• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

KickanF

Citodonet blev jag lite "småfull" på kändes det som, lixom lugnande oxå för den delen.. Ganska så skön känsla..

HAr du gått upp 3.5 kg? Oj då, dom väger mycket tuttisarna.. jag menar om du knappt har ätit nåt. En annan har säkert gått upp nåra kg nu när man varit hemma 10 dar, har inte gjort annat än ätit . Men det vill man ju inte, nu när man har fixat till sig lite vill man ju inte bli fet.. . Svårt att promenera oxå, det spänner ju som satan då.. .

• KickanF

Jag har faktiskt varit ute o gått 2 ggr idag o dessutom varit iväg på IKEA o handlat. Jag hade tänkt ta det lite lungt denna veckan, men min sambo har tänkt sig precis tvärtom. Kanske likabra, så att man glömmer att man har ont. Har förresten inte så ont, nog tack vare värk.tabl.

• Jengirl

Vad skönt att du inte har så ont KickanF.

Jag har inte heller ont så, men det spänner å drar i snitten när man är ute och prommisar.. Det är inte så skönt faktiskt. Men det går väl över det å

• algit

Hej alla!
    Jag blev liksom svullen i hela kroppen precis som man fick vätska i kroppen.
    Kändes som att jag gick upp med ,vägde mej aldrig så jag vet inte o det försvann efter en vecka eller så.

Kul med sambons jobb Kickan.
    Min jobbar oxå borta i veckorna o det är jobbigt ibland, när man får ta allt.
    Särskilt när det kör ihop sig med sjukdomar o olika träningstider föräldramöte o sånt.

Blåsippa: du är väl sjuksköterska tycker jag att jag kommer ihåg.
    Jag har oxå undrat det med pencillinet det funkar ju inte förebyggande, men det är väl om man skulle få en infektion,men samtidigt så bryter det ju ner motstånskraften eller hur?
    Känns lite trist att äta i onödan.
    Särskilt för mej som är en streptokock magnet.

• Izadora

Jengirl!
    Jag har hittils bara varit positiv men såklart kan man ju komma in i en svacka. Men jag tänker försöka tänka som så att problemen får man ta när dom dyker upp. Tills dess tänker jag försöka må så bra som möjligt!

Jag tror inte att våra implantat är farliga alls. Däremot så förstår jag att om man måste ta ut sina implantat och väljer att inte lägga in nya så lär ju tuttarna inte vara så fina...

Men den dagen den sorgen;)

• Jengirl

Isadora.

Det har du rätt i. Carpe Diem

Hahaha, ja tänk om man tar ut plantisarna sen, undrar hur snygggggaa brösten är då.. hahah..

• Izadora

Algit!
    Tänkte ju precis fråga om man samlar på sig vätska efter op!
    Min mage känns nämligen lite svullen, så brukar den inte se ut. Ser lite gravidpösig ut nu...

Å så har man ju inte varit på toan än heller. Det var vanligt läste jag ;)

• KickanF

Har just ätit en påse lösgodis. När man ändå har gått upp 3 kg kan man ju ändå få lite för det också ! NÄ, men jag känner mig också svullen, ser ut som man är i 4:e månaden. Klart att kroppen reagerar på att man opererar in ett kg främmande materia. Tycker att den känslan är lite läskig, men man vänjer sig väl.

Aligt:Min sambo har varit borta 2-3 veckor, hemma 1... osv. Skönt att han ska komma hem nu så man kan börja leva familjeliv. Men jag kommer nog att bli lite irriterad på honom i böran då jag är van vid att vara själv mkt o bestämma själv här hemma. (det blev en parentes)
    Tillbaka till ämnet. Börjar känna som någon skrev innan, att jag vill att brösten ska bli mjuka o naturliga nu. Istället för att vara hårda o ömma. Men får väl hoppas att det inte dröjer 6 mån.

• Jengirl

Ahaahhhh!!! Man blir alltså lite svullen efter en op..

Det är därför man känner sig så sådär lite småmullig.. .

När går det bort då?

• algit

Jag vet inte om man samlar på sig våtska ,men jag var defenitivt svullen under brösten ner mot magen över axlarna.
    men det är kanske inte så konstigt när dom är inne o skär i en.
    Jag tänker oxå den dagen den sorgen nu ska jag bara vara glad över mina fina bröst.

Svar på tråden Bröstförstoring