• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Jojjsan

Ja det finns olika stilar. Jag fick inte heller veta i förväg vad jag skulle få för typ. Jag tror inte det är något dom säger utan dom ser ju på en vad som passar en. Utan jag fick en bok om mitt implantat efter op, och där står det vad för typ jag har. Och jag tror inte du får välja stil utan det gör dom. Och du behöver inte oroa dig för hängtuttar.. Jag ar fått barn och ammat
    Ja det är inte snyggt när tuttarna ser ut som två bollar.. . Så ta det lugnt det kommer bli jättebra.

• Jengirl

Jojjsan

Vad jag mena med att jag har fått barn och ammat.. är att jag hade ju lite häng innan op. Och skulle man då få hängtuttar av anatomiska så skulle nog inte min läkare rekomendera det till mig , när jag redan hade det lite granna. Nu sitter dom perfekt. Snyyygggtt

• Kicky

Hej alla!
    Ny här, har läst snart hela tråden! Ska opereras på onsdag. Är som många andra jättenervös, men glad! Skönt att sitta här dagarna innan och bli lugnad av alla ni som redan är klara. Ni pratar mycket storlekar; jag ska ha 240. Jag är liten 157 cm och väger 48 kg, och när jag provade ut inplantat hos kliniken så såg det stort ut! Fast lagom stort. Nån som är i min storlek, haft A-kupa och lagt in 240-250? Blev ni nöjda?

• linslusen

Kicky .

Välkommen :)
    Vad vill du "uppnå" för kup storlek efter?
    Jag är 159,56 och lagt in 460cc, blev hur bra som helst på mig :)
    Det är svårt det där med volymen med tanke på att det blir så olika på alla.
    Har en kompis som har lagt in 295, ganska liten hon med och fick en stor D kupa, medans en annan kanske får en b kupa, det varierar ganska mycket.
    Vart ska du operera dig nånstans?
    Lycka till :)

• algit

Välkommen hit Kicky!
    Jag har inte alls dina storlekar men det blir nog bra på dej som är så smal.
    Var ska du opereras?

• Jengirl

Lisa22e

Hej! Såg att du ska operera dig på AK. Jag gjorde min bröstförstoring där den 3 Maj. Vilken läkare ska du ha?

• Kicky

Hej Linslusen!

Jag vill inte ha för stora. Stor B eller liten C kanske. Guud va svårt det är, och vad olika det kan vara! Din kompis som har 295 och fick stor D t ex. Jag trodde man det krävdes mer än så för att få stor D. Så man vet aldrig förrän det är klart!Det beror ju mycket på hur stora man har innan ockås! Jag tror att jag kommer bli nöjd med 240. Gjorde ristestet och dom såg enorma ut, men alla säger ju att de blir lite mindre, så det blir säkert bra. Jag ska operera mig på Victoriakliniken. Verkar vara väldigt bra! Någon som varit där nyligen?

• Kicky

Hej igen Linslusen och Algit!
    Är nog lite nervös och förvirrad...
    Skrev att jag ska opereras på onsdag. Fel.
    Tisdag ska det vara! Bara i morgon kvar....

• linslusen

Kicky:

Hej igen :)
    jo det är svårt o veta hur mycket man ska ha i. Men jag tror Charles har räknat ut att det ska bli propotionellt till din kropp. Blev opererad på Victoriakliniken för 3mån sen, runda geléhallon, ska du har runda el anatomiska?
    Tycker den kliniken är helt underbar, personalen där e helt suveräna.

Resultatet blir säkert bra, man e orolig innan det har vil alla varit :)

Lycka till :)

• loppalina

Jojjsan!

Jag sövdes oxå för första ggn när jag opererade tuttarna. Jag var jättenervös! Men personalen var supergulliga och tog väl hand om mig ;) Det var bara att ringa på klockan om man ville ha hjälp :)

Svar på tråden Bröstförstoring