• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

Hej Linslusen. !
    Känns mkt bättre efter att ha läst ditt inlägg. Jag har också gelehallon o opererde mig på Citadell-kliniken igår. De var jättegulliga där o jag hade gärna stannat där om blivit omhändertagen i en vecka till.
    Hade du full känsel i båda bröstvårtorna direkt efter operationen ? Då jag har två småbarn så är jag tvungen att vara uppe o hålla igång. Mår ändå mkt bättre än jag trodde att jag skulle göra o har varit igång sen jag kom hem. Men när man tittar på brösten så blir man lite rädd, det var ju inte så jag hade tänkt mig att de skulle se ut. Som två stora hårda ballonger. Dessutom blev min minsting som är 1½ år sur på mig ikväll för hon brukar somna på mitt bröst o det är ju rätt omöjligt nu. Så hon gav mig en lång sur blick o la sig hos sin pappa istället. Inte lätt att förklara varför hon inte kan somna in som hon brukar.

Men som man brukar säga för att få en regnbåge måste man stå ut med regnet. ... Det var lite långsökt. Nog dags att gå o lägga sig nu.

• ISLA

Hej igen.

För mig har det verkligen vait så lätt, vist man är otymplig och sängliggande och man får vara väldig försiktig när man rör sig. Men jag förväntade mig väldiga smärtor och att det skulle vara väldigt jobbigt, så allt har verkligen varit positivt.
    Mina bröst är jag verkligen supernöjd med, kunde inte ha blivit bättre! Vist är de svullna, men de sitter där de ska och är skitsnygga .
    Enda anledningen till att de sa så måste helt klart vara för att de tjänar mer pengar på att göra så, fräckt.

• KickanF

Isadora:
    Du har nog rätt. Får ha lite tålamod o lugna sig i ett par veckor. När var det nu du opererade dig ? Ska vara rädd om mina nya bröst o ta det lite lugnare imorgon. Du har rätt i att kroppen behöver energi till att ta hand om "inkräktarna". Värktabl. gör att man tror att man kan leva nästan som vanligt. Får skylla lite på min sambo. Eftersom jag inte gnäller utan verkar pigg, så tror han att jag kan hålla igång som vanligt. Det var inte bara IKEA, utan Apoteket, MC Donalds, m mera. (men där fick jag in på toa o fick upp hela frukosten).Men imorgon ska jag gnälla lite extra o stå på mig. Ut o gå lite bara om vädret är Ok. Då kanske tyngdlagen gör sitt till o får ner brösten lite i rätt läge.

• Izadora

Kickan F!
    Aj, aj då! Det är säkert så att du tagit i för mycket idag!
    Är oxå säker på att man blir lurad av Citodonet, man tror att man inte har så ont. Då gör man lite dumma saker...jag har tex lyft min dotter idag... Vet inte om det är farligt men iallafall...

Som tjej så gnäller man ju inte över smärta så som en kille skulle göra. Tänker om det hade varit min sambo som var i min sits så hade han nog inte varit ur sängen än...
    Jag opererades i lördags förmiddag!

• lemon

Hej på er!
    Izadora, hur går det? Har inte hunnit läst så mycket, bara sista sidan. Du mår som jag gjorde i början, det är jättejobbigt. Men du har de första värsta dagarna bakom dig!

Igår lossnade tejpen för första gången. Visste inte vad jag skulle göra, så jag ringde min dr 21.15 på kvällen... Det var tydligen bara o tvätta med tvål o vatten o torka o sätta på ny tejp. Men det såg inte fint ut. Fick panik o kunde knappt sova i natt. Det bli säkert fint med tiden, men jag blir så orolig för minsta lilla.

Annars har jag inte alls ont o kan göra nästan allt hemma nu. Gör inte ens ont på morgonen nu!! De börjar mjukna o se bättre ut oxå. Fast det vänstra sitter fortfarande lite längre upp, men det ger sig nog.

Kram på er alla, och håll ut alla nyopererade!

• KickanF

Hej Lemon. Du är inte den enda som är orolig. O ang att du ringde läkaren. Jag drömde faktiskt (vilket betyder att jag mot alla odds lyckades somna sittandes) inatt att jag ringde till min läkare kl 12 på natten när han höll på med en akut operation och då sa han - Varför ringer du NU ! Konstig dröm, men jag ska ringa min klinik idag o fråga om brösten verkligen ska vara så stenhårda o spända. Ok jag la ju inte rätt mkt, 500, men samtidigt så hade jag ju utammade bröst med rätt mkt skinn över om man säger så. Annars ser de bra ut i storlek o med tröja på är de helt perfekta i storlek. Men man vill ju att de ska se normala ut NU. !

• KickanF

Isadora:
    jag lyfte också min 15-mån dotter igår upp i vagnen. Nästan omöjligt att göra något sådant känns det som. Men annars försöker jag gosa med henne från golvläge o min sambo får göra lyften.

• lemon

Har ni som bytt tejpar märkt att det gör ont där ni bytte? JAg bytte igår kväll, då lossnade den första. Nu ömmar det där, gjorde det inte innan. Och det luktade illa. Känns det igen? Kunde inte sova pga detta.. Man blir orolig för allt!

KickanF
    Mina var oxå stenhårda i början. Nu är det 3,5 vecka sen o de börjar mjukna. Nu känns det som när mjölken rinner till när man ammar. Det blir bätte, jag lovar! Ha tålamod, som min dr brukar säga! Jag la in 300 o de var hårda ändå.

Kram.

• Swing

Till Lemon och KickanF:

Ärren ser ruggiga ut under de första 4-5 månaderna. Det är nu 8 månader sedan min operation och skillnaden är stor. De bleknar och blir till tunna, vita streck. Ena sidan är snyggare än den andra, men det kommer att fixa sig med tiden.

Brösten känns väldigt hårda och spända under några månader, sen slappnar bröstmuskeln och allting av och dom mjuknar och känns mer naturliga, precis som vanliga bröst.

Ta det bara lugnt, ingen panik! Det blir bra, men tar sin tid!

• Bröllopstokiig

Hej igen ISLA!

Ja jag antog det för jag tyckte det lät helskumt att man skulle dela upp det i tre delar. Så jag rekomenderar inte plastikkirurgicentrum om någon tänkt gå dit!!
    Jag hoppas verkligen att jag mår lika bra efter min operation som du=) Hört att man sover sittande, stämmer det??
    Rinner det vätska båda från brösten och magen??
    Vilken storlek har du nu och vilken hade du (har läst det men minns inte)
    Hur lång tid tar det innan man "är sig själv"???
    Vad betalade du för dina om jag får lov att fråga...
    Jag längar verkligen efter att bli av med det överflödiga och få upp brösten...
    Jag är 24 år och kan inte ha ngt på mig länge förutom mjukis byxor och swettis tröjor=(

Svar på tråden Bröstförstoring