• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • SYL

sov gott izadora! vill man bli fin far man ju verkligen lida pin

• algit

Hej Linslusen!
    Jag har tränat efter egen känsla för vad min kropp orkar.
    Jag tror inte min läkare heller skulle rekomendera efter 2 v.

Men jag tror att jag känner min kropp så bra att jag vet vad jag kan klara.
    Menar ett spinning pass kan ju inte göra mer skada än att tex. ta hand om små barn
    hela dagarna och det är ju många som gör.
    Man får såklart börja i ett lugnare tempo .

• KickanF

Hej igen linslusen:
    Tack för dina lugnande svar, man behöver dem i detta läget. Pendlar mellan att tänka att detta blir nog kanonbra o i nästa stund så kan jag få panik, - Men gud, vad har jag gjort med mina stackars bröst.
    Känner lite att jag kanske skulle tagit mindre, men om de går ner i svullnad o mjuknar så blir det nog bra. O det säger ju alla att de ska så.

Ja, då har du kanske kommit över din nålrädsla lite nu. Apropå nålar, själv ska jag tatuera mig i svanken o på armen. Får väl vänta med svanken, kommer kanske att ta tid innan man kan ligga på mage.

• KickanF

Hej Izadora:
    JO, det är sant faktiskt att det gör mindre ont på dagen när man håller igång. Det är värst när man ska försöka lägga sig o vila o sen vaknar o ska upp. O bara att försöka flytta om kuddarna för att ligga bekvämt är ett helt företag.

Jag är inte heller den som gillar att knapra piller, men när man har ont o Citodonet börjar verka så är det som en befrielse. Man känner sig lung av dem också. För det är ju inte bara smärtan det handlar om. Är ju en psykisk om ställning också, att vänja sig vid sina nya större bröst. Ibland känns det konstigt att man ska leva med dem nu. Inatt när det gjorde ont så kände jag nästan att jag ville ta ut dem !!

Men visst är det skönt att kunna klaga av sig här. Annars känns det lite dumt då det ju faktiskt är självförvållat (som min sambo säger).

Nu ska jag ut o gå en runda i solskenet.

• Jengirl

Hello.

Nu har jag kommit hem ifrån mitt återbesök. Det gick bra, men värst så ärren ser ut.. . Trodde inte det skulle se ut så, lite läbbiga faktiskt. Men SSK sa att det kommer jämna ut sig med tiden och bli mindre och finare. Men ändåå.. Vill att det ska vara fint nu.. .

KickanF. Kluckjudet , bubbelljudet ifrån bröstet är luftbubblor ifrån oprationsområdet, inget farligt.

• 41:an

Hej!
    Har nu varit på mitt 1:a efterbesök, jag trodde att jag skulle bli av med min tajta bandage topp, men den skulle bara bytas , så nu har jag en ny och fräsch som jag ska ha tills tisdag nästa vecka då stygnen ska tas.
    Tänk vilken skillnad det är på de olika klinikerna.

• Gnägget

Jag undrar hur mammografin fungerar när man har Op sig? Kan man upptäcka cancer i alla fall? Kanske en tråkig tanke men man funderar på så mycket. Hur länge kan en bra Op hålla tror ni, är det ca 10 år? Kan man leva som vanligt efteråt? Många frågor blev det.

• Jengirl

41:an

Ja det är verkligen stor skillnad på hur dom gör. Nån bandagetop har jag aldrig haft, utan jag har en stadig sportbehå. Som jag ska ha i 6 veckor. Kanske beror lite på vad man har inlagt oxå. Jag har anatomiska gelehallon, dom ska ju sitta tajt och fint den första tiden, så att dom inte vrider sig. Så det tar väl ca 6 veckor för dom att växa fast. Dom som har runda inplantat kanske det är annat för, om deras vrider sig kanske det inte är lika farligt, för dom är ju runda hela vägen om så att säga..

• Filippa28

Hej Jojjsan!

Tråkigt att du kände så. Vilken klinik var du på?

Har du bestämt dig om du ska göra det?

• Gnägget

Får man för det mesta tillbaka känseln i brösten efter Op? Kan man sova på mage efter en Op?

Svar på tråden Bröstförstoring