• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Gnägget

Nä sova på mage kan man nog inte göra på ett tag.

• linslusen

KickanF: Jo jag kände också så i början, Ahh vad har jag gjort, speciellt alla komplikationer som kan uppstå, men jag ringde kliniken när jag blev orolig pratade med vänner som också har förstorat bröste (vilket du gör här på BT :)) Så allt det gick över.
    Nu känns det skitbra, är glad och stolt över mina bröst!
    Du kommer o känna dig lugn med tiden, som alla andra har gjort.. Det är läskigt i början, men det fixar sig tillslut!
    Nja, min nålrädsla är nog kvar, är lika rädd för nålar som innan operationen..!!Ush ush!! hihi..!!

Vad säger din kille om allt detta då? hur har din familj o vänner reagerat på att du skulle förstora brösten?

Ha det bra i vårsolen :)

• Plastgroda

Gnägget:
    Känseln kommer tillbaka då de avskurna nerverna växer ut igen. det brukar inte vara något problem.

Mammografi går inte att göra på samma sätt om man lagt in implantat, särskilt inte om implantatet ligger framför muskeln. Istället får man berätta om implantaten för sin läkare, så gör de en annan typ av undersökning, oftast magnetröntgen.

Hoppas att det var svar på dina frågor

• KickanF

Ang: mammografi så ringde jag till röntgen o frågade o de sa att det är så vanligt nuförtiden med implantat så bara man sa till innan så var det inga problem. Läkaren får använda sig av en annan teknik. O om implantet ligger bakom bröstmuskeln så var det mkt lättare att röntga.
    På klin där jag op brösten så sa de också att om man har implanatat så är det lättare att själv känna efter om man får någon förändring i bröstet.

• ISLA

KickanF: Det är precis vad jag också har hört.

• Farida

hejhej alla!!

idag är det 1 vecka kvar till min op!!! jag längtar så otroligt mycket!

jag har varit snusfri i snart 3 dagar nu! det har varit ganska jobbigt faktiskt...men det funkar om man får mumsa på lite godis istället :)

funderade lite på hur ni känt er efter operationen. jag ska sova över 1 natt..men tror ni att man klarar av att ta pendeltåget hem sen (förutastt att någon hjälper mig med väskan)

jag jobbar i butik.. säljer skor. det innebär en del uppackning och liknande. tror ni att jag kommer kunna jobba efter 3veckors ledighet?
    jag förstår att allt sånt här är väldigt individuellt...men jag tänkte bara kolla lite.

tack för svar! sköt om er allihop!

• KickanF

Hej Farida:
    Jag rekommenderar inte att ta pendeltåget hem. Även om man inte kanske har så extremt ont p g a smärtstillande osv så har man ändå varit med om en operation. Jag tyckte jag mådde prima när min sambo hämtat mig. O vi åkte till MC Donalds, men väl där så fick jag in på toa o fick upp hela frukosten. Rätt vanligt när man varit sövd. Sen känner man sig omtumlad på psykiskt o fysikt.
    Smart att ta 3 v ledighet. Jag var inställd på att ta 2 v semester, men sen när läkaren sa att man hade rätt till att vara sjukskriven så tyckte jag att det var bra för då behövde jag inte nalla av min semester. Men det ångrar jag nu då jag inte berättat varför jag är hemma. Bara att jag ska opereras. Hade varit mycket smidigare att komma undan frågar om jag hade tagit semester !
    Men på 3 v så kommer nog både kropp o själ att återhämta sig rätt bra tror jag. Förresten, vad ska du ha för implantat o vilken storlek. Kanske du skrivit om det innan, men inget jag sett.

• Jojjsan

Hello!

Filippa28: Jag var på en klinik här i uppsala.. mm det känns verkligen förrvirande just nu..

Men det e lättare sagt än gjort att byta o gå till en annan klinik som en del skrev..
    Den närmaste staden e ju sthlm, men hur ska jag komma därifrån efter operationen? känns mycket bättre att operera sig i sin "hemstad" om ni förstår vad jag menar..
    Och sen har/är jag ju helt inställd på att operera mig i juni (har planerat o sagt ifrån en del jobb osv) Och om jag skulle gå någon annanstans får jag nog vänta ett bra tag på operation.

Izadora: Ja jag tänkte samma sak att hon kanske hade en dålig dag..
    Men hon svarade faktiskt på mina frågor o så..vi satt o pratade o jag ställde frågor under samtalet o hon förklarade en massa..så det var ju inte så att hon "vägra" svara på frågorna!

Och jag vill eller rättare sagt jag SKA operera mig, jag ändrade mig inte på den punkten när jag var där men jag blev som sagt lite besviken på allt..

Jag funderar faktiskt på att ge det en till chans! Fick tel nummret till en jätte gullig sköterska som arbetar där..
    Tänkte kanske att jag skulle ringa henne o förklara hur jag känner o kanske komma på ett till besök! så jag får se om jag ändrar min uppfattning.. Eller vad tycker ni? har ni nå bra tips??

Och sen går jag ju till en klinik för att betala för ett par nya bröst och inte för en läkare som ska smöra sig för mig..huvudsaken e ju egentligen att hon e duktig på sin sak!
    men det hade ju känts mycket bättre om hon inte var så stressad på slutet!!

Fan vad det här e jobbigt! känner mig verkligen kluven!

Kram på er alla o tack för att ni finns!!!

• Mamma till 2

Opererades på citadell. Ska man betala för att gå på återbesöket ? Undrar om jag måste till banken innan jag ska dit imorgon, har nämligen ingen tid !

• KickanF

Linslusen:
    Jag hoppas att jag också kommer att bli nöjd sen, men just nu känns det som om jag skulle tagit lite mindre. Men om de svullnar av o sjunker ner, vilket jag verkligen hoppas, så blir det bra. Önskar nästan man kunnat se in i framtiden ! Har extremt mtk blåmärken under brösten, mörklilablå. Inte grannt.
    Sen är det ju en kymig känsla att man har opererat in så mkt främmande materia kroppen, känns just läskigt. Men när det onda försvinner och ärren läkt så kommer man väl inte att tänka så mkt på det och oron släpper. Längtar till den dagen kan jag säga.
    Har flera väninnor som op sig, men det var så länge sen (mer än 10 år sen) så de har glömt hur det var i början.

Min pojkvän trodde att de skulle bli större. Sen tycker han att jag sitter här på BT för mkt o knappar. Tjocka släkten o jobbet vet inte om det ännu. Mest mina väninnor o svägerska som också funderar på att op sig.

Svar på tråden Bröstförstoring