• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • ISLA

Ringde min läkare idag för jag hade glömt hur länge han hade sagt att jag skulle ha gördel och bygelbh. 4 veckor med gördel och bygelbh var det, och det var ju 4 veckor sedan op i tisdags...så nu är man bygellös och gördellös . Känns verkligen jättemysko, känns som om man är naken på något vis...som om ens skinn är borta....helmysko känsla. Så nu har jag varit inne i stan och inhandlat en bh utan bygel....och det är inte det lättaste att hitta kan jag säga. Hittade i.a.f en till slut...blev en snygg Björn Borg på MQ .

Marran05
    Hur går det för dig med din mage? Är du också gördellös, eller vad har du fått för råd?
    Blev förresten sjukskriven i 5 dagar till i.a.f . Så på torsdag i nästa vecka är det meningen att man ska börja jobba.
    Kram ISLA

• Jojjsan

Hejhej allihopa!!

Idag e det 20 dagar kvar till min operation!!!!
    Har ju sån beslutsångest angående storleken..eller jag vet att jag vill ha en full B el högst liten C..men när jag går o kollar på olika bh:ar så e det såå stor skillnad på en 70 B o en 80 B..
    enligt min doktor skulle jag få en full B med 310..men tyckte det implantatet såg lite litet ut..
    Men jag ringde till kliniken idag o ska få komma dit på tisdag o prova igen! känns så bra!! När jag pratade med sköterskan i telefon sa hon att om jag skulle ta ett större implantat så skulle det bli 340..eftersom det skillde tydligen 30 cl på varje storlek..
    hhmm så nu e frågan ska jag ta 310 eller 340(??)!! Men det kanske klarnar lite mer efter tisdag hoppas jag!
    Är verkligen inte ute att få bomber till bröst! Vill bara ha ett par normala fina bröst! Men ändå när man betalar så mycket pengar vill man ju att det ska bli perfekt!!

Jengirl!
    Har du något bra tips på en bra sportbh till ett par anatomiska bröst?

• Mickaela

piluttapinglan: jag opererades i tisdag, och jag har nu en d-kupa. Men jag tror inte dom kommer bli så mycket mindre. Hon sa direkt efter operationen att dom inte va särskilt svullna.

Och jag har också dom där ljuden från tuttarna :) ringde min mamma igår och kollade om hon också hade haft det, hon operrade sig för 10 år sedan med kosaltsimplantat. Och även hon hade dom där ljuden!

Hur länge hade du ont efter? När kunde du känna dej "normal" =) ????

• piluttapinglan

Mickaela! jag har fortfarande ont på morgonen,och jag har fortfarande inte blivit helt normal men det går sakta framåt...jag fick en liten c men ville ha en full c liten d...så det blev jag besviken på tyvärr..

• algit

Hej Jojjsan.
    Jag undrar vad läkarna går på när de säger att du ska få en tex C.
    menar de då en C på just den patienten de pratar med eller en "allmän" C och isåfall vad är det?
    Om du vill ha en B så spelar det ju roll som du säger om du har 70 eller 85 eller hur?
    Jag är 73 cm runt om jag ökade 2 cup storlekar med 350.

• Gnägget

piluttapinglan

Hur mycket la du in när du fick liten C? Hur lång är du?

• Swing

Kupstorlekar: Jag har fått lära mig någonstans: 70D är ungefär lika stort i volym som 75C. 80C motsvarar 85B. Förstår ni sambandet? Går man upp en "måttstorlek" minskar man med en kupstorlek och dom motsvarar då varandra.

Det är jätteviktigt att nämna sitt mått under brösten samt längd och vikt när man undrar hur stor kupa det skulle kunna tänkas bli. Men det brukar ni ju göra, eller hur? Ändå stämmer det inte alltid.

Ni som tvekar: ta en storlek större om det är okej med läkaren. Det skiljer så lite. Tänk er: 30ml/g/cc är ju bara två matskedar! För att gå upp en kupstorlek krävs det ju på en normaltjej cirka 180!

Jag har lagt in 360g och har 75D. Alltså ungefär lika stora bröst som en med 70 E (eller DD heter det visst i vissa länder).

Vill jag öka till E skulle det behövas över 500! Visst låter det mycket? Jag känner att ett par implantatstorlekar större (400-440) skulle jag kunna klara, men inte 500, nej.

• Annika72

Till Jojjsan ....och andra
    INGEN förutom du kan bestämma vad du vill ha för storlek förstår dock att det kan va svårt, jag personligen förstår inte varför många här är så osäkra på vad dom vill ha för storlek. det borde man väl ha lite hum om, om man man nu gått så långt att man vill göra en op.
    Själv valde jag 500 men har nu ändrat till 550 är 167 lång och väger ca 65.
    för mig va storleken inget att snacka om jag visste vad jag ville ha och gick på den linjen.
    det är nu 6 dagar kvar till Op. på läkarhuset i U-a. *jippi*

• Kexet

Hejhej!
    Sådärja, nu var det gjort (igår på förmiddagen) och jag mår toppen! Har lite ont, men det är inte så farligt alls. Kan röra armarna utan problem, och eftersom jag inte har en massa bandage och sånt ser jag resultatet (hela tiden i spegeln hehehe). Mina rattar blir nog en full B när de är klara (la in 360 i båda), och jag är jättenöjd. Nu väntar jag bara på att de ska bli mjuka. :)

• algit

Hej!
    Swing :Så har jag oxå fått lära mej därför menar jag kan man inte bara jämföra cup storlek.

Kexet:Bra att du är nöjd och mår bra.Ta det lugnt nu o vila så är du snart människa igen.

Om storlekar man ändrar sig (eller jag allafall) , tänkte på det när jag tränade idag, att de tjejerna som jag innan tyckte hade lagom stora bröst , nu när jag har gjort detta tycker jag att de är inte alls stora.
    För mina blev större,och hade nån sagt till mej då att jag skulle ha större än vad jag tyckte var lagom innan så hade jag sagt NEJ!!!!!! för stort.
    Men nu tycker jag att det är alldeles lagom .Hade inte velat att de skulle blivit mindre.
    Man vänjer sig snabbt.

Svar på tråden Bröstförstoring