• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

Mamma till 2:
    När var det nu du opererades.? på sätt o vis ska du nog vara glad att du klarat det utan Citodon, man blir lite knepig i humöret av dem o lite lullig. Jag tog ingen i förmiddes o la mig o dåsade till. När jag vaknade var det inte kul, aj, aj, aj. Men efter 2 Citodon var jag helt lugn o smärtan släppte, en befrielse. Men det är ju bra att du klarat det utan.

O bra om du säger till om ett info-blad på återbesöket.Det kunde ju stått lite om de vanligaste "biverkningarna" efteråt o vad man kan göra åt dem. det får man ju t ex efter en förlossning. Kan jag också försöka göra när jag ska dit 25/5, men jag ska ha med mina 2 småflickor då, inte säkert att jag hinner alltså.

I vilket fall så har man ett par tuffa veckor framför sig med svullnad, värk o en del oro. Men man får väl tänka att man får lön för mödan sen till sommaren.

• Jengirl

kickanF

Jag ska på återbesök imorrn, ska fråga om det kluckande ljudet då, återkommer till dig sen om svaret...

• KickanF

Jengirl: Oj, är det redan 2 v sen du opererade dig. Tycker du att din svullnad har gått ner mkt ? Är du nöjd och så med storleken o annat, förutom kluckandet ?. Du har säkert skrivit om det här innan, men det är ju så många här nu, svårt att hålla reda på alla.

• lemon

Jag håller med er KickanF och Jengirl.

Man skulle få mer info efter operationen. Jag fick med mig ett papper hem, det stod bra grejer där, men jag saknade mycket. Min dr sa att jag gäran får komma med föslag på förbättringar, för de vill naturligtvis leva upp till våra förväntningar. Så säg till era läkare så kanske andra patienter kan få bättre info.

www.qvinna.info finns bra checklistor att läsa. De läste jag innan operationen o även efter.

Det är en hel del man får stå ut med efter en operation!

• Jengirl

KickanF

Nej det är inte 2 veckor sen, det är 8 dagar sen. Jag har aldrig varit speciellt svullen.. tror jag. Ok kanske lite, dom har blivit lite mindre. Men dom har satt sig finare än första dagarna. Kanske har hängt till sig lite. Jag blev förvånad för redan efter nåra dar så mjukna dom. Jag trodde det skulle dröja flera månader. Ok, dom är inte supermjuka, dom är ju hårda, men jag trodde det skulle kännas som sten. Med strl är jag nöjd, men jag måste tyvärr erkänna att jag trodde dom skulle bli större, (trodde jag aldrig skulle säga det .) Men som sagt jag ville inte ha jättebomber utan fina och normal stora bröst som är lagom till min kropp. Så jag får vara nöjd, för jag har fått det jag ville ha från början.
    Jag har inte så ont i brösten längre, förutom i snitten där det bränner och svider om man inte har rört sig på en stund, verkar bli värre om man ligger stilla. Å så det här kluckandet som kom idag, men det ska jag fråga om i morrn.

Själv då? Hur känns det nu? Nöjd med strl?

• KickanF

Jengirl:
    Oj, då har du haft tur. De flesta brukar ju prata om 3 veckor av svullnad. Du kanske har bra "läkekött".
    Jag har faktiskt så mkt som 550. Var först inne på 450, men när man hört om alla som trodde att de skulle bli större+ att läkaren sa att man skull lägga till minst 50 ml på ristestet för att det skulle stämma, så drog jag till med 550 då. Hade de inte varit så spända o hårda så tycker jag nog att storleken är ok. Ser bra ut med en tröja på. Och som ssk sa efteråt, de passar ju till min kropp för övrigt. Är inte trådsmal, har lite höfter o rumpa. (ja, de orden använde hon ju inte förstås). Hade ju utammade bröst o en hel del "hud över" . Vilken storlek var det nu du tog ?

• Jengirl

KickanF

Ja det beror ju på hur man ser ut i kroppen, skulle jag ta 550 så skulle jag bara två tuttar .

Jag har 295 gelehallon ( nästan hälften av det du har . Tror jag har skrivit att jag har 300 här nånstans men det är feeel, jag vela mellan 300 å 295 hahah, lixom ingen skillnad. Men ändå när man står där och provar ut, jag var livrädd för att dom skulle bli för stora. Så det fick bli 295. Tror du verkligen kirurgen beställer in 295, tror du inte han körde med 300 ändå?? . Aaa jag vet inte.. Får man fråga hur gammal du är? Lite kul att få lite hum om personer man pratar med här..

• ISLA

KickanF:Var någonstans opererade du dig? Har för mig att du skrev att det var på Citadell, men det känns inte som om det är samma ställe som jag har op på, för det verkar vara så mycket som skiljer sig åt ifån vad jag har fått för info m.m därifrån?

• Jengirl

bara va 2 tuttar skulle det stå

• KickanF

Aaaah, så skönt. Min sambo tog våra två små töser o åkte ut till farmor o farfar=lyx.

Jengirl, jag velade ända tills 10 min innan jag blev sövd. De hade ju tagit hem båda storlekarna för att jag skulle hinna prova, men det blev det aldrig tid till. Lite oorganiserat. Enl läkaren var det ingen större skillnad på 50 ml hit eller dit. Med tanke på att alla sagt att de var rädda för att det skulle bli för stort o sen efter operationen ändrat sig till att de troddde att det skulle bli större så gick jag på det större.

Jag har för mig att du inte har fött barn, eller hur var det ? När man kollar på före- och efterbilder så ser det väldigt stort o bolligt ut på dem som lägger in över 400 som inte fött barn. Men de brösten kanske också hänger till sig efterhand. Men det var kanske tur att du inte tog större ändå, även om du trodde att de skulle bli större.

Nä, nu ska jag passa på att vila en stund. Citodonen har börjat att verka.

Svar på tråden Bröstförstoring