• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Izadora

Tjejer!!! :)

Jag måste bara skriva lite! Nu har det gått exakt 2,5 dygn sedan jag opererade mig och jag mår över förväntan bra!
    Tvättade håret förut. Jag klarar av att göra det mesta men tar det förstås försiktigt. Man vill ju inte skada dom nya tuttarna på nåt sätt.

Det skönaste är att jag kan ta hand om min lilla bäbis på 7 månader. Jag klarar av att göra mat åt henne och leker och byter blöjor gör vi på golvet. Jag lyfter henne inte i onödan men det går om jag måste och det känns inte som att det drar i brösten på nåt sätt så jag tror inte att det är nån fara.

Idag har jag inte tagit något citodon efter 14.00. Det känns inte som att jag behöver men vi får väl se.

Det är så skönt nu med varje dag som går så blir man lite bättre. Hoppas det inte blir nåt bakslag bara. Man får ju tänka på som sagt att ta det lugnt så man inte får tex en blödning i bröstet.

En sak som förvånade mig väldigt var att det faktiskt går att sova på rygg. Tom halvsittandes! Helt otroligt! Ett av skälen till att jag tvekade om operation var just att hur F-N ska det gå om jag inte får sova i mitt framstupa sidoläge?

Allt har gått så bra! Det är helt fantastiskt! :) :) :)

Kickan F! Hoppas att allt har gått bra för dig idag!

• loppalina

Hej tjejer!

Vad roligt att höra att ni kämpar så tappert för att sluta röka :) Tummen upp för er!!!

Jengirl: Jag känner igen det:att du känner men ändå inte! Tappade känseln i bröst vårtorna men där har det kommit tillbaka :) Men just runt snittytorna är det inte så mycket känsel :( Det känns ungefär som när man fått bedövning hos tandläkaren:D Men förhoppningsvis så kommer känseln tillbaka för dig med.

Jojjsan: Skriv ner alla frågor på papper innan du åker till konsultationen. Så slipper du få "hjärnsläpp" när du är där :D Lycka till imorgon och hoppas att du får prova några bra implantat ;)

41:an: Skönt att höra att du mår bra :) Det kommer att bli lättare att ta din lilla bara om ett par dagar skall du se.

Farida: Svårt att säga hur mycket du behöver lägga in för dina o mina mått stämmer inte alls. Jag är 1.63 väger ca 53 och har lagt in 380cc silicon under bröstmuskeln.

• loppalina

Hej Izadora!

Vad roligt att det går så bra för dig:) Om du inte vill ta citodon så ta iaf panodil för att motverka att få jätteont. Vistt är det spännande att man kan lära sig att sova på rygg på gamla dar :D :D :D

• 41:an

Tack Loppalina
    de orden värmde, det är så besvärligt att inte kunna kramas med min lilla snutta.
    En sak till jag oroar mig för är att jag på onsdag måste köra bil, eftersom jag börjar jobba, måste nog övningsköra imorgon :)

• algit

Hej Izadora!
    Kul att höra att det går bra du har gjort det värsta nu .Nu blir det lite bättre varje dag.
    Varje sån sak som att tvätta håret , knäppa jeansen, ta en tröja överhuvudet känns som en seger eller hur
    Sånt man aldrig funderat över innan.För att inte tala om när man kan sova på sidan uuuuuuuuunderbart.
    Och visst är det konstigt att man KAN sova på rygg.
    Ta inte i för mycket bara.
    Jag vet att jag tyckte jag kände mej så bra åkte och skulle handla vin köpte två såna boxar kunde knappt bära dem till bilen hahahaha fick vila flera gånger på vägen.
    Och stor kram till alla rökfria duktiga tjejer stå ut sen undrar ni snart hur ni någonsin kunnat röka.Jag har själv rökt innan underbart att slippa det.'

Farida: Jag har inte heller dina mått, sen tror jag att det är måttet runt bröstkorgen ,hur bred bröstkorg man har som gör mycket medhur resultatet blir från en tjej till en annan. Inte bara längd o vikt.

• algit

41:an jag körde bil efter 5 dagar en automatväxlad man fick ta små små rattrörelser och hopas på at inget hände som tvingade en till häftiga rörelser lite svårt.
    Körde växlad bil efter en vecka det går men känns knepigt.
    Du ska nog köra en runda imorgon för att känna efter.
    Ska du redan jobba är det en vecka sen eller ?Hur känns det?

• 41:an

Hej Algit!
    Det har gått 5 1/2 dygn nu, och det känns ganska så OK, men vissa dörrar, kapsyler och lyft klarar jag inte av.
    Jag är telefonist så jag sitter framför en data hela dagarna så min läkare trodde det skulle gå bra att jobba efter en vecka. Vi får väl se! Det är som sagt bilkörningen som oroar , men jag får ta den med automat så kanske det fungerar som för dig.

• Farida

tack för alla vänliga svar!!!

ISLA!
    jo, jag förstår att det låter en aning underligt att jag fortfarande inte träffat läkaren och min operation bara är 10dagar bort. Men det är så att jag bor långt uppe i norra sverige, å här finns ingen klinik att vända sig till. när jag pratade med Oya på Strandkliniken så tyckte hon att det vore omständigt för mig att åka ner två gånger, så hon bokade in tid för konsultation dagen innan op. Det känns okej faktiskt, eftersom jag har haft en hel del kontakt med både Oya och sköterskorna. dom svarar gladeligen på alla mina frågor :)

loppalina!
    jag förstår att det är svårt att jämföra när man har så olika kroppsbyggnad, men får jag fråga vad du hade för storlek innan och vad du har för storlek nu efter operationen?

algit!
    ja, du har så rätt så. Till mina 173cm och 68kg, kommer ett mått runt bröstkorgen på ca 80cm. jag är en ganska bredaxlad tjej dessutom :)

tack! /Farida

• Jengirl

Alltså jag måste bara få säga att den här tråden är såååå bra. . Och inte minst ni underbara goa tjejer som finns här som stöttar och svarar så gott ni kan på alla funderingar och frågor. Hit in kan man gå om det är minsta lilla och skriva av sej, fråga frågor som man kanske inte vill ringa till kirurgen att fråga. Vad det än är så kan man trippa in här och skriva några rader. Jag är glad att jag hittade hit, för nu undrar jag om jag hade klarat mig utan er.

Kram på er alla!

• Mamma till 2

Hej alla !
    Oj, vad ni har skrivit tjejer Skönt att höra det är bra med alla och jag håller mina tummar för kickanF!!
    Har tillkommit några nya signaturer också ser jag. Välkommna hit !
    Jag mår nu 2 veckor efter op super !!! Är mitt vanliga jag igen. Kan sova på sidan igen (!!! hurra), kan bära min lilla flicka långa stunder (myser), märker inte på dagarna att jag är opererad längre (dvs vig som ett kassaskåp igen). Brösten ömmar inte längre, och jag har köpt min första bikini !!!! Wow, värsta badbruttan jag kommer bli i sommar *s*. Känner mig gladare än på länge

Nu ska jag läsa ikapp. . ..

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring