• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Lisa22e

sliQ:
    Men som jag har förstått det så är det väl bara lönekontoret som vet anledningen till att man är sjukskriven??? Eller är det inte så???
    Alltså det är väl inte arbetsgivaren jag pratar med om att jag är sjukskriven???

• sliQ

Jojjsan:
    jag tror absolut att anatomiska är rätt för dig! för om du inte har ngon bröstform idag så är det ju lite svårt att förstärka den. så det blir nog kanonfint!! hur mkt ska du lägga in?

Pernilla25:
    Skönt att det gick så bra för dig!!

Algit & isla:
    fick ni den lappen swing nämner om typ av implantat etc???

• sliQ

lisa22e: det har du nog rätt i! är inte så insatt i det där...

• Lisa22e

SliQ:
    Jag vet inte heller riktigt hur det funkar. Det är därför jag frågar...

• Jojjsan

Hej Annika72!
    Vad bra att allt gick bra!!!!
    Ja det känns lite tråkigt att man inte får se brösten förns efter 4 dagar..men känns dom bra då? av det lilla du kan se? Med storleken o så?
    Vilken storlek skulle du få med 500?
    Jaa jag vet Anne-Li e hur gullig som helst!!!
    När fick du åka därifrån då?
    Hur gick det med sövningen? hehe mest nervös för det..

SliQ: Ja precis hoppas verkligen att det blir fint!! och att man blir nöjd!
    Jag ska lägga in 340..var inne på 310 först men nu blir det 340 istället! skillde inte alls mycket storleksmässigt på dom storlekarna så.. kommer få en full B eller en liten C
    Hur mycket la du in?

Lisa22e: Ok men då har du ju hela sommaren på dig att tänka ut något riktigt bra!
    Skulle nog också köra på att man hade brytit armen eller opererat knät eller nåt haha

• algit

Ni som opererat er på citadell:
    Jag har frågat det innan men ingen svarade.
    Det verkar inte som nån av oss har fått papper på vad vi har för inlägg ,man har ju oxå nån form av granti eller?

Men jag ska på sista återbesök den 29 juni,jag tänkte att det får man väl då.
    Jag skulle gärna oxå ha de före o efter bilder som han tagit.
    Får man såna tro?
    Det måste man väl det är ju min kropp eller?
    Lisa22:Det är nog olika var man jobbar tror jag.
    Hade jag skulat lämnat läkarintyg så hade jag fått lämna det till sekreteraren på min skola som har hand om sjukskrivningar.

Sladdertacka nr 1 därför gick jag och jobbade en vecka för tidigt, men måndag var helgdag o fredag hade jag tagit ledigt för att resa,men de andra dagarna var INTE roliga.

• algit

Hej sliQ:
    Missade flera av din frågor ni har skrivit så myckt idag när jag inte har varit inne så mycket.
    Ja ,jag har snittet i armhålan.
    mitt vänsta har oxå varit lite knasigt.Jag fick nåt konstigt som om senorna under armen o längs med armen blivit för korta.
    Och det kändes hela tiden längre o längre ner i armen tillslut i handen.Men Peter sa att det var nerver som spökade att det skulle gå över o det har det gjort.

Han ritade ett märke under bröstet där jag skulle ha bygeln ,och den hamnade där automatiskt så jag vet inte men jag tror att de satt nog rätt hårt.
    Jag jag åt mycket värktableter en vecka ca varför ha ont om man inte behöver.
    Och jag mådde inte illa eller så av dem.

• loppalina

Algit: Åhhhhh vad avis jag blir, jag vill oxå åka nu. Skoj att du hittade en bra bh, visst är det skönt att ha någon som sitter så perfekt :D;)

• sliQ

algit: tack för svaren! så dina bröst är ok idag lr? jag tror att det är lite bättre idag men det stasar järnet i vänstra, och ingen känsel i halav undre delen. men den kommer väl.
    ang alla lappar tycker jag att vi måste ha någon form av "bevis/intyg" över vad och hur han gjort!!?! jag menar om komplikationer skulle tillstöta eller om man i framtiden ska göra ngt med boobsen så kan det vara bra för en ev annan kirurg/läkare att veta?!
    känns lite oseriöst om man inte kan få papper. grejjen är den att jag velat en del med strl och ville innan op ändra men fick såklart inte. dessutom har jag frågat mkt. så han sa till mig innan jag lämnade kliniken att jag fick försöka kontrollera mig. menade att jag uppenbarligen var smart men fick se till att inte fråga allt flera ggr utan tänka själv. men jag var groggy efter allt som ja fått i mig och ville försäkra mig om att han förstod mig. nu hoppas jag innerligt att de inte blir för små! nyss var de inte så stora men jag hoppas att bh och bindeln trycker ihop dem! :?

• sliQ

Jojjsan:
    ja la in 325 men nu är de inte mkt för världen. är 175, 58 typ.
    hur lång e du?

Svar på tråden Bröstförstoring