Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Var på konsultation i onsdags, var jättenervös innan. Tänk om jag inte skulle kunna göra en förstoring.
Men allt gick jättebra, ska opereras den 7 juni.
Min läkare kommer att prova flera olika inlägg under operationen för att se vilket som passar min kroppsbyggnad bäst, känns väldigt tryggt.
Kommer att ta kapselförsäkringen också, det är lika bra.
Är det något speciellt jag bör tänka på innan/efter operationen?
Inläggen kommer att läggas in via armhålan, är det någon här som också har gjort det?
Tacksam för svar!!
En lite fundering. Hur kommer han att prova olika inlägg under op??Olika material eller storlekar?
Jag har nämligen aldrig hört att någon läkere gjort så utan man brukar ju innan bestämma vilken sorts implantat man vill ha o tillsammans komma överrens om lämplig storlek. Var ska du op dej?
Tycker det låter konstigt att han ska prova olika implantat under op. Det tar ju ändå rätt lång tid och kräver rätt mycket jobb att få in mplantaten genom den lilla öppningen i armhålan.Och vad gör han med de som har varit inne i dig som du int sk ha?Han använder väl inte dem till and´ra patienter?!? Sen kostar ju varje implantat en del, får du betala för alla implantat då?
Vilken typ av inlägg är bestämt, det är storleken han kommer prova ut. Han kommer att se vilket som ser mest naturligt ut, vilket inlägg som passar min kroppsbyggnad bäst. Jag har sagt att jag vill ha B eller C-kupa och att jag vill att det ska se naturligt ut. Operationen kommer att ta en timme, att göra själva fickan där inlägget ska vara tar inte så lång tid utan utprovningen är det som tar längst tid.
Jag ska operera mig i Malmö.
Operationen kostar 35.000 och då ingår även återbesök, försäkringen går på 3000.
Vad han gör med de andra inläggen vet jag faktiskt inte, men han har nog en aning om redan innan ungefär vilket som kommer passa mig bäst så jag tror inte att han kommer prova så många.
Vilken sorts inlägg ska du ha?
Är det koksalt så sätter man in implantatet o fyller det sedan med koksalt.
Pillan6:
Här är en till som undrar var du ska operera dig o som tycker att det låter konstigt att prova ut implantaten under op, och spec. när det ska ge armhålan ??? Och under op. ligger man ju dessutom ner så då kommer ju inte resultatet till sin rätt ändå.
Ang. vad man ska tänka på före o efter operationen så gå in på qvinna.se, där står i princip allt. Kanonbra sida.
Oj, skrev visst om varandra. Men är ändå liten nyfiken på vad kliniken heter ?
OJ ! OBS, det skulle vara qvinna.info
Hej pillan 6
Jag har snitt i armhålan.
Är det koksalt? så gör de så ibland (gjorde på min syster) att de fyller på vätska o ser vad som blir bra under op.
Andra implantat låter det konstigt eller ?
Hej hej!
Jaha nu har det gått 10 dar sen min op. Jag mår bättre, men det här med sovandet vet jag inte. Ligga på rygg i 10 dar i sträck är inte så skönt längre.. . Nu har man fått ont i ryggen oxå. Men jag vågar knappt prova nån annan ställning heller. Är så rädd för att det ska flytta på sig el nåt. Har ju anatomiska så om det vrider på sig är det ju inte så fint.