompisar om man är ärlig rakt igenom, än om folk runt en står och snackar skit och tisslar och tasslar bakom ryggeb ...tex det var värst va hon har fått stora bröst på sista tiden... hon har bergis lagt in silikon .....osv... Då är det nästan bättre att var öppen med sitt ingrepp! Det är ju trots allt så att vi är stolta över att ha gjort detta ellerhur?
Kram Marran05
Piluttapinglan:
Om du känner att det är för lite redan nu så kan jag nog säga att du kommer attkänna så längre fram också. jag tycker att storleken är ungefär som efter en vecka men formen på dem har blivit betydligt bättre. Man är ju väldigt svullen, jag var svullen ca.2 veckor tror jag. Nu har de en mer "normal" form. Dvs rundare nedtill. tråkigt att höra att du inte är helt nöjd. Hur mycket la du in?
Lisa22e:
Jo den här tråden är jättebra för dom som ska operera sig och för dom som har gjort det.
Jag har bara fått positiv respons från alla, från vänner, familjen o på jobbet visserligen är vi bara tre tjejer som som jobbar men ändå :)
Operationen kommer o gå bra, jag var jättenervös,var på konsultation och efter en vecka fick jag op tid så det gick fort!
Kommer o suveränt ska du se :)
piluttapinglan:
Hej Hej :)
HAr du lagt framför eller bakom bröstmuskeln?
Oftast så tar det lite längre tid när man man ser resultatet om man har lagt bakom, jag har lagt bakom, när svullnaden la sig dag efter dag kändes dom mindre men faktum är att jag tror man inbillar sig att dom blir mindre eftersom man är van vid svullnaden, det jag skulle komma fram till, om du har bakom muskeln så tar det en tid innan muskeln töjer ut sig, det har gått 3mån sen min op och mina är större än nånsin. Min kirurg sa att det är så iallafall att det tar en stund innan musklen har töjt ut sig.
Det kommer o bli bra ska du se :)