• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Elektra03

Blomman27

Jag opererade mig också på VK, men jag fick inte komma på konsulationen dagen innan... Jag bor i Umeå!

Dom har grymt fina hotellrum, jag sov där natten innan operationen! Eller sov och sov, låg mest vaken och var nervös.

• Elektra03

Att dom säger kl 07.00 är ingen garantin att man fär operation just den tiden. Alla som ska opereras under dagen skall vara där kl 07.00....

Jag fick vänta till 15.00, det blev tre operationer före mig....

• blomman27

Elektra:

Hej hej!

Kul att du också har gjort din op där och att du är nöjd!
    Jag bor uppe i Älvsbyn, ca 30 mil från umeå, konstigt att inte du fick ha konsultationen kvällen innan.. så du fick vänta till kl 15.00!?! å ja som trodde att ja skulle opereras direkt på morgonen.. nåja, man får ha med en massa tidningar för att fördriva tiden Fy va nervös man ska vara..

• vaxad

Hej Linslusen!!
    Jag hade 70a innan. La in 260ml vet inte ännu vilken storlek jag hamnar på. Som det ser ut just nu är jag en liten c. Men jag kanske fortfarande är lite svullen, så jag gissar på att det blir en B-kupa tillslut.
    Jobbigt att vänta på resultatet...

På tisdag ska jag och ta bort stygnen, hoppas att det inte gör allt för ont...

Hur länge är man svullen?

Lindistjejen:
    Då bor du ca: 20 mil från mig då...
    HAr du bandage över brösten?
    JAg har fortfarande ett typ av bandage, och
    det kliar så man blir GALEN!!!!!

Är det någon som lagt in ca: 260ml?
    Undrade bara hur mycket större ni blev...

• Izadora

Linslusen!

Vad skönt att höra att dina bröst oxå såg ut så i början och att det har ändrat sig till det bättre!!! :)

Imorgon är det fyra veckor sedan min op! Kan inte fatta vad fort det har gått! Min läkning har gått otroligt bra!
    Brösten har blivit mycket mjukare nu bara dom senaste dagarna. Jag tillochmed sover i min gamla sovställning, framstupa sidoläge, inga problem! Har inte haft något känselbortfall efter op eller stickningar under läkningen. Ärren är helt oömma, allt är så bra det kan vara!

:) :) :)

• Sharkie

Hej alla!

Roligt att så många hittar hit. Själv skriver jag inte så mycket men tittar in hit lite titt som tätt.

På måndag är det 5 veckor sedan jag op mig. Jag la in 300 cc silikon framför bröstmuskeln och jag är supernöjd!

Pernilla25: Jag opererades på em. Var på kliniken halv 12 och op först runt 2-3 tiden någon gång. Säg till personalen med en gång om du är hungrig så du kan få dropp. Då försvinner hungerkänslan med en gång. Kan verkligen rekommenderas.

Blomman27: Det är bara bra att ta promenader. Det ska tydligen "underlätta" läkningen. Ta det bara lungt. Jag gick ut några dagar efter op. Det var skönt men lite obekvämt så jag gick inga längre sträckor eller fort heller för den delen.

Lycka till alla som har nyligen gjort sina op eller snart ska göra det! Visst är det värt både pengarna och smärtan!

• Annika72

Jojjsan:
    Självkalrt ska jag skriva och berätta hur det gick så fort jag kan *S*.
    återkommer....

• loppalina

Blomman 27:

Vad världen är bra liten ändå, min gamla barndomskamrat har flyttat till just Älvsbyn :D

• blomman27

God morgon allihopa!

Sharkie:

Tack så mycket, bra att veta att man kan få röra på sej lite i alla fall om man orkar förståss..

loppalina:

Men herregud är det sant!? jag som trodde att enda sättet att överleva i den här hålan var om man var född här,haha
    Vi har det rätt mysigt, lugnt och skönt men det finns ju gränser för det också..

Ha en riktigt skön helg alla, nu ska jag ut med lilla Maja! (min golden retriever tjej som fyller ett år imorgon)

• linslusen

Blomman27:
    Hej Hej :)
    jo det var skön känsla o va där, o snart kommer du o uppleva det weii =)
    jo, 460 låter mkt men det ser helt ok ut.. hihii =)Hehe.. Charles.. jo han e stilig :)
    hihi...Jag var där 07.00 o blev opererad vid 9tiden....

Vaxad:

Go morron :)
    jo visst tar det lång tid o vänta, jag blev opererad för 3mån sen o jag ser fortfarande lite ändringar...
    Min svullnad började försvinna efter 2,3veckor, nu är det helt borta...
    Tror det är ganska inviduellt..
    Åh stygnen, hur längesen är det du blev opererad, jag fick ta bort stygnen efter 4veckor, gjorde lite ont... men det gick jättefort, så det kommer o gå bra... vart opererade du dig nånstans?

Izadora:

Jo, det tar ju sin lilla tid men de kommer o bli så fint när det e klart...har du tagit bort stygnen eller ska du göra det?

Sharkie:
    JO det är värt pengarna och smärtan Helt Klart!!

Svar på tråden Bröstförstoring