• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Lisa22e

Hej allihopa!!!
    Antligen hittade jag rätt ställe att ställa mina frågor på...
    Har suttit o läst i genom dem första 50 sidorna nu...*puh* det tog tid.

Alla fall jag ska operara mig i slutet av augusti.
    På akademikliniken jag ska ha gelehallon 270. Fast funderar på att ringa och ändra till 300 istället.
    Jag har knappt a-kupa nu och ca 70 cm runt bröstkorgen. Jag vill ha full b liten c kupa. Blir 270 för litet då??? är det bättre att ändra till 300???
    Är det nån mer här som opererat sig på akademikliniken??? skulle vara kul att få kontakt med någon och höra vem som opererat dem osv???
    Jag ska ha anatomiska implantat men jag funderar även där om det inte vore bättre med runda. Jag är lite rädd för att dem ska bli fel inopererade eller att dem ska vrida sig och då skulle det ju se askonstigt ut...på dem runda implantaten gör det ju ingenting om dem vrider sig...
    M V H Lisa

• loppalina

Hej Lisa22e!

Välkommen hit :) Det är flera tjejer här som opererat sig på akademikliniken. Jengirl tror jag det var som har lagt in anatomiska.

Det är så himla olika med implantaten och hur slutresultatet blir, om man skall ha bakom eller framför bröstmuskeln.

Jag opererade mig för snart 1 år sedan och la in 380cc silikon. Är 163 och väger 53 kg. Slutresultatet blev 70 E. Då var jag totalt platt innan op.

Jag var inne flera ggr o provade implantat på min klinik. Vad rekommenderade din läkare för strl till dig?

Prova att fylla en nylonstrumpa med ris, på så sätt kan du beräkna ungefärligt vilken strl du vill ha. 1 dl ris=100 cc silikon 2 dl=200 cc osv

Lycka till med provningen ;)

• Jojjsan

hello Lisa22e!

Jag ska operera mig om lite mer än 2 veckor (hjäälp!) Och jag ska också ha anatomiska gelehallon!
    Jag e också ute efter att få en full B eller liten C..o enligt min läkare så kommer jag få en full B med 310..o nu har verkligen minimala små bröst..men jag funderar på att ta 340 nu istället..ska dit på tisdag igen o prova!

• Jojjsan

Annika72!
    Ok bra där!!
    Hoppas allt går bra för dig!

Kram!!

• linslusen

Vaxad:

Hej Hej :)
    Nu e jag nyfärgad o fräsch igen.. weiii :)
    Japp, opererades på Victoriakliniken, är mycket nöjd med kirurgen och själva stället, behövde inte leta mig fram ang. kliniker eftersom jag bestämde mig redan för den kliniken när jag tittade på hemsidan, superbra ställe, verkligen.
    Jag Är Supernöjd med storleken, svårt o hitta bh.ar men det finns ganska stort utbud här i Sthlm...
    Okej, vad heter kliniken i Örebro?

Ha det bra :)

• Lisa22e

loppalina: Min läkare rekomenderade 270. själv har man ingen anning om hur stort det blir när det väl är inopererat. Jag ska ha dem under bröstmuskeln så jag har läst att det blir lite mindre än när man provar ut dem direkt i sportbh:n på konsultationen.
    Anledningen att jag tänkte att jag kanske ska ha större är att här verkar dem mesta lägga in minst 300. Och det är en stor summa pengar man betalar så jag vill liksom inte ångra och tycka att jag borde gjort större.
    Har läst om det med ristest också fast dem flesta här verkar ju tycka att det ger ett miss visande resultat.
    Det känns så svårt det här med storleken känns som man måste lita på läkarens omdöme mer än sitt eget.
    Vilken klinik operarade du dig på?
    Fick du den storleken som du hade tänkt dig att dem skulle bli?

Jojjsan: ojdå. då är det snart dags för dig.
    Jag som är nervös redan nu fast det är så långt kvar. Kan ju bara ana hur nervöst det är för dig.
    Vilken klinik ska du operera dig på?
    Glöm inte att skriva efter operationen och rapportera .

