• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • lemon

Elektra 03!

Hur gick det med ärret som spruckit upp???

Mina bröst ser bättre ut nu. Jag ringde dr och det var inget konstigt. Det är ju inte sårigt o så, o jag har inte ont. Det är ju det att ärret kommer synas, det mitt på. Men det får man leva med, hellre det än se ut som innan!

Vad gör man åt hudbristningar?

• sliQ

vad är det för papper alla fått?
    själv fick jag inget mer än sjukintyget..

ni från citadell har ni andra papper?

• Swing

sliQ: Jag fick
    * ett sjukintyg (som jag inte använde)
    * skötselråd/förhållningsregler
    * återbesökstid
    * ett litet kort från tillverkaren (Inamed) med uppgifter om implantatnummer, storlek, modell osv. Läkaren hade fyllt i datum samt stämplat och signerat det, om jag minns rätt. Viktigt att spara!

• Lisa22e

Kan man inte säga på jobbet att man brytit armen. Nån som vet hur länge man är sjukskriven och har gips då????

• Jojjsan

sliQ!
    Ok men varför tyckte han inte att du skulle ha anatomiska?
    Anledningen till att jag ska ha det är att jag har vääääldigt små bröst nu..knappt en A kupa..och med "vanliga" runda implantat så kan det nog lätt bli som 2 bollar på mig om du förstår vad jag menar (och det e det sista jag vill ha)..att kanterna över på bröstet kommer synas..
    Men med anatomiska så kommer det inte synas några kanter o det får en mer normal brösform

ååhhh jag e nervös!!!!

• Jojjsan

Lisa22e..ja det kan du väl säga
    Man borde väl va sjukskriven en månad då iaf väl?
    När var det du skulle operera dig?

• Lisa22e

Jojjsan:
    31 augusti...
    Men jag blir nog bara sjukskriven 3 veckor. Jag vet inte hur länge man är sjukskriven om man bryter armen. Finns det nån här som vet???

• sliQ

Swing: tack för infon! Vore bra att få ngn form av intyg på operationen om det skulle bli ngra komplikationer!

Lisa22e: ring till ett sjukhus och fråga vad som är normal sjukskrivningstid för bruten arm! - BRa idé tycker jag! Kanske din arbetsgivare ber att få se sjukintyget å då undrar han nog ;) men du kan ju flirta m han innan så han kör på din historia!!

• Bröllopstokiig

Hallå allihopa! ja som sagt igår va det dags. op. kl vid 16.00 vaknade piggare än vad jag trodde vid jag borde må! vid 20.00 lite lätt vinglig bara *s* det blev 500cc i varje "valiga" silikon. sitter nu här och är väldans nyfiken på hur dom ser ut, man e ju tejpad. På söndag ska jag ta bort tejpen då får man se dom *jippi*
    har inte så ont ändå hade föreställt mig världens smärta men å andra sidan så knapras det tabletter hehe. det är mest vid snitten det gör ont och när man ska upp eller ner i sängen tex.
    Till Jojjsan kan jag säga att det kommer gå bra för dig åxå dom tog hand om mig jättebra kollade attman mådde ok efter och så, så du behöver abslolut inte oroa dig, ann-lie sköterskan e toppen de är bara å ringa om det va nått man undrade.

• Annika72

hmm står lite galet de jag skrivit ser jag men ni fattar nog ändå...
    skyller på värktabletterna haha

Svar på tråden Bröstförstoring