Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
lycka till Annika
STORT Lycka till Annika72.
Du får återkomma snart o berätta om hur det gått.
Kan säga att själv la jag in 550 runda gelehallon för en månad sedan o det blev inte för stort. Kunde nästan tagit 600 som jag sa första gången jag var o provade, men man vänjer sig fort. Är 165 cm och vägde 61 innan operationen. ;)
Hej
Nån mer här som inte kan berätta på jobbet om att dem ska göra bröstförstorning?
Vad kan man säga. Om man t ex blir sjukskriven tre veckor vad kan man hitta på att man har varit???
Blindtarmen blir man väl inte sjukskriven tre veckor av??? lr nån som har nåt bra förslag??? Kan man säga att man haft ont i ryggen???
Fan det svåraste med den här operationen är vad man ska säga att man varit sjukskriven för....:´-(
Lisa22e
Hej Vad jobbar du med Lisa? För om du har ett jobb som inte kräver tunga lyft kan du jobba efter en vecka.
Om du måste vara borta längre är mitt råd att säga som det är. Skit i vad folk tycker och tänker! Lätt och säga ellerhur? :) Jag berättade inte på jobbet, tyckte inte att jag behövde det eftersom jag bara var borta 1 vecka, men nu när jag gjort en bukplastik och var borta i 3 veckor berättade jag och det kändes bara bra att berätta, då får man en annan förståelse av sin omgivning och om folk tycker man är konstig får de väl tycka det kan jag känna :) Man gör ju det här för sin egen skull och för att må bättre!!!
Skulle du förresten inte göra op i samband med din sommarsemester för då är det ju inga problem?
Kram Marran05
Jag jobbar på industri så det är enhel del tunga lyft och bara jobb med armarna i princip. När jag var hos min läkare sa han att han ville sjukskriva mig i minst tre veckor.
Alltså jag kan absolut inte säga som det är. De som jobbar på mitt jobb är äldre damer och gubbar och unga killar.
Killarna skulle skratta och tycka att jag var värsta bimbon. Min kille sa att han skulle tyckt det om mig om han inte varit ihop med mig. Dem äldre har jag på fika rasten tagit upp plasikoperationer med och hört lite vad folk tycker, alltså jag har ju inte sagt att jag ska opererat mig utan mer "råkat" komma in på ämnet.
Och att säga sanningen går faktiskt inte. Vissa tycker att sånt ska man inte vara sjukskriven för, man har självt lagt sig under skalpellen utan att det är något fel på en.
Endel tycker att sånt gör bara tjejer som vill ha uppmärksamhet och sen tror dem att dem ska bli kändisar bara för dem förstorat tuttarna.
Andra håller bara på och skämtar om plasikoperationer.
Skulle jag säga som det var. Att jag skulle operera mig. Skulle hela företaget skvallra om det. Sen skulle dem titta konstigt på mig och ignorera mig. Har ingen lust att sitta ensam och käka lunch, medans alla andra sitter och tittar på en. Usch...
Företaget kommer vara semesterstängt så jag är tvungen att ta ut min semester då, vilket är långt innan min operation. Sen tycker jag att man har rätt att vara sjukskriven när man opererat sig. Alltså jag vill helst inte ta semester när det ända jag kommer kunna göra på min semester är att leva på smärtstillande tabletter och ligga i sängen och ta lungna promenader.
Ska jag ta semester när jag opererat mig måste jag ta obetald. För mina semesterdagar räcker bara till semesterstängningen. Dem räcker inte ens hela semesterstängningen. Jag har varit studieledig ifrån jobbet så jag har bara 10 dagars betald semester.
hej Lisa 22e:
Förstår dej, jag jobbar på en stor arbetsplats skulle vara omöjligt att berätta.
För mycket snack går runt där.
Men jag klarade mej med en veckas "sjukskrivning" plus påsklov.
Kan du inte "hitta på" en annan lämplig operation du måste genomgå.
Man kan väl bryta ett finger eller nåt.
Jag undrar oxå vad de skriver på läkarintyget.
Jag kunde blivit sjukskriven längre(har en del lyft ) men tänkte att kommer jag med ett läkarintyg från Citadell kliniken så kan man ju lika gärna berätta.
Hej Lisa22e
Klurigt det där! Hm men det verkar ändå som att du bestämt dig för att inte berätta på jobbet. Du har ju egenligen ingen skyldighet alls att berätta vad det är du ska göra Du kommer säkert få fråga vad du ska göra men säg att du inte vill gå in på det så borde de respektera det. de två första veckorna behövs ju inget läkarintyg utan det är ju först efter det som sjukintyg behövs och du borde klara dig på två veckor. Varför tycker din läkare 3 veckor när min sa 1 högst 2 veckor!?! alla verkar säga olika!!?
Kram Marran05
Isla,
Hur känns det? Själv mår jag ganska bra nu. Har tom brottats med min 5-årige son idag och det gick bra :) Vad tror du om att börja jobba nu då? Vem har jobbat nu när du inte kunnat jobba?
/Marra05
Hej!
Lisa22e!: Vad tråkigt att du inte kan säga som det är på ditt jobb :( I ditt läge så hade jag sagt att jag halkat i trappen eller dyl o slagit i ryggen, eller att jag fått ryggskott.
Algit: På mitt läkarintyg så stod det bröstop. Jag blev sjukskriven i 3 veckor.
Linslusen: Menar du att det känns hårt o kuddigt :? För mig kändes det så förra sommaren när jag var nyopererad. Allra helst på hårt underlag.
Annika72: Hoppas att det har gått bra för dig ;)
algit:
Men vad finns det för operation som man är sjukskriven ca 3 veckor på annars då?
Usch hatar att ljuga
Men vad skrev dem på ditt läkar intyg då?
Kan dem inte bara skriva typ att man opererats, dem behöver väl inte skriva för vad?