Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Ödsla ingen energi på Xite, så får vi hoppas att "den" tröttnar.
Oops då! Det luktar bitterhet här...
Tror du på allvar att människor först nu börjat förändra sina utseenden? Pösbyxor, tandställningar, flätor, progg, punk, piercingar, moucher, vaxade mustascher, turnyr, hårfärg... I rest my case.
41:an:
Oj, blev sur och såg ditt råd för sent. Du har så klart rätt.
...Och jag tycker att det är skönt att det är mer "tillåtet" att skönhetsoperera sig idag. Tänk om jag hade vågat göra det för 10 år sedan, då hade jag sluppit mycket lidande! Nu kan jag äntligen få känna mig kvinnlig!:) :) :)
Tjejer!
Ett dygn efter min op nu. Igår när jag skrev så var jag nog lite bedövad av Citodonet fortfarande. På kvällen och natten började det göra mycket ondare.
Värst är ju helt klart att ta sig ur sängen AJ! AJ! AJ! på andra plats kommer att ta sig i sängen igen och att ändra läge i sängen.
Antar att det är så för de flesta. Så nu tar jag mitt Citodon för det hjälper ju lite. Tack och lov så mår jag inte illa!
Brösten är mer svullna idag. Dom är inte så stora det man ser mellan tejpen, men jag tror att dom kommer bli större sedan när protesen får sjunka ner i rätt läge. Fyllnaden ligger ju mest under tejpen och upp till nyckelbenen.
16 maj ska jag på återbesök och ta bort tejpen. LÄÄÄÄÄngtar dit!!!
Då mår jag förhoppningsvis riktigt bra och kan passa på att shoppa lite!
Xite:
Jag säger bara att det är MASSMEDIA som är boven i dramat. TA MTV som de flesta tonåringar tittar på. Jag menar hur ser tjejerna ut där ??
Jag bara måste prisa detta forum! Tänk så himla mycket viktig info man har fått här!
Info från dom som verkligen VET!
Det känns som att jag vet allt om siliconbröst nu. Har ju verkligen forskat i ämnet de senaste månaderna och nu har jag ett par själv och det känns än så länge bara underbart!
Undrar om jag kommer få nån sorts bröstförstoringsdepression? Jag trodde det men det kanske kommer senare, är ju bara på dag två nu ;)
Xite:Okej men om vi säger så här då? Det var min man som bestämde att jag skulle operera mig, då är det ju inte jag som har bestämt över Min kropp, bra va? (kanske ska förklara för dig att Jag skämtade om Mina op precis, det var helt och hållet Jag som tog beslutet över och ville göra Mina op,vist är det bra att vi lever i ett så fritt land att vi själva får bestämma över våra egna liv)
Och sen vill jag bara tillägga att mina barn mår alldeles förtäffligt, mycket bättre än vad många andra barn gör. Det är de barnen som det är synd om, varken oss eller våra barn.
Sen att mina op skulle påverka samhället på någotvis, så förstår jag inte det. När mina sår väl har läkt så tror jag inte att folk kommer att kunna säga att jag op mig.
He det
Izadora:
Om du är försiktig kan du kombinera två olika smärtstillande, men bara sådana som funkar helt olika, typ Alvedon med Ipren. Två olika receptfria läkemedel kan få en vansinnig effekt tillsammans, men som sagt: Var försiktig, blanda inga "starka" grejer.
En annan sak som gjore stooooor skillnad för mig var att ta tabletterna enligt instruktion och inte försöka klara mig utan tabletterna. det är mycket lättare att förebygga smärta än att bli av med den när den redan dykt upp.
Håll ut - det går över
KickanF!
Stort lycka till imorgon!
Jag ska ha sportBH från och med återbesöket. Nu har jag tejp. Men det var inte för ärrens skull som man skall använda sportBH utan för att begränsa fallet när proteserna sjunker på plats.
Att du har blivit rekommenderad bygelBH skulle ju kunna vara för att du har en tyngre protes + att dina bröst skall forma sig i bygelBHn för att hamna på rätt plats. Det kan vara så att just dina bröst skulle hamna för långt isär om du har sportBH, eller för långt ner om dom tynger på för mycket? Jag vet inte men jag tycker att du skall fråga din läkare imorgon, bara så att du får bästa möjliga resultat!
Har du bara en tillräckligt bra sportBH så fungerar det säkert det med men fråga iaf!
Tack plastgroda!
Jo, nu tar jag mina Citodon enligt doktorns ordination. Man behöver ju inte lida i onödan. Man är ju ändå nyopererad och man underlättar ju sin läkning om man inte har superont.:)