• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Börjar känna mig förkyld, det kan väl inte vara farligt att bli det nu en vecka efter op? Man kan väl inte bli förkyld i tuttarna oxå . Föresten, hur märker man att man har fått en infektion efter operationen. Hur märks den, och hur lång tid efter op kan man få det.. ?

• algit

Jengirl: Jag tror inte att det är farligt att vara förkyld.Tvätta händerna noga bara om du pillar vid ärren.
    Om man får en infektion får man nog väldigt ont o feber.
    Jag fick pencillin att äta för inte få infektioner att ta en vecka fick inte du?

• Jengirl

Hej algit.

Jag fick en dos antibiotika i samband med op. Inget veckan efter.

Jag har en kompress med kirurgtejp över, den skulle sitta kvar tills det lossna sa han. Men jag har god lust att titta hur ärren ser ut.. . Men hjäällpp vågar inte heller...

• blåsippa

De flesta kliniker ger ej antibiotika efter op i förebyggande syfte. Det är ju onödigt att äta om man ej har en infektion o det är inte speciellt vanligt att man får en infektion efter bröst op om man gör enl förskrifterna. Tex duschar med descutan osv. Och låter op såret vara i fred.

Tecken på infektion är smärta , att området vid stygnen är rött, svällt, värme ökat, kan komma var, man kan få feber. Har man teckebn på inf ska man kontakta sin dr o då bli insatt på antibiotika. Men som sagt det är ovanligt med infektioner.

• Jengirl

Blåsippa.

Jo just det, han sa att det var dumt att skriva ut antibiotika i "onödan" om jag ändå inte skulle behöva det. Men som sagt jag fick en dos ändå när jag opererades.

Risken med infektion lär ju vara störst dom första dagarna när såret är relativt öppet, eller kan man få det senare tro?

• blåsippa

Ja risken för infektion är störst den första tiden.

• KickanF

Jengirl:
    tänkte samma som dig i eftermiddags när jag låg o vilade o kände att jag började få ont i halsen. Att det kanske skulle "sprida" sig till tuttarna. Var faktiskt lite rädd också att operationen inte skulle bli av då jag fick ont i njurarna 2 dagar innan. Det beror på att jag haft problem med många UVI senaste året. Men började på pencillinen dagen innan op (vilket jag skulle) o ska äta den i en vecka till. SKa väl bita på ev. inflammationer varstans i kroppen.

Förresten förutom att jag är glad för mina nya bröst så kom det en annan glad nyhet idag. Min sambo har fått nytt jobb idag o ska sluta jobba uppe i Norge. Mindre pengar, men det är ju inte allt.

• Jengirl

Alltså jag må vara knäpp men jag har varit sååå glad över att jag har gjort det här. Nu den senaste dagen har jag blivit mer och mer tänksam. Har jag verkligen gjort rätt, är det farligt för kroppen att ha implantat, hur kommer det se ut om 50 år för oss? kommer dom på att det här är livsfarligt osv osv.. Puuuhhh, varför kommer dessa tankar nu? . Nu ska det ju bara bli bättre å bättre. men så tänker man å tänker..

• Jengirl

KickanF

Vad kul för dig att sambon kommer hem.
    Ellr ska han jobba borta ändå men inte i Norge??

• KickanF

Nä, Jengirl. Han ska jobba på hemmaplan här i Hbg. Nåt jag velat länge då han varit borta mkt.

En fråga: är det någon mer än jag som tycker att man blir lite "lurig" av Citodon. Jag mår inte illa eller så av dem men min sambo m flera tycker att jag pratar knepigt, som om jag druckit nåt.

Fick bevis idag för att brösten måste vara svullna. Jag la ju in sammanlagt ett kg, men har gått upp 3,5 kg. På 2 dagar !! O har ju knappat ätit något så det kan det ju inte bero på.

Svar på tråden Bröstförstoring