• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • ISLA

Jojjsan:Vilket uruselt bemötande! Verkar inte alls som om de bryr sig om sina patienter, lite löpande band, tjäna snabba pengar-känsla.
    Om jag hade varit dig så hade jag definiivt gått på en ny konsultation på ett annat ställe, tyvärr.

• KickanF

Izadora:
    försök håll ut med din oro tills på fredag o förklara din oro för läkaren. NÄr man betalar så mkt så får man ju ändå ställa lite krav också. Det kan ju vara så att dina bröst tar längre tid för att falla ner.... Har ju läst att för vissa kan det ta ett helt år innan det får sin 100%-iga slutgiltiga form.

• Jengirl

Jojjsan.

Nä men fy det lät illa, tyvärr. Kirurgen ska ha tid för dig när du är där så du kan ventilera och ställa dina frågor.

Jag rekomenderar Akademikliniken i sthlm och kirurg Jonas Röjdmark.

men det ska kännas bra när man går på en konsultation. Inte dåligt.

• KickanF

Jojjsan:
    Jag håller med om att du absolut ska gå på konsultation någon annanstans. Jag menar att bara säga en sån sak om att det var smått. Det finns ju dem som har gått med komplex länge för att de har små bröst o de borde hon ju fatta. Det har kanske inte du men det kan ju inte hon veta.
    Sen det med att du skulle skynda på med frågorna. Nä, det var verkligen nonchalant. Man går ju ändå dit med stora förhoppningar.

• linslusen

Izadora: Hej Hej :)
    Jag förstår din oro att dina bröst sitter högt uppe, men dom kommer o sätta sig på plats, dom kommer o sjunka ner :)
    Vad har du för implantat?
    Själv har jag runda geléhallon hög profil, och det är 9veckor sen jag gjorde min op.
    Mina bröst sitter ca 4cm från nyckelbenen,och det är helt normalt sa min läkare om man har rund form på implantet speciellt om det e hög profil.
    JAg tycker dom sitter alldeles perfekt, upp pushade och fina!
    Dina bröst kommer o mjukna, sätta sig på plats, allt kommer o bli jättefint!
    Sluta oroa dig nu :)

Ta hand om dig!

• Izadora

Kickan F!

Jo, jag lugnar mig tills på Fredag. Min Dr vet säkert vad han gör och än har dom nog inte hunnit växa fast;)

• Izadora

Linslusen!

Vad skönt att höra! Jag har runda geléhallon 325cc seda i Lördags! Ja, nu sitter dom typ 3 cm nedanför nyckelbenen, precis där armhålan börjar. Känns liiite högt och som att formen är lite konstig ännu...Blir nog bra hoppas jag!;)

• Leiah

Jojjsan:

Vet precis hur du känner dig! Var på en klinik innan jag var på citadell och dom var bara så dryga. Dom hade lixom din, väldigt bråttom och var bara ute efter att suga ur så mycket pengar så möjligt ur en. Och jag fick inte ens se några implantat och allt dom tjatade om var: ska du beställa tid idag?, ska du beställa tid idag? annars var man väl inte värd deras tid lr nått??

• Jengirl

Jag skulle vilja beställa en såå snygg bikini från nätet, men jag har ingen aning om vilken strl jag har nu.. hmmm

på sportbehån har jag c/d storlek?
    Undra vad man kan ha...

• ISLA

Leiah (såg nu att jag stavat ditt nick fel varenda gång) :Som jag sagt innan så tycker jag att det känns jättekul att kunna hjälpa dig med dina frågor, verkligen! Önskade hela tiden inför mina op att jag haft någon som var i samma sits.

Har varit lite deppig idag faktiskt (har läst att andra också haft sådanna dagar, så det hör väl till) , kändes så tråkigt innan idag, barnen var iväg på dagis och skola, och min blivande på jobbet, och jag fast här . Men sen kom en kompis och hälsade på och det blev genast bättre!
    Har även märkt att jag definitivt har varit blödigare sen jag op mig, lipar åt saker i nästan alla tv-program, t.o.m Big Brother. Märkligt, känns som när man var gravid och hade en massa hormoner i kroppen som hoppade omkring och gjorde en konstig.
    Ha det!

Svar på tråden Bröstförstoring