• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

Mamma till 2:
    Nä, det tänker inte jag betala för. Tar för givet att det ingår. Har för mig att det stod någonstans. Det är väl eg. bara medicinerna som inte ingår.
    Lycka till imorgon förresten.!

• ISLA

Mamma till 2: Nej det behöver du inte. Man betalar bara för första konsultationen och för operationen, inget för de andra besöken. Man kan t.ex gå på flera konsultationer innan op, men man betalar bara för den första.

• ISLA

Kickan F: Fick du betala för dina medeciner? Så olika det är med allt, på Citadell får man alla piller man behöver efteråt.

• linslusen

KickanF: oj... nå blåmärken hade inte jag, inte en enda, det är helt otroligt eftersom jag får blåmärken av minsta lilla grej så fick inte jag det av en operation. Ganska lustigt.
    Okej. jag var jättenervös för o säga det till mina föräldrar speciellt mamma, men det gick jättebra... hon betalade halva dessutom :) Min kille ville inte att jag skulle operera mig men han stöttade mig till 110% så det kändes skönt, dessutom tyckte jag att det var ganska kul att han fick ta hand om allting i hemmet hehe..!!
    Jo, din oro kommer o släppa när det onda har försvunnit och dom börjar kännas bra... Min oro har släppt, samtidigt så kan jag iblnad komma o tänka på kapsellbildning, eftersom man fortfarande kan få det, det kan gå 1 dag till 5år innan man får kapsellbildning, eller så slipper man det vilket e ganska vanligt idag med nya implantat o nya tekniker.

Du hade 550cc eller hur var det nu?
    Vad har du för kupa nu tro, dete ju fortfarande svullet så man kanske inte kan se det riktigt än...

Ha det bra!

• Annika72

Till Jojjsan....
    Ska också opereras i juni på samma klinik.;o)
    Va på konusltation för ett 2 veckor sen
    ditt intryck av henne stämmer hyffsat med det jag va med om, men jag förväntade mig inte heller att bli bästis men läkaren direkt jag berättade vad jag ville och hur, hon visade olika inlägg och berättade skillnaden m.m undrade om jag hade frågor och hon besvarade dom bra. även sköterskan "som va jätte gullig" som du berättade om gav mig sitt mobil nr. och de va bara å ringa om de va nått. jag har velat detta i flera år så jag reagerade som sagt inte så starkt på att hon verkade lite stressad på slutet... hon hade en patient som låg å väntade *Asg*
    lång historia kort, hennes meriter räcker långt för min del tror hon är jätte duktig jag tycker att du ska ge henne en chans som sagt hon verkar ha mycket just nu, iallafall vad hon berättade för mig.
    lycka till säger jag..

• 41:an

Hej!
    Gnägget: Jag "får" inte sova på mage på 6 veckor enligt sköterskan.

Jengirl: Efter att min tajta bandage topp tas bort på Tisdag ska jag ha en tajt sport BH antingen i 3 månader eller till det gått 3 månader efter operationen, jag vet inte säkert, jag ska då ha den dygnet runt. Hoppas det är värt mödan, och undrar vad det blir för skillnad på de olika tillväga gångs sätten.

mamma till 2: Alla mina efterbesök ingår i operations kostnaden + 2:a konsultationen, det var bara den 1:a konsultationen som jag betalade 350:- för.
    De medeciner jag fick med mig hem var 4 Ketogan till natten och 6 voltaren, sedan fick jag ta ut på recept om jag behövde mer.

• Mamma till 2

ISLA !
    Både jag och KickanF opererade på citadell. Jag fick inga piller med mig hem. Han skrev ut både citadon, tradalon och pencilin tabletter på recept.
    Vad konstigt !
    Kan det ha att göra med att du gjorde magen också tro ??

• Jojjsan

Hej Annika72!!
    ååhh ere sant? hehe känns lite lättare nu när jag läste det du hade skrivit!
    Jag vet! just det att hon har så bra meriter gör att det känns som om jag vill göra där ändå...verkade hon också stressad med dig eller? Känner du nån som har opererat sig där tidigare?
    Vad ska du ha för implantat da? jag valde gelehallon anatomiska..den mjukaste sorten..
    när i juni ska du opereras då? (om du vill svara på det)

Ciao!!

• ISLA

Mamma till 2:Jag opererades av Dr. Cosmo och penicilinet fick jag betala själv och påbörja kuren innan op. Men när jag åkte hem så fick jag ett stort paket med Panodil + ca 10-12 tabletter som jag inte kommer ihåg vadde heter, men det var morfintabletter. Han har slutat att ge de metadontabletterna som ni andra tycks ha fått, p.g.a att det är så många som får biverkningar av dem. Blev t.o.m tillfrågad av sköterskan när jag var där i måndags ifall jag ville ha fler morfintabletter.

• Jengirl

Jojjsan

Jag har anatomiska gelehallon, så är det nå du undrar över är det bara å fråga

41:an
    Ja man kan ju undra vad det är för skillnad. Alla kliniker gör ju olika verkar det som. Så då kan man ju undra om det finns något rätt eller fel när det gäller det här..

Svar på tråden Bröstförstoring