Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Tjej77 :
Hej Hej :)
Jag känner 2tjejer som har opererat sig på SPC i Falun och blivit nöjda.
Vad jag vet så jobbar han lite annorlunda, han kollade inte på tjejernas kropp hur dom ser ut kroppsmässigt utan dom skulle ta med sig en bild på ett par bröst som dom ville ha, sen så skulle han "chansa" till sig storlek, mysko tycker ja.
Han heter väl Michal Simsa?
VA tråkgit att du inte blev nöjd.
Hoppas att det är som han säger att den ena har bara svällt upp...annars så borde du få göra om, om det är en stor skillnad.
Min kirurg sa också att det är lite skillnad på mina bröst, så sa jag att jag ser ingen skillnad, men han la lika mycket i varje för säkerhetens skull så att det inte blir storleksskillnad, o nu 3m¨ån efter operationen så e dom lika stora!
Den ordnar sig nog på ett eller annat sätt ska du se :)
*Kram*
Hej tjejer!
Hoppas att allt är bra med er!
Nu är det bara 2 veckor kvar tills det bär utav till Stockhom för operation!!! Tjohoo!!
Läste nån stanns att man inte ska äta vitlök ett tag före och efter operationen? Någon mer som hört detta? Och i sånna fall varför?
Inte så viktig fråga.. bara nyfiken!
Tjej77
Låter konstigt det där? Men man får lita på att han vet vad han gör och vad han pratar om så det ordnar sig nog till slut ska du se! Håller tummarna!!
Läste att någon opererat sig i Örebro? Var då nån stanns? Läkargruppen?
Ni tjejer som har opererats på Victoriakliniken, ni hade väl antagligen också en såndär vit bred tejp på ovansidan av brösten för att hålla implantaten på plats? Är det någon av er som fick allergiska utslag av den? Jag är alldeles rödflammig och full av utslag runt hela tejpen, och det kliar något oerhört. Finns det nåt knep man kan ta till för att lindra det lite?
Såg era tuttar finare ut när tejpen väl försvann? Jag är jättenyfiken att se hur det blir när den försvinner, för jag inbillar mig att den trycker ner brösten och gör dem "spetsigare" än de egentligen är.
Hej kexet!
Har ju inte operarat mig än men jag får alltid så av kirurgtejp mm Då är potatismjöl bra att pudra på lite det lindrar klådan!
Lycka till
Kexet :
Hej hej !!
Jag blev opererad på Victoria, fick ha sån där bred vid tejp, o ja fick utslag o grejer,, kliade som bara den!
Jag la på idomin salva, helosan salva hjälper också. Blev rödflammig och började typ "fjälla" det var jätteäkligt.
Men det försvann efter nån vecka för mig, vart helt torr också för att huden fick töja ut sig mycket!
Hade du anatomiska?
Dom ser lite "spetsigare" ut när dom itne är klara, det gjorde dom på min kompis iallafall... Det blir fint tillslut ska du se :)
ha det bra!
Gnägget!
Jag har oxå plötsligt blivit lite orolig för hur siliconet egentligen påverkar kroppen.
Det här med att geléhallonen svettas silicon hela tiden visste inte jag om innan min op. Rättare sagt så svettas visst alla implantat har jag läst någonstans.
Usch men läser så mycket.
Man vill ju tro att det inte är farligt, det är ju silicon i så mycket annat försöker jag tänka. Tom barnnappar! Men vad vet man? Tiden får väl utvisa...
Jag tror att det är bäst att inte oroa sig, går man och tänker att man skall bli sjuk så blir man väl det...
godmorgon! nu har jag bokat sistaminuten biljett till mitt tåg imorra =) (gäller att spara in det som går..men klart jag safat med bokning av reguljärbiljett!
ooohhh nu e det jättesnart!!! hihi
smultronsaga: på viktoriaklinikenshemsida står en del käckt att tänka på innan operationen bla"- En god fysik i kombination med bra kosthållning skapar bättre förutsättningar för ett snabbare och bättre läkningsförlopp efter operation. Det är bra att äta järntabletter och vitaminer, dock ej E-vitamin och vitlök, som kan förlänga din blödningstid vid operation."
Bland annat. All nfo hittar du på:
www.victoriakliniken.com/Page.asp&SubMenuParent=3&SubSubMenuParent=64
ursch jag tycker det är så tragiskt att ni som opererat er inte tycker det känns bra. det måste kännas jobbigt när det är ens egen kropp man gjort en sådan jättegrej med och dessutom finansierat.
- MEN det känns kanske bättre om ni tänker på hur det såg ut innan?! Kanske rättar det dessutom till sig när svullnader lagt sig!
Häso & Sjukvårdsnämnden är ett måste att ringa innan man beslutar sig för klinik och kirurg!
Ha ett par alternativ att fåga om så kan ni enklare jämföra.
Peter Cosmo på citadellkliniken hade en anmärkning -93 som de inte kunde styrka och däför fick han ingen prick.
Dr Jan B. Wieslander på platikinstitutet i malmö hade 5 anmärkningar varav den senaste 05.
Dessutom visade det sig att cosmos var anmälan inte pga av bröstförstoring. Det är bra jobbat om man tänker på att de varit i branschen ca 15 år!
Vad jag menar är att har din läkare inga anm. så är han säkert väldigt behjälplig för att du ska bli nöjd!
- I annat falll får vi på tråden backa upp dig vid ev process! ;)
Det ordnar sig ska du se!!
SliQ
Han är väldigt duktig Dr Cosmo ! Jag har nu synat mina ärr (1 månad sedan op nu)både på magen och på brösten, och jag trodde aldrig att de kunde vara så fina. De syns knappt var jag är snittad, helt otroligt.
Gnägget: Tror inte du behöver vara orolig över att silikon skulle vara nåt farligt.
Var själv orolig över det. Men min läkare sa att det endast blir i molekyl mängd i kroppen. Och att det redan finns silikon i så mycket så att vi redan har molekylmängder av det i kroppen.
Jag frågade också om man skulle bli med barn när man hade förstorat brösten om det skulle vara farligt att amma då.
Men min läkare sa att barnet ändå får i sig silikon i liten mängd av nappar och nappflaskor.
Så sammanfattat så går alltså silikonet runt i kroppen och blodbanorna men det är en så pass liten mängd så det är inget som är farligt.
Hade det dessutom varit farligt tror jag man hade märkt det vid det här laget. Jag menar silikon har ju ändå används så pass länge vid bröstoperationer.
Dessutom är ju sverige ett så pass säkert land så om det ens funnits misstankar om att silikon var farligt skulle man ju inte få operera in det
Sen har man ju hört också att det skulle kunna vara cancerframkallande. Men det tycker jag också skulle vara väldigt konstigt.
Eftersom om en kvinna fått bröst cancer och behöver operera bort ena bröstet så brukar man ju operera in en silicon protes.
Varför lägga in nåt som är cancerframkallande i en person som redan har cancer(och ska botas) som dessutom har större risk att få cancer igen. Har man en gång haft cancer är det ju ofta ganska stor risk att det kan komma tillbaka.
Så har mina funderingar gått omkring riskerna med silikon iallafall.
Är det nån mer än jag här som är ifrån Eskilstuna????