• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Izadora

Jojjsan!

Usch! Jag led med dig när jag läste vad du skrev! Ett sådant bemötande är ju inte vad man behöver! Det är ju "vardagsmat" för dom men inte för den som kommer dit.

Tyckte att Doktorn behandlade dig respektlöst. Usch! Kanske var hon stressad men du är ju en eventuell kund och då ska hon vara trevlig tycker jag.

Efter min konsultation så kände jag glädje i hela kroppen och kände att jag verkligen ville göra operationen. Hade jag fått ett sådant bemötande som du så hade jag nog lätt kunnat tappa modet. Jag skulle nog börjat fundera på att kanske skita i alltihop...

Tack och lov så blev det inte så. Jag tyckte min Dr var trevlig, men det är klart att jag tänkte att han gör det här för pengar och här sitter jag och är en av dom som blir lurad...

Men iaf...Om jag var du så skulle jag nog inte operera mig på den kliniken. Hon tog sig väl knappt tid till dina frågor? Usch! Jag blir så irriterad!

Låt inte detta slå ner dig! Tänk efter vad du vill. Om du fortfarande vill operera dig så kan du väl ringa runt till andra kliniker. dom kan ju ha fått nåt återbud?

Eller så gör du din op där. Du kanske kan tänka att hon bara hade en dålig dag. Du får säkert jättefina tuttar men kanske inte så kul att ge henne pengarna

Det är upp till dig men jag tyckte så synd om dig när jag läste det du skrev!!!

• linslusen

Izadora: Jodå det kommer bli bra ska du se :)
    Jag har 460cc, fick en stor d-kupa, hade b innan! Vart opererade du dig nånstans?
    Jag blev opererad på Viktoriakliniken.
    Superbra där :)

• KickanF

Linslusen:
    då hamnar vi kanske på samma storlek. Jag är 165 cm o vägde 61 innan operationen.Jag hade en utammad A innan o tog ju 550. Just nu känns det som om jag skulle tagit 150, men det blir säkert bra om ett par v..... när de format till sig. Har snart tagit mig igenom 3 dagar o som jag själv brukar säga:
    det som inte tar kål på en gör en starkare.

• loppalina

Hej allihopa!

Oj vad ni har skrivit mycket idag :o Visst märks det att det ömmar o blir lite svullet när man skall börja att göra dem vanliga hushålls sysslorna igen, men det blir lättare o lättare skall ni se ;)

Jojjsan: Du skall ju känna förtroende för din läkare och gör du inte det tycker jag att du skall söka dig någon annanstans!

När jag hade varit på min konsultation var jag beredd att ta första bästa operations tid :D Men jag samlade mig och beställde den sista dem hade innan sommarstägningen :) Hade bestämt mig innan för att jag skulle operera mig på vintern (för bästa läknings resultat). Men men så blev icke fallet jag kunde inte hålla mig så lääänge :D :D

Tänk på att ta hand om er tjejer o lyssna på era kroppar och ansträng er inte för mycket.

• algit

Oj vad alla skriver idag.
    ISLA: jag vet inte slutresultat i vikt för jag la inte den siffran på minnet när läk. mätte mig på konsultationen, tyckte väl inte att det var intressant då ,nu hade det ju varit.Men en 70 e är perfekt
    til mej nu.

Jojjsan:Trist att läkaren var stressad o allmänt ointresserad,man måste nog känna förtroende för läkaren.
    Min läkare var oxå stressad när jag var på återbesök och det kändes inte bra när man har massa frågor.
    Men på en konsultation är det ju jätteviktigt att det känns bra.
    Jag var på mini 1 1/2 timme.

Linslusen: Man kan visst träna beror på vad givetvis ,man känner ju meddetsamma om det inte känns bra då får man ta det lugnt.
    Jag har inte tränat nåt som har med styrka i bröstmuslkerna att göra.
    Men att använda benen i konditionspass typ spinning,step up har gått utmärkt
    Min läkare sa lyssna på din kropp gör det som känns bra.

• algit

Hej igen linslusen missade en fråga.Jag opererade mig på citadell kliniken i Landskrona.

Att bröstvårtorna är olika högt ,det är mina också och den ena är större än den andra.
    Jag har aldrig tänkt på det innan ,men nu stör det mej när brösten annars är så perfekta man ÄR knäpp eller hur?

• ISLA

Jojjsan:Vist var det väl du som bokat tid för op innan du träffat läkaren? Glöm inte att kolla upp så att du får avboka tiden om du nu bestämmer dig för att gå till någon annan läkare!!

• linslusen

Kickan F: Okej, jag tror du kommer bli nöjd när du ser det "riktiga" resultatet, visst e det jobbigt nu i början med det kommer o va värt det. Jag är otroligt nålrädd och trodde ALDRIG i livet att jag skulle klara av att ha en kanyl i armen, men jag gjorde det, var så stolt :)
    Jag är 159lång o väger 56, brösten ser alldels perfekta ut :) Jag tror dina bröst kommer o bli fina eftersom nu är dom fylliga o så :) va kul :)

nu ska jag sova!
    Ha det bra!!

• linslusen

Algit: Okej, dåså, ska ringa till kliniken och fråga igen, skulle så gärna vilja gå på spinning!!! *Längtar* :)
    Verkar vara många här inne som har opererat sig på Citadell...

Nu sova dags!

Ha det gott!!

:)

• Izadora

Hej!

Nu måste jag bara få klaga av mig lite ;)!

Jag skulle försöka sova utan att ta nåt Citodon för jag hade inte så ont. Och visst, jag somnade en stund men sen vaknade jag och kunde inte somna om. Hade ont både i tuttarna och ryggen.:(

Så nu har jag klivit upp, AJ! det gjorde ooooont!!!, tagit två Citodon och väntar på att dom ska börja verka innan jag gör ett nytt försök att sova igen. Usch vad jobbigt! Hela dagen har gått jättebra utan Citodon, tog bara två tidigt i morse.

Det är när man legat stilla som det gör som mest ont har jag märkt. Är man uppe och håller igång lite så är det inte alls så farligt!

Åh! Vad jobbigt det är! Jag tror att om tuttarna bara satt lite längre ner så skulle det inte göra så himla ont, men dom är ju som fylligast under min stackars överspända bröstmuskel och det känns verkligen när man skall i och ur sängen...AJ! AJ! AJ!:(

Ooops! Nu börjar Citodonet verka!:) Det känns att man blir lite lurig av dom...Passar ju bra när man ändå ska sova...

Jag är egentligen en liten tablettmotståndare. Jag tar absolut inga huvudvärkstabletter eller mediciner i onödan. Men tack GUD för mitt Citodon!

OK tjejer! Var bara tvungen att klaga lite. ;)

Svar på tråden Bröstförstoring