• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • sliQ

Lisa22e:
    Om du vill ha en toppen klinik med toppen personal och fina resultat OCH ANATOMISKA til litet pris är det Citadellkliniken och peter cosmo som gäller! anatomiska och runda gelehallon kostar lika mkt:
    36 000:-
    ;)

Ska operera mig där på tisdag =) två dgr...
    175, 57kg och aa idag. ska lägga in 325 runda med mellaprofil. - men tror att det är i minsta laget. fan! men nu är det för sent att ändra.
    JAg och flera med mig på den här tråden kan verkligen rekomendera kliniken. nu är jag inte opererad än men hittills är de kalas!

www.plastikkirurgi.us/brostforstoring.html
    det här är cosmos site med före/efterpics

kliniksiten
    www.citadellkliniken.com/site_sv/default.htm

Ta och fyll upp 3dl ris/popcornkärnor och gå med det. KONSTANT en vecka!! Jag lovar att du först tycker att det känns jättestort (jag menar vi är ju vana vid inget alls..) och gå ut på krogen. Man är tvärnöjd för man har riktikt stora meloner jämfört med alla. Men en vecka senare så tycker man att de är lite små. Det är förbaskat lurigt det här!
    Nu har jag ändå gjort det här - och åkt ner igen för att prova och trots det så vill jag ha mer...
    men det blir nog riktigt fint! =) har vacker form på de små jag har idag så det var somj peter sa " det grundar för ett fantastiskt resultat" =) hihi nu är det 42 timmar till jag har bröst! *lycklig*

KRAMISAR alla för att den här tråden har varit och är helt kanon!

• Gnägget

Känner ni någon som haft sina inplantat några år och blivit sjuk av det? Ex ont i leder, eller panikattacker. Var på en hemsida där de var emot OP och har blivit sjuka av det hm hm

• blomman27

Hej allihopa!

Jag har en liten fundering till..
    Det här med att brösten måste hänga till sej!
    Är det samma om man har snittet under bröstet som i armhålan??
    Jag har hört att om man lägger snittet under bröstet så kan man placera implantatet på "rätt plats" direkt..tillskillnad om man gör snittet i armhålan då man inte "tar lös" hela bröstmuskeln och bröstet därför automatiskt till en början hamnar högre upp..?

Förstår ni min fråga? Är det någon skillnad eller..?

Ha en trevlig kväll!!

• loppalina

Hej Tjejer!

Glöm nu inte att det är röd dag imorgon, alltså jag firar lördag idag med :D

SliQ: Lycka till på tisdag, jag tror du kommer att bli nöjd med ditt val;) Vad har du för mått runt bröstkorgen?

Gnägget: Nej jag känner ingen som blivit sjuk av sina implantat. Så här tror jag ang bröstop och panikångest mm. Dem personerna hade dem problemen innan dem opererade sig. Kanske trodde att dem skulle må bättre bara dem var lite lyckligare med sin kropp.

Sedan är det väl självklart att man funderar OM det kan bero på implantaten om man får problem efter (hhmmmm lät lite konstigt kanske). Men jag tror för min del inte att man påverkas av implantat. OBS OBS Detta är vad jag tror jag har inte forskat i detta :D

• Tjej77

Hej på er alla!!

Jag opererade mig i tisdags i falun på SPC. Jag har runda silikon implantat.. Men jag fick inte välja storlek själv?? Jag ville ha så stora som möjligt utan att de skulle se för överdrivet ut.. Så han la in 375cc i de ena o 400cc i de andra, jag hade inte själv lagt märke till att dom va olika stora på mig innan... Men nu kan jag lova att dom är olika stora!! Men han säger att de nog är de ena som är mer svält än det andra bara?? Vad ska jag göra? Vänta i sex månader o titta då om dom är lika stora? Finns det försäkringar om att få dom lika stora efter en operation? Så som de är nu är jag verkligen inte nöjd!! Dessutom skulle jag ju helst vilja att de mindre bröstet blev lika stort som de större..!

Usch nu känns de bara SÅ jobbigt att gå och ha ont o sen inte vara nöjd...

• Gnägget

Jag undrar bara - hur kan silikonet ha en sådan negativ effekt på kroppen som denna här websidan (siliconesurvivors.co.uk/facts.htm) antyder om det är såsom bl.a. kirurgerna påstår ett "naturligt ämne" som förekommer till och med i vår egen mat? Hur kan något ämne vi redan har i vår kropp bli "farligt/giftigt" helt plötsligt när vi sätter in lite extra? Det handlar ju trots allt fortfarande inte om stora mängder silikon som inplantatet läcker ut - eller hur? Skulle gärna vilja få en rätsida på dessa frågor - så om någon vet blir jag väldigt glad för svar.

• Jojjsan

Lisa22e!
    Jag vet! fattar inte att jag ska göra det snart!! helt sjukt egentligen
    jaa jag ska skriva o berätta sen hur det gick..hoppas att jag kommer må bra efter operationen bara..sjukt nervös! Men det verkar som om d flesta här har mått rätt så bra efteråt
    Jag ska operera mig i Uppsala på läkarhuset.
    Och jag kan säga dig att jag har precis samma problem som dig! Min läkare rekomenderade 310 o inte mer..men nu som sagt e jag inne på 340 istället..hhmm det e så svårt!! Tur att jag ska dit igen innan o prova o prata om det!

Jag ska som sagt ha anatomiska gelehallon..nån som har nå bra tips på en bra sportbh med bra stöd???
    Min läkare pratade om nån med knäppning fram som skulle finnas på stadium har jag för mig men har inte hittat den..

• Jojjsan

Hej tjej77!
    Vad jobbigt att du känner dig missnöjd!
    Men det kan väl vara så att det ena är mer svullet än det andra bara? Det var ju bara en vecka sen du opererade dig..kommer säkert bli bättre efter ett tag!
    Hoppas det ordnar sig!

• loppalina

Hej Tjej77!

Jag har pratat med en tjej som oxå hade olika strl på brösten innan op. Efter 3 mån var det fortfarande skillnad på dem så hon fick gjöra en ny operation. Hon betalade endast 4000 för den nya operationen och kunde åka hem samma dag :)

Men jag tycker att du kan vänta lite för att brösten kan faktiskt vara olika svullna med tanke på att det skiljer på implantatens strl. Ha tålamod ;)

• algit

Hej tjej 77 :
    Trist att du ärmissnöjd,konstigt att du inte själv fick välja!!!!!
    Hoppas att det rättar till sig annars får väl läkaren fixa det men samtidigt hur roligt är det att göra om det?

Svar på tråden Bröstförstoring