• loppalina

Hej Lisa22e!

Jag opererade mig på Carlanderska i Göteborg.

Ja det är nog så att läkarna vet vad dem pratar om även om dem säger olika till oss. Tex så skulle jag ha sport top om jag tyckte att det kändes ok medans andra här skulle ha bh i tre veckor:? Konstigt, men slutresultatet för min del är jag nöjd med ;)

Jag hade med mig en bh (70 c)som jag kunnat ha innan jag fick mina barn så jag visste vad jag ville ha, då rekommenderade han 350 cc. Sedan blev jag lite osäker och åkte dit o provade igen och valde 380 cc istället.

Ja jag är jättenöjd med mina nya tuttar :D Är verkligen glad att jag vågade göra det, man är ju så nervös innan nu efter så vet jag att det inte var något att vara nervös för ;)

• Lisa22e

Ser när jag läser gamla inlägg här att det verkar vara många som opererat sig på victoriakliniken.
    Har varit inne på deras hemsida men hittar inget prisinfo där. Nån som vet vad det kostar om man vill operera in anatomiska geléhallon?

Har ju beställt operations tid för just dem implantaten på akademikliniken. Tyckte det blev så fasligt dyrt och ville jämföra med lite andra kliniker.
    Jag får betala 49.000 kr för anatomiska geléhallon på akademikliniken, och då ingår också försäkring för kappselbildning.
    Kände mig lite stressad att beställa operationstid på akademikliniken för läkaren sa att 1:a juli skulle priserna höjas på dessa implantat jag ville ha.

Hur mycket har ni andra som har anatomiska hallongelé implantat betalat för er operation?
    Har ni som opererat er även tecknat försäkring för kapselbildning.

Sen tänkte jag på en sak till som jag glömde fråga när jag var på konsultationen.
    Hur lång stund tar det innan man får sova på sidan igen efter operationen?
    Alltså när man opererar in anatomiska implantat är man ju rädd att dem ska vrida sig så att det blir fullt.
    När har implantaten så att säga växt fast så man inte behöver oroa sig för att dem ska vrida sig???

• vaxad

Hej linslusen!!
    Vet inte riktigt vad stället heter... Konstigt nog... De är två kirurger som delar lokaler... Per-Erik Janson och Morten Helsing... Har opererat mig hos båda, näsan hos Morten, brösten hos Per-Erik...
    Deras hemsida är www.helsning.se om du vill kolla...
    Jag var oxå helt platt innan och jag hoppas att jag blir nöjd med storleken!!
    Ena stunden känns de för små, nästa lagom.
    Med det är ju så svårt att se eftersom de är rätt tillplattade under bandaget. Men jag ville ju ha en stor B el liten C och jag tror att det blir det.
    Bor du i stockholms området?
    Själv bor jag i Västmanland.

Lisa22e:
    Hej!! Jag har lagt in 260ml (silikon) min läkare rekomenderade att max ta 300ml så att kanterna inte skulle synas, eftersom jag är så tunn. Det skiljer ju inte så mycket mellan 270 och 300. Det handlar ju om mm.
    Jag tycker att ristestet var bra, verkar som om storleken stämmer ganska så bra. Om man tar en nylonstrumpa och har riset i, men det får inte vara för hårt tillknutet, du ska ju kunna forma till den ordentligt. Tänk på att inte ha vadderad Bh när du provar.
    Lycka till!!

Kramar!!

• linslusen

Lisa22e:

Hej Hej !
    Jag blev opererad på Victoriakliniken.
    Jag valde dom runda, dom kostar 35.000:- och dom anatomiska 45.000:- I priset ingår alla återbesök vilket är 2,3st, mat o dryck
    Charles har en egen försäkring mot kapsellbildning som kostar 2000:- jätte bra o ta.

Lycka till :)

Svar på tråden Bröstförstoring