• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • blomman27

Heej allihopa!!
    Vilken härlig sida, äntligen känner ja mej lite hemma
    Jag ska själv operera mej på Victoriakliniken den 14 juni, och precis som alla andra så lääängtar jag!! Det är det här med storleken som jag undrar lite över. Dr. Charles har än så länge bara sett kort på mej eftersom jag bor i norrbotten. Men utifrån korten så vill han inte lägga in mer än ca 310, då han tyckte att allt annat skulle se för stort ut..?? Jag är 165cm och väger 55kg. Har liten B-kupa (70B) men vill upp till D.. (68cm runt om)tror ni att det räcker med 310?? Någon som är jämnstor med mej och har erfarenhet? Jätte tacksam för svar!

• Jojjsan

Hallå!

Swing!
    Precis så jag tänkte..30 cl till kan väl inte göra en så stor skillnad eller hur?

Men det e just det att min doktor sa att inte mer än 310 ville hon ta..för då kunde det kanske bli så att man såg kanterna på implantatet osv..o jag vill ju att det ska se så naturligt ut som möjligt!
    Därför jag tänkte om man skulle våga ta 340 ändå..för 30 cl e ju som sagt inte så mycket!

Annika72!
    A just det..det var ju du som också skulle operera dig där! nervös än då?
    Det e så klart att jag vet vad jag vill ha för storlek på brösten..men det e ju ändå svårt!
    Du måste berätta här sen efter operationen när du orkar om hur det gick!! (innan den 22 juni då såklart) Har ju inte pratat med nån innan som har opererat sig där!

• smultronsaga

Hej alla!

Hoppas att allt är bra med er! Nu är det bara 18 dagar kvar tills jag ska operera mig!!

Läste att någon skrev att hon inte kunde förstå att det var svårt att bestämma storlek. Självklart så är det väl inte det för alla, men för mig var det verkligen det. Jag kan säga att jag fortfarande tänker på om det kommer att bli för lite eller för mycket. Man vet ju aldrig..

Jag kan inte vara mer säker på att jag ska operera mig för jag har väntat tillräckligt länge på detta nu men inte haft pengarna att gjort det. Och nu när allt är betalt och klart och man bara väntar på själva operartionen så är det väl klart att man går och tänker och funderar på hur storleken kommer att bli.

Hur som helst så hoppas jag att jag valt rätt storlek och som sagt så blir det ju garanterat bättre än vad jag har nu så...

Hoppas ni som opererats denna vecka mår bra, skriv gärna och berätta lite om hur det var!

Ha det så bra sålänge!

Kram

• Mickaela

piluttapinglan: ja, det va ju lite tråkigt!! Men jag tycker faktist inte heller att jag riktigt har den storlke som jag ville ha från början. men jag är ändå jättenöjd! Tycker inte du att det är obehagligt att massera brösten?? jag drar mig nästan för att göra det, gör det innan jag ska sova när jag sitter i sängen =)

• algit

Hej blomman 27:
    Jag hade 70 c -75b innan har nu 70 e-75 d har lagt in 350.
    Jag väger 57 är 164 lång.
    Har 73 cm runt, så du är smalare än jag över bröstkorgen kanske därför han inte ville lägga in mera.
    svårt det här med storlekar eller hur?

• blomman27

Hej hej Algit!
    Tusen tack för ditt svar! Vi är alltså relativt lika du och jag Då blir det nog bra med 310 ändå.. fastän det låter lite... det finns ju de som har lagt in 550 här! Ska flirta lite med Dr.Charles så kanske han lägger in 350 för säkerhets skull annars är det nog bra att lyssna på doktorn, dom kan ju sin sak.. åh vad jobbigt, stora bekymmer man har.. haha..
    Algit, hur längesen gjorde du din op?

• ISLA

blomman27

Jag är 169 lång och väger 55 kg, innan hade jag 75B, la in 375 för en månad sedan och nu har jag en inte riktigt full 75D. Vet inte vad du fått för råd innan, men tänk på att det blir mindre när implantatet väl ligger på plats. Lycka till i strl ljungeln , det blir säkert jättebra när du väl har bestämt dig .

• Izadora

Hej tjejer!

Jinna! Jag lade in 325cc geléhallon med snittet under bröstet.

Lemon!

Oj då! Lät du tejpen sitta i flera veckor? Jo, jag vet,han sa ju att man inte skulle dra av den förrän den hängde nästan lös, men efter två veckor ca så tyckte jag att jag ville tvätta under, jag såg ju att det var torkat blod under så jag drog bort tejpbitarna försiktigt och satte på ny.

Han hade ju tejpat med nån vit tejp som satt bra, vet inte vad den hette, hittade den inte på apoteket. Nu har jag en tejp som heter Leukoplast tror jag. Den är väldigt klistrig, som såna där textilplåster, hmmm, hoppas att huden kan andas igenom den. Det känns bra iaf.

Skönt att höra att dina tuttar oxå sitter högt. Han lovade ju att dom skulle sjunka sedan. Hoppas att man kan lita på det. Jag vill att proteserna ska sjunka ned en aning så att bröstvårtorna kommer mer upp på brösten + att jag får mer bröst nedtill. Nu har jag ju den mesta fyllningen över bröstvårtorna, ser lite konstigt ut i profil,bulligt upptill som om man har push-up lixom, men jag antar att det blir lite så i början på den som inte har nåt häng innan att fylla ut. Brösten är iaf mycket mjukare nu. :)

Idag var jag på Lindex o provade BH för att se vad jag har för storlek. 75C funkar men jag provade en 75DD och den kunde jag oxå ha! Otroligt!!! Jag tycker ändå inte att mina tuttar är stora. Lustigt vad man vänjer sig!

Däremot så tycker jag att min syrra har små tuttar nu och innan min op tyckte jag att hon hade ganska stora, jämfört med mig iaf.:)

• linslusen

blomman27 :

Hej Hej :)
    Ah, du ska operera dig på Victoriakliniken, bra val, opererades där för snart 3mån sen, runda geléhallon högprofil 460cc. Är mycket nöjd med brösten samt klinik o doktor. Charles är helt super! Om du vill ha större implantat så ska du självklart säga det till honom, han rekommederade 390 till mig men ja valde 460 istället :)

Lycka till, det kommer o gå bra han e suverän!

• linslusen

Izadora:

Hej Hej!!
    HUr längesen är det du blev opererad?
    Har du runda geléhallon? Om du har det så kommer dom o sitta ganska högt uppe, se ut som att man har push up, självklart kommer det se mer ut som bröst från sidan ju mer tiden går men framifrån kommer det vara push up effekt om du har runda.

Ha det bra :)

Svar på tråden Bröstförstoring