Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Var och jobbade för första gången sedan op idag, det gick faktiskt bättre än vad jag trodde. Mycket tack vare att jag slapp lyfta.
Jag vikarierar som barnskötare på en småbarnsavdelning
När har ni andra gått tillbaka till era jobb?
Hur känns det när styngnen tas bort?
Hej,
Vad har ni alla för bröstomfång i förhållande till längd och vikt?
Intressant att veta med tanke på att storleken på implantaten skiljer så mycket om vad läkaren rekommenderar.
Hej Kicky :)
Narkos läkaren ringde mig 2dagar inna operationen, så jag sa till honom att jag är nålrädd och aldrig varit sövd tidigate osv. Han e jätterolig om du får samma som jag hade :)
Tror nog att ni har kommit framt ill vad för slags implantat du ska ha eftersom det är skillnad på anatomiska o runda :) Så du e nog bara nervös :)
Du ska väl vara där 07.00 där?
Det kommer o gå alldeles utmärkt...
Jag var nervös och rädd, pratade m Charles under tiden han ritadade på mig och då försvann det eftersom han var så lugn o sa att allt kommer o gå alldels fint, så försvann nervositeten! Han smittar av lugnet på en det tycker jag är bra :)
Narkos sköterskan var också jättesnäll och underbar eftersom jag e nålrädd o grejer.
Personalen e kanon där :)
Det kommer o gå fin fint ska du se :)
Lycka till imorgon Weiiii!
Kram!
Hej tjejer!
Nu är det precis en vecka kvar tills min operation!! Börjar kännas lite i magen... har inte hunnit tänkt så mycket på det förrens nu, har börjat ett nytt jobb förra veckan, så har haft så mkt annat att tänka på...
Hoppas att det är bra med er annrs och att ni som operrat er nyligen överlever alla besvär :)
Till de som opererat er på Victoria, hur gick allt till från det att ni kom dit tills ni åkte hem dagen efter? Var ni tvugna att lämna ställer klockan 09.00? Läste nån stanns om att narkosläkaren ringer? Gjorde han/hon det till er innan oxå?
Tusen frågor som vanligt....
Om det är nån som har nått bra tips på vad man ska ha med sig så skriv gärna det!
Kram på er tjejer så länge!
smultronsaga:
Hej Hej :)
Jag var där på kliniken 07.00, satt där med några tjejer, satt o pratade.
En efter en fick vi gå och ta på oss morgonrockar, strumpor, tofflor o en skjorta. Sen så blev man ritad av charles, satte mig o vänta igen, sen så kom narkossköterskan, fick ta mina tabletter samt att hon satt i en kanyl i armen.
Sen så var det dags, blev opererad 08.50, vaknade vid 12 allt hade gått bra,sköterskorna tog bra hand om en, sen så låg man bara i sängen, ringde till alla mina närao kära för att berätta att allt hade gått bra. Nattsköterskorna var supertrevliga =)Charles kom in senare för o titta till så att allt e bra så fick man en stund o prata m honom. min op tog lite över 2h.
sen på morgonen fick vi nånting o äta, en sköterska kom med lite papper på vad jag har för implnatat, sjukskrivningspapper, o lite sånt. Jag åkte därifrån vid 10.
Så såg min dag ut :) Sen så ringde dom 3dagar efter för o kolla så att allt har gått bra osv, dom har ringt flera ggr :)
Fick en linda på brösten för trycka ner dom, den åkte av efter en vecka, stygnenen togs bort efter 4veckor, och nu ska jag på återbesök i augusti.
Min upplevese har bara varit bra o positiv.Hade inte alls ont ingenting, kände bara som lite träningsvärk.
Alla där var verkligen supergulliga.
Narkos läkaren ringde mig 2dagar innan opn.
Ta på dig bekväma kläder, en tröja m dragkedja eller ngt ej ngt över huvudet så att du måste lyfta upp armarna.
Det komemr o gå jättebra ska du se.
Lycka till :)
Hallå Isla,
Är du kvar på tråden? Hur mår du?
Har du börjat jobba än?
//Marran05
smultronsaga:
Ta med tröja som du inte behöver dra över huvudet, byxor du inte behöver knäppa skor du kan bara stoppa fötterna i.
Lycka till imorgon Kicky
Ok det låter ju bra! Hur länge blev du sjukskriven?
Marran05
Lustigt, satt just och funderade över hur det gick för dig .
Jo, jag har börjat jobba så smått nu, känns inte riktigt bra...gjorde några lyft igår och idag har jag haft ont både där snittet är och ovanför magen. Lite orolig blir man allt, går och funderar på om man ska sjukskriva sig själv i ett par dar kanske, vad tror du?
Du då? Känner du av det någonting fortfarande?
smultronsaga :
Jag blev sjukskriven i 4veckor.
Kunde ha gått tillbaka till jobbet efter 2veckor men fick inte. Har ganska lätt yrke... :)