Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
ISLA:
Jamen det är ju den coolaste. Nä, skämt åsido. Satt o tänkte på det där med Metadon. Jag jobbar på beroendemott o vi jobbar ihop med Metadonmott där pat går för avgiftning. Har förstått att det inte är bra att äta Citodon (vilket jag fick recept på, men fick själv hämta ut tabl) någon längre tid då det är bereondeframkallande, men en vecka ska väl gå bra. Låter logiskt att de är bereondeframkallande för man blr lite lurig av dem, spec om man är hungrig näar man tar dem.
Oxynorm??
Liknande preparat som oxycontin...
blåsippa:Nja, kanske. Kan vara det. Sitter du och läser igenom halva FASS nu eller ? Käner igen namnet gör jag, men är inte helt säker.
Nu slår vi snart 1000 sträcket tjejer!
Jag fick förresten även Dexofene o Ketogan, men bara på natten på kliniken. Det där morfinliknande ni tänker på var kanske det som var flytande som man drack precis innan man skulle in på operation. Det som de kallade för den "lilla röda drinken". :D
Precis vad jag tänkte där om 100 sidor. Nog inte många trådar här som kan klå det.
blåsippa:Alltså Oxycontin.
KickanF:Är citadon ett metadon preparat?
KickanF:
Kan man bestämma sig strax innan operationen? beställer dom inte hem den storleken man kom fram till från början??
är inte heller ute efter jätte pattar men ändå stora om man jämför med det man har nu *asg* kan förstå om dom ser enorma ut i början men ju mer svullnaden går ner ju bättre blir det ju eller hur.
nackdelen efter op e att man skaffar sig extra kilon som man försöker ta bort *tihi* men de kan de va värt....
Ja visst kollade jag lite i fass men dessa är vanliga preparat där jag jobbar så alla känner jag bra till.
Ja tänk vilken aktiv tråd detta är, kul.
Detta är tredje tråden i samma ämne som startat jag startade den första o öppnade den andra tråden när det gått tre månader o den första stängde. Den tredje tråden - denna öpnnades som sagt av loppalina när den andra tråden stängdes....Så vi har hållt på ett tag.
Men jag tyckte det var kanon att få råd, tips o stöd inför min op o kul att så många känner likadant.
Citodon innehåller paracetamol som tex i alvedon o även kodeinfosfathemihydrat.
Ej metadon.
Nä, det tror jag inte. Fast namnen påminner ju om varandra. Ska höra på jobb när jag kommer tebexs, förm på måndag. Har inte jobbat där mer än ett par mån o på min mott får pat mest Antabus.