Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Är det någon som haft problem med läkningen?
Isåfall hur har ni gjort för att det ska läka till sig?
Jag har ett sår som vägrar läka!
Inte så kul.
Hej Elektra 03!
Vad tråkigt:( Har du bandage runt eller tejper som är svåra att ta bort?
Tvätta rent med tvål o vatten och lufta så mycket som möjligt.
Elektra03
Jag vet inte, men jag känner mig lite orolig. Det har visserligen bara gått 5 dagar sedan jag operarade mig (också på victoriakliniken), men mina bröst känns mer stela idag än de har gjort tidigare och så spänner det väldigt mycket. Förhoppningsvis blir det mjukare snart. Jag är så supernojjig av mig att jag skäms...
Hur lång tid tog det innan det mjuknade upp för er andra (med gelehallon)? Kändes era bröst också bortdomnade, pirriga och spända/hårda efter en vecka?
Hm... skriver lite virrigt, märker jag. Får väl skylla på medicinerna. :)
Hej Kexet!
Mina bröst var bortdomnade undertill i upp till 6 mån. Även bröstvårtorna. Nu har inte jag gelehallon utan silikon. Men känseln är tillbaka:) Snart 1 år sedan jag opererades.
Kexet:
Det är helt normalt du kommer att känna så flera veckor till.
De mjuknar sakta,och för mej har det varit så att helt plötsligt har de blivit hårdare igen för att sen bli mjukare.
Jag har fått nån konstig smärta känns som att jag har en finne långt inne i bröstet som strålar ut smärta .
Snart 3 månader sen jag op.
Brösten är hur mjuka som helst.
Och har inte kännt mej öm på flera veckor.
Jag kan massera o klämma hårt på bröstet det gör inte ont, men det är ändå en konstig smärta långt inne.
Nån annan som som kännt nåt liknande?
Tack för svaren!
Hur skulle jag klara mig utan den här tråden? :)
Vaxad:
hej hej :)
Jo det är ju svårt o se nu i början vilken storlek man hamnar på, i början köpte jag bara mjuka bygellösa bhar eftersom jag inte fick ha med bygel i början.
Var o köpte en bh idag med bygel för nu får jag använda det weii..det har ju gått 3mån nu, känns superbra, känns som att jag alltid har haft dom, fast jag blir överaskad varje morgon jag tittar på dom i spegeln :)
Japp, jag bor i Södertälje, jobbar uppåe i sthlm och här.
Vart i Västmanland bor du?
Ha det bra :)
Kexet :
Hej Hej :)
Mina började mjukna upp efter 2veckor, nu har det gått 3månader, så nu är dom mjuka :) Men det känns lite "kuddigt" på sidorna. Jag har runda geléhallon, blev också opererad på Victoriakliniken :)
Känseln är helt tillbaka nu, hade ingen känsel i början i bröstvårtorna samt under men nu är allt tillbaka.
I början när det hade gått kanske en månad så när jag gick upp varje morgon kändes brösten "tunga" på ngt sätt, kanske du känner igen? Nu känns allting jättebra... hade inte alls ont efter operationen, inge värk, ingenting! Vilket jag tycker är jättekonstigt...
Sköt om dig!
Mickaela! vad skoj att du mår bra själv mår jag oxå toppen,känns bara jobbigt att inte få träna något! ju mer du masserar desto mjukare och naturlligare blir det mitt högra känns som förr fast lite större*ler